2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

plaats van tomtom in C4 Picasso
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464

Gepost: 23 mei 2007 01:57 AM
  [ # 16 ]

@ Tilanus
Ik heb de 710 nog niet gekregen en nu mijn PDA op ‘jouw’ plek staan maar de GPS ontvangst is dermate laag dat ik de helft van de tijd te weinig signaal heb. Als ik hem niet echt tegen de zijruit plaats dan heb ik helemaal geen ontvangst.

Hoe is jouw ervaring met de 710?

Ik heb enkele andere plaatsen geprobeerd maar hij zit snel te ver weg om er nog bij te kunnen.

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  

harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 324

Gepost: 23 mei 2007 02:11 AM
  [ # 17 ]
Gerrit T schreef:

@ Tilanus
Ik heb de 710 nog niet gekregen en nu mijn PDA op ‘jouw’ plek staan maar de GPS ontvangst is dermate laag dat ik de helft van de tijd te weinig signaal heb. Als ik hem niet echt tegen de zijruit plaats dan heb ik helemaal geen ontvangst.

Hoe is jouw ervaring met de 710?

Ik heb enkele andere plaatsen geprobeerd maar hij zit snel te ver weg om er nog bij te kunnen.

@Tilanus : ben ook benieuwd hoe je ervaringen tot nu toe zijn, ik heb het nog niet getest maar het linker ruitje lijkt inderdaad de enige/handigste manier. Als je hem op je voorruit plakt staat ie ontzettend ver naar achteren en als je hem dichterbij wil hangen moet ie zo wat ter hoogte van je binnenspiegel komen te hangen wat ook weer niet bevorderlijk is voor het zicht. Moet wel zeggen dat die tomtom razendvlug contact heeft met boven en dat de ontvangst goed is (gewoon binnen in de huiskamer)

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 23 mei 2007 11:42 AM
  [ # 18 ]

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben. Zowel met de ontvangst, als met het bedieningsgemak. Natuurlijk is het even wennen als je rechtshandig bent, maar het meeste type- en drukwerk doe je toch voordat je wegrijdt. (ik tenminste wel)
Ik vind het makkelijk afleesbaar en ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met de ontvangt.
Hiervoor gebruikte ik een TT 300 in m’n Mondeo. Deze zat inderdaad midden op m’n voorruit. Ik vind nu m’n ontvangst zeker zo goed als toen met die 300.  Wink

@ GerritT: Ik weet niet hoe over het algemeen jouw ervaringen zijn met gps-ontvangst met je PDA, maar mijn ervaringen zijn zeer slecht. Ik heb voor mijn oude TT-300 een aantal verschillende pda’s geprobeerd, maar vond de ontvangst dermate slecht en vooral instabiel dat ik ze weer weg gedaan heb.

Profiel  

MaestroNL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229

Gepost: 23 mei 2007 12:13 PM
  [ # 19 ]
tilanus schreef:

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben. Zowel met de ontvangst, als met het bedieningsgemak. Natuurlijk is het even wennen als je rechtshandig bent, maar het meeste type- en drukwerk doe je toch voordat je wegrijdt. (ik tenminste wel)
Ik vind het makkelijk afleesbaar en ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met de ontvangt.
Hiervoor gebruikte ik een TT 300 in m’n Mondeo. Deze zat inderdaad midden op m’n voorruit. Ik vind nu m’n ontvangst zeker zo goed als toen met die 300.  Wink

@ GerritT: Ik weet niet hoe over het algemeen jouw ervaringen zijn met gps-ontvangst met je PDA, maar mijn ervaringen zijn zeer slecht. Ik heb voor mijn oude TT-300 een aantal verschillende pda’s geprobeerd, maar vond de ontvangst dermate slecht en vooral instabiel dat ik ze weer weg gedaan heb.

Dat ligt dan aan de GPS ontvanger (GPS “muis”) en niet aan de PDA. Ik heb met de ontvanger in het linker boven opbergvak tenminste 6 sattelieten (ontvangst) en absoluut geen klachten over de combi PDA/GPS.
Sterker nog, mijn vrouw gebruikt een hele oude TomTom ONE met een SiRF II (2) ontvanger erin en die heeft af en toe wel problemen met ontvangst…...

DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464

Gepost: 23 mei 2007 01:43 PM
  [ # 20 ]

In mijn vorige auto had ik de PDA midden onder de voorruit staan in een ThinkNavy houder (met in/aangebouwde GPSontvanger.) Dat ging probleemloos, echter niet super. Deze ontvanger is alweer een jaar of 3 oud dus vermoedelijk een sirf2 ontvanger.

Goed te horen dat het wel snor zit met de ontvagst van de 710.

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 23 mei 2007 04:24 PM
  [ # 21 ]
tilanus schreef:

Ik heb een stuk of 6 PDA’s (de MIO 168 met ingebouwde GPS antenne) van Tomtom 5 en 6 voorzien…en die worden ook gebruikt in bijvoorbeeld een vrijwel nieuwe C5 HDI (van een forumlid hier)  en andere merken auto’s met warmtewerend ruit….maar die doen het allemaal perfect ! Cool

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 23 mei 2007 05:18 PM
  [ # 22 ]

Ik ben blij te horen dat het bij anderen wel goed werkt. Misschien had ik gewoon niet de goede apparatuur te pakken. (had twee verschillende iPaqs en een Cassiopeia)

Ik zeg maar zo; als het goed werkt: niks meer aan doen!  Wink

Profiel  

eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 197

Gepost: 24 mei 2007 03:45 AM
  [ # 23 ]

Mijn PDA Phone met TomTom heb ik met een Brodit Proclip voor het rechter ventilatierooster zitten.
Draadjes netjes door het rooster heen (met dank aan de dealer). Frisse lucht heeft genoeg ruimte om langs de PDA te komen (zal met een TomTom ook wel zo zijn).
Boven het linker ventilatierooster zit de display van mijn Parrot CK3100.
De BT GPS heb ik (op permanent 12V) achter de linker achterruit liggen. De GPS doet het gewoon te slecht achter de voorruit (en als ik em achter de folie-vrije vlakjes naast de binnespiegel plak ziet het er wel erg lelijk uit). Het blijkt dat je met een moderne(re) GPS (o.a. met een SiRF III chipset) geen/minder last hebt van een warmtewerende voorruit.

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 24 mei 2007 11:35 AM
  [ # 24 ]
c4grand-p schreef:

die Proclip heb je die zelf ergens besteld, want de “gewone” automaterialen zaken kennen het niet!

kan je ook gewoon via internet bestellen. (of via je dealer)  Wink

Profiel  

harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 324

Gepost: 24 mei 2007 03:40 PM
  [ # 25 ]
c4grand-p schreef:

Ik had gisteren nog een nare ervaring!

In mijn voorloper heb ik de TT710 van mijn as C4GP al in gebruik.

Deze zit dmv de bekende zuignap vast aan de voorruit.

Gisteravond is aan de passagierszijde de zijruit ingeslagen !
Men was opzoek naar de TT die ik gewoon thuis had liggen…....

Mijn hele avond naar de kl…. ( aangifte bij politie en carglass )

ALWEER EEN REDEN OM DE TT710 NIET MET EEN ZUIGNAP AAN EEN RUITJE TE HEBBEN ZITTEN.

HET IS BLIJKBAAR EEN UITNODIGING VOOR HET LANGE VINGER GILDE
ALS MEN DIE ZUIGNAP (of de afdruk ervan op de ruit ) ZIET.

kortom

die proclip komt er zodat de TT ergens lager dus minder in het zicht zit.

Ik heb het ook meegemaakt toen we in Scheveningen naar de musical zijn geweest bij de auto naast me, ruit eruit en TT pleite dankzij de zuignap. Er is echter al diverse keren door de ANWB voor gewaarschuwd (zie de Kampioen bv) dat je de zuignap eraf moet halen. Dat doe ik dus ook braaf en nog gekker: ik heb een doekje in de auto liggen om ook de afdruk weg te vegen, moet er niet aan denken dat de ramen worden ingeslagen. Crying or Very sad

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 24 mei 2007 05:31 PM
  [ # 26 ]

Bij mij hetzelfde met mijn vorige auto. Buiten op de parkeerplaats voor ons kantoor, op 18 jan. tijdens die storm. Kom je bij je auto en zie je….
Probeer dan maar eens de Carglass te bereiken terwijl die in het hele land stormschades aan het repareren zijn…. Confused

Profiel  

eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 197

Gepost: 25 mei 2007 12:54 AM
  [ # 27 ]
c4grand-p schreef:

Heb je eventueel foto’s van je parrot display en pda op de proclip?

Alvast bedankt!

ps
die Proclip heb je die zelf ergens besteld, want de “gewone” automaterialen zaken kennen het niet!

De Proclip heb ik nu via de dealer (die ook de voedingskabel door het ventilatierooster heeft geleid.
Is via internet ook te bestellen bij de diverse PDA shops. ze zijn van Brodit (zie ook brodit.se voor alle modellen).

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  

remind
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

Gepost: 25 mei 2007 01:00 AM
  [ # 28 ]

Ik laat morgen de parrot 3100 en (omgebouwde) houder voor de tt710 inbouwen. Had nog niet gedacht aan de draden door de ventilatorroosters. Als ze erin zitten zal ik foto’s posten.

Profiel  

robcitroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 25 mei 2007 11:25 AM
  [ # 29 ]

Ik volg de discussie al een tijdje over de TT 710 en inbraakgevoeligheid, maar ik begrijp niet zo goed wat de Brodit daar voor voordelen voor heeft.
Als de afdruk van een zuignap al voldoende is om je raampje in te slaan, dan toch zeker zo’n broditclip.

Haal nu zelf na iedere rit zuignap en bedrading weg. Zeker omdat de auto de hele dag in Amsterdam geparkeerd staat.

Kost bij het wegrijden wel weer eventjes tijd om alles weer te installeren, maar beter dan ingeslagen ruitje.

Profiel  

MaestroNL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229

Gepost: 25 mei 2007 11:44 AM
  [ # 30 ]
robcitroen schreef:

Ik volg de discussie al een tijdje over de TT 710 en inbraakgevoeligheid, maar ik begrijp niet zo goed wat de Brodit daar voor voordelen voor heeft.
Als de afdruk van een zuignap al voldoende is om je raampje in te slaan, dan toch zeker zo’n broditclip.

Dat kan ik beamen, bij een collega van mij die ook een Brodit clip heeft zijn de ruiten ook al 3 x ingemept…. wij hebben op de zuignap een sticker gemaakt aan de achterkant (felrood) “The TomTom is NOT in the vehicle !”

DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V

Profiel  

2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook