Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
bogaard77 schreef:Mag je ook niet meer een koperen leiding on de uitlaat wikkelen?
Alle componenten waardoor LPG gaan moeten beslist 15 cm van de uitlaat verwijderd zijn.
Het gekke is dat die afstand bij verschillende wagens niet gehaald wordt als je kijkt naar de plaatsing van de benzinetank.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dus zo’n blok alu met een koperen lpg leiding erin en een uitlaatpijp erdoor mag ook niet meer?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Niet als er gas doorheen loopt… (lang leve de EU! )
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
patje74 schreef:Niet als er gas doorheen loopt… (lang leve de EU! )
Ik wordt nu wel nieuwsgierig naar die kever oplossing..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
bogaard77 schreef:patje74 schreef:Niet als er gas doorheen loopt… (lang leve de EU! )
Ik wordt nu wel nieuwsgierig naar die kever oplossing..
Eh… Ik zal het je nog wel even PB-en. Technisch is er niets schokkends, alleen is de manier enigzins omstreden. Ik heb echter geen zin in een discussie met moraalridders (die uiteraard ook nog eens gelijk hebben), dus dat doen we wel even buiten het forum om.
Mijn Acadiane is van 1980 dus vrij weinig belasting zou ik zeggen.
Patje…? Dat gedoe met die stift hè...daar ben ik wel in geïnteresseerd. Anders wordt het inderdaad koper. daar heb ik in m’n C15D ook een WW voor PPO van gemaakt.
Ondertussen begrijp ik wel dat LPI niets wordt.
niets moet, alles moet kunnen
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-03-2007
- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Ik meen me te herinneren dat op Citromobile een Lomax-achtige met LPI stond? Of was het “gewoon” benzine injectie?
Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Volgens mij was dat gewoon een benzine injectiesysteem. Waarvan ik mij vooral afvraag waarom in vredesnaam. De nadruk van zo’n blokje moet naar mijn idee vooral liggen bij “simpel en degelijk”. Effiecientie, nauwkeurigheid en vooral complexheid passen niet bij een A-type. Al is het een leuke uiting van creativiteit. Maar nogmaals, da’s mijn mening.
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-03-2007
- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Misschien dat de ontwikkeling van een injectiesysteem voor de duitse markt wel interessant is, en wie weet wat er in de toekomst in Nederland met de emissie eisen gaat gebeuren. En het is op zich wel leuk om vast te stellen dat het kan.
Maar ik ben het er zeker mee eens dat de simpele carb of een normale lpg installatie in een eendachtige het beste werkt. Mijn VanClee heeft ook de eerste 60.000 km op lpg gereden, zonder problemen.
Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955
kan je niet via een olie koeler werken?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
paso schreef:kan je niet via een olie koeler werken?
Je bedoeld om de verdamper met olie te verwarmen? Dit kan, en daar zijn ook speciale verdampers voor. Alleen zal het in de winter ontzettend lang duren voordat de olie warm is en zal de verdamper bevriezen.
Daarnaast vind ik het een eng idee ivm eventuele lekkage.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Deze firma heeft op haar site ook wat info over LPG en een 2cv.
Misschien een aanvulling op de andere bijdrages.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Per mail had ik ze inderdaad al aangeraden, ze doen het op een prachtige manier, echter vind ik het te duur.
Het verschil van €400,- t.o.v. een normale installatie op een carburateur (BX) kan ik niet terug vinden in het extra werk, een paar slangen, een waterpomp en een gemodificeerde uitlaatpijp.
Terwijl het bij een BX toch echt wel meer werk is om de leidingen netjes weg te werken,
En als dit toch wel het geval zou zijn, dan heb ik het er niet voor over.
Wat ook een goede mogelijkheid is, is zelf aan de slag te gaan met het watersysteem. Vervolgens verwacht ik dat een inbouwer het wel af wil maken voor een €750,-.
Je hebt er dan weinig werk van, geen RDW-gedoe meer maar toch een vrij voordelige installatie.
Een verdamper d.m.v. olie is verboden.
Je kunt ook het afzonderlijke deel van de potten met WW kopen van Duckservice.
Ik wil eigenlijk gewoon bij de gasboer een complete installatie kopen van zo’n 625 eus en dan zelf met koper (of stift) aan de gang. Of liever als dat mogelijk is 2e-hands.
Martijn
niets moet, alles moet kunnen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tweedehands is niet echt handig. Voor de tank, die al niet erg duur is, heb je een certificaat nodig. Vaak is die spoorloos. Daarnaast mag hij slechts 3 jaar oud zijn. (aantoonbaar middels dat certificaat dus)
De vulslangen mogen slechts 1 jaar oud zijn, de productiedatum staat op de slang zelf.
De gasleiding is niet handig verwerkbaar 2e hands en daar valt ook weinig op te besparen.
De venturi is goed herbruikbaar, en de verdamper ook.
Maar goed, ik zou gewoon met nieuw materiaal gaan werken, maar da’s persoonlijk.
Dat de verwarming d.m.v. olie verboden was, wist ik niet. Ik weet wel dat het veel toegepast is bij kevers. Maar omdat ik dit een volstrekt oninteressant idee vind, heb ik mij er nooit in verdiept.
De warmtewisselaar los kopen is een prima idee natuurlijk, maar weet je ook al wat ze daar voor vragen?
Op hun site staat nu een gemodificeerde uitlaatpijp op, het deel waar de kachelpot om zit. Vroeger werkten ze met een RVS eerste demper met een pijp er doorheen. IDe was goed aan de prijs waardoor zelf sleutelen met koper erg aantrekkelijk was.