hallo lijsters ik zou eens willen weten of het verstandig is om een xantia van 1993 aan te schaffen die voorzien is van het hydroactief systeem.
er ligt een 2.0 8v blok in met 160000km.
wat zijn jullie ervaringen met dit type xantia en zou ik er op vooruit gaan qua comfort? ik rij nu een bx 1.9 tzi met confortveerbollen.
ik zie graag reakties tegemoet.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: aanschaf hydroactief xantia
stan schreef:hallo lijsters ik zou eens willen weten of het verstandig is om een xantia van 1993 aan te schaffen die voorzien is van het hydroactief systeem.
er ligt een 2.0 8v blok in met 160000km.
wat zijn jullie ervaringen met dit type xantia en zou ik er op vooruit gaan qua comfort? ik rij nu een bx 1.9 tzi met confortveerbollen.
ik zie graag reakties tegemoet.
Mijn ma heeft een 2.0i automaat van 1995, met hydratief, en ik heb zelf een 2.0i 16v van 1997. Mijn eigen auto, zonder hydractief is duidelijk comfortabeler. Er zaten comfortbollen op, maar de wegligging was ronduit slecht met deze dweilbollen erop. Ik heb nu nieuwe, originele, bollen van de dealer, en ze veert erg lekker. De Xant met hydractief van ma is recent ook van een rondje bollen voorzien, maar is toch echt stugger. Ook zuipt een 2.0i behoorlijk veel meer dan een 2.0i met 16v…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik gok dat het verbruik zo’n 1 op 10 a11 zou kunnen zijn dat vind ik minder intressant.
mijn gaat het vooral om het onderhoud en storinggevoeligheid van dit type.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
stan schreef:ik gok dat het verbruik zo’n 1 op 10 a11 zou kunnen zijn dat vind ik minder intressant.
mijn gaat het vooral om het onderhoud en storinggevoeligheid van dit type.
Met een 2.0i mag je héél erg blij zijn als je met een zijdezachte rechtervoet 1 op 10 kunt halen…. een automaat loopt zomaar 1 op 8.
Wat de betrouwbaarheid betreft: Dat zit wel goed, alleen heeft een hydractief best een boel bollen, en die moeten echt iedere 2 jaar gecontroleerd worden. Met name de bollen op de achteras zijn belangrijk. Als deze ook maar een beetje minder worden merk je het meteen. Verder gaan ook bij deze xantia’s de achterhoogteregelaars vastzitten, en lekken ze wel eens een drupje LHM. Let wel, er zit natuurlijk veel meer zooi op een hydractief, en het kán allemaal stuk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
oke ik zal het meenemen in m’n beslissing het zal van de handelaar afhangen of het allemaal doorgaat
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
de ruil/koop is niet doorgegaan mag een slotje op
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere