aanschaf hydroactief xantia
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 26 mei 2007 12:27 AM

hallo lijsters ik zou eens willen weten of het verstandig is om een xantia van 1993 aan te schaffen die voorzien is van het hydroactief systeem.
er ligt een 2.0 8v blok in met 160000km.
wat zijn jullie ervaringen met dit type xantia en zou ik er op vooruit gaan qua comfort? ik rij nu een bx 1.9 tzi met confortveerbollen.
ik zie graag reakties tegemoet.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 mei 2007 12:32 AM
  [ # 1 ]

Re: aanschaf hydroactief xantia

stan schreef:

hallo lijsters ik zou eens willen weten of het verstandig is om een xantia van 1993 aan te schaffen die voorzien is van het hydroactief systeem.
er ligt een 2.0 8v blok in met 160000km.
wat zijn jullie ervaringen met dit type xantia en zou ik er op vooruit gaan qua comfort? ik rij nu een bx 1.9 tzi met confortveerbollen.
ik zie graag reakties tegemoet.

Mijn ma heeft een 2.0i automaat van 1995, met hydratief, en ik heb zelf een 2.0i 16v van 1997. Mijn eigen auto, zonder hydractief is duidelijk comfortabeler. Er zaten comfortbollen op, maar de wegligging was ronduit slecht met deze dweilbollen erop. Ik heb nu nieuwe, originele, bollen van de dealer, en ze veert erg lekker. De Xant met hydractief van ma is recent ook van een rondje bollen voorzien, maar is toch echt stugger. Ook zuipt een 2.0i behoorlijk veel meer dan een 2.0i met 16v…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 26 mei 2007 12:39 AM
  [ # 2 ]

ik gok dat het verbruik zo’n 1 op 10 a11 zou kunnen zijn dat vind ik minder intressant.
mijn gaat het vooral om het onderhoud en storinggevoeligheid van dit type.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 26 mei 2007 01:28 PM
  [ # 3 ]

Vraag het mij niet, maar de motoren schijnen goed betrouwbaar te zijn. Mijn 2.0 automaat rijd zeker geen 1 op 11 ook niet op lange afstanden rond de 100 kilometer per uur. Crying or Very sad

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 mei 2007 02:17 PM
  [ # 4 ]
stan schreef:

ik gok dat het verbruik zo’n 1 op 10 a11 zou kunnen zijn dat vind ik minder intressant.
mijn gaat het vooral om het onderhoud en storinggevoeligheid van dit type.

Met een 2.0i mag je héél erg blij zijn als je met een zijdezachte rechtervoet 1 op 10 kunt halen…. een automaat loopt zomaar 1 op 8.

Wat de betrouwbaarheid betreft: Dat zit wel goed, alleen heeft een hydractief best een boel bollen, en die moeten echt iedere 2 jaar gecontroleerd worden. Met name de bollen op de achteras zijn belangrijk. Als deze ook maar een beetje minder worden merk je het meteen. Verder gaan ook bij deze xantia’s de achterhoogteregelaars vastzitten, en lekken ze wel eens een drupje LHM. Let wel, er zit natuurlijk veel meer zooi op een hydractief, en het kán allemaal stuk Crying or Very sad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 26 mei 2007 02:41 PM
  [ # 5 ]

oke ik zal het meenemen in m’n beslissing het zal van de handelaar afhangen of het allemaal doorgaat

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 29 mei 2007 09:35 PM
  [ # 6 ]

de ruil/koop is niet doorgegaan mag een slotje op

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook