Forummers ,
Xm leden onder ons kennen ongetwijfeld de aankooptips van de xm club.
Een van de tips is om de Xm met koude motor te starten .
Mijn vraag is de volgende :
De Xm waar ik in proef heb gereden voor een vriend had voordat ik ermee wegreed een ( zeer) lauwwarm motorblok .
Welke storingen etc kun je dan over het hoofd zien . Of zie ik spoken .
De Xm reed goed en de motor draaide goed stationair en geen rookpluim uit uitlaat
of schuim onder de oliedop . Motordiagnoselampje lichtte op bij contact maken en na starten doofde het lampje direct .
Nogmaals zie ik spoken ?
Wat zijn jullie ervaringen , heb je nog aan of opmerkingen .
De wagen wordt zonder garantie verkocht i.v.m. aanschafprijs ( onder bovagnorm ) .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Koude start XM
markV624 schreef:Forummers ,
Xm leden onder ons kennen ongetwijfeld de aankooptips van de xm club.
Een van de tips is om de Xm met koude motor te starten .
Mijn vraag is de volgende :De Xm waar ik in proef heb gereden voor een vriend had voordat ik ermee wegreed een ( zeer) lauwwarm motorblok .
Welke storingen etc kun je dan over het hoofd zien . Of zie ik spoken .
De Xm reed goed en de motor draaide goed stationair en geen rookpluim uit uitlaat
of schuim onder de oliedop . Motordiagnoselampje lichtte op bij contact maken en na starten doofde het lampje direct .
Nogmaals zie ik spoken ?
Wat zijn jullie ervaringen , heb je nog aan of opmerkingen .
De wagen wordt zonder garantie verkocht i.v.m. aanschafprijs ( onder bovagnorm ) .Groet ,
Mark
De vroege Xm’s met 2.0i 16v hebben nog wel eens last van kantellende zuigers. Dat geluid hoor je alleen bij een koude motor, en verdwijnt na een paar minuten, als de zuigers een beetje warm worden. Je motor kan er oud mee worden, maar het is een rotgeluid….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waterman ,
Het probleem wat je meld is me bekent .
Het betreft een latere Xm ( Augustus 1997 ) .
Alsnog bedankt Waterman .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën