Ik reed vanmiddag in een vrij nieuwe Fiat Panda. Viel me op dat als ik het rempedaal maar een klein stukje intrapte, de rem meteen aangreep. Bij mijn ZX heb ik een vrij grote dooie slag in het pedaal voordat de rem aangrijpt. Kan dat duiden op versleten remblokken? Anders gezegd, als je remblokken slijten, moet je dan je pedaal dieper intrappen, of merk je daar niks van? Ik heb daar nooit zo over nagedacht.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Re: Dooie slag rempedaal
Ik zou eens beginnen met het (laten) verversen van de remolie. Hierbij wordt ook het systeem ontlucht. Dit scheelt direct een hele boel.
Naarmate de remolie ouder wordt trekt het meer vocht aan en wordt de werking een stuk minder. In principe hoeft de slijtage van de blokken of voeringen niet echt veel uit te maken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ZX-Cruiser schreef:Kost vaak wat tijd om daarmee precies te leren remmen.
Kun je wel zeggen ja. Een beetje gedachtenloos “bijremmen” werd elke keer een soort van noodstop.
Voor het overige remt mijn ZX prima en de rem is niet sponzig. Is de dooie slag van het rempedaal bij de ZX in te stellen, of is dat een vast gegeven?