ik heb hier een paar fotos van meharis gevonden die mij een beetje vreemd eruit zien…
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Die tweede is volgens mij één voor de Amerikaanse markt geweest.
De eerste heb ik ook nog nooit gezien. Spaanse uitvoering? Zuid- Amirikaans?
Jeroen
ik zal eens typen wat ik aan de 1e mehari vreemd vind
1:de banden , de banden lijken me wel iets te breed vor een mehari
2:de lampen , de lampen lijken me ook raar normaal zit er toch een dyane koplamp op ??(een ronde lamp met vierkante chromen lijsten of hoe je het maar noemt)
3: de spiegels, de spiegels zitten halverwege het raam ??normaal zitten ze toch tussen het raam en de motorkap op dat bijna driehoekkige deel
4: de achterschermen: de achterschermen lijken verbreed en ook zit er een
5: de deur en zijruiten, de deur lijkt wel een normaal deurtje inplaats van een kleintje het lijkt ook alsof de mehari platter is aangezien gelijk boven het spatscherm al het zijruitkomt (achteraan)
6: ik heb ook het idee dat deze mehari korter is en dat ook de motorklep platter is of lijkt
7: deze mehari heeft schuifruitjes in de zijruiten (deur)
hey ik speur nu die site een beetje af en kijk eens een hardtop mehari
zijn die nog wat te krijgen?? zijn er nog onderdelen van ??
en yep nr 1 is een spaanse mehari
en ja de 2e is amerikaans !!
en de hardtop is dus zeer zeldzaam
maar iig dat was het wel even
Groetten van de 2cv fanaat
De Hard-top was een accessoire, gemaakt door ENAC,
en inderdaad zeldzaam nu (en vroeger)
De “Spaanse” is niet korter en platter, maar dat lijkt zo omdat hij her en der verbreed is. Bredere banden liggen op bredere velgen (gelukszakken, 155 (?) zal wel makkelijker te vinden zijn voor 15”-velgen), daarom zijn ook de wielkasten verbreed.
Opvallend is ook dat de auto geen koplampringen (maar wel dezelfde lampen vermoed ik) heeft… En dat maakt hem wel heel lelijk.
Hardtop is nu (naar ENAC-voorbeeld) gewoon te verkrijgen via mehari club cassis in frankrijk. Je betaalt er wel het nodige voor maar voor de liefhebber is dit wel de mogelijkheid om een fabrieksnieuwe te kunnen kopen.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ow? Hebben ze die al lang in hun assortiment?
Deze ken ik! De Mehari lijkt idd op het Amerikaanse model, maar het is er een van Zuid-Amerikaanse productie, uit Argentinië als ik me niet vergis.
Daar werden rare combinaties gemaakt. Een 3cv bijvoorbeeld, maar eigenlijk een 2cv AZ (in de jaren ‘70!) met Dyane-achterlichten. Die folder is schitterend, want je zag niet alleen het achterbankje als campingstoeltje gebruikt maar ook de motorkap (afneembaar!)!
Zie Citroënet.
- liberté, toujours
de tweede is amerikaans.
Die eerste is een rancho, werd verkocht in argentinie.
Zijn wel stoer uit. Kijk maar eens op ebay argentinie, staan er diverse tekoop!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980