Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vandaag de nieuwe bak gehaald uit Velp;
Het verhaal bij deze bak is zeer helder en ik heb er vertrouwen in dat hij goed is.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
De bak komt in ieder gavel uit een lekker Citrofiel nest zo te zien! Veel suc6 met de klus Patrick. Ik hoef dus niet te zoeken op Citromobile? Kan ik me mooi focussen op andere handelswaar.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tijd voor een update.
Inmiddels ben ik alweer een aantal avonden aan de slag geweest. De grootste tegenvaller was eigenlijk toch een moer die niet zonder gepast geweld van zijn plek af wilde waar hij waarschijnlijk reeds 36 jaren vast zat. Uiteindelijk bood de gasbrander de oplossing. (waar gas al niet handig voor kan zijn! )
Gisteravond was het eindelijk zo ver dat het blok en de bak helemaal los zaten, je komt er dan achter dat dit toch wel wat anders is dan een eendje… Enig atletisch vermogen is daarbij wel gewenst…
Het blok kan je er op verschillende manieren uit halen, maar niet op de gebruikelijke manier, dus met een motortakel. Dit omdat de motorkap frontaal open gaat.
Meestal wordt er een wagen onder het blok gereden met een ingebouwde krik. Deze lift het blok uit de steunen om hem er vervolgens uit te rijden.
Zo’n ding heb ik dus niet…
Ik heb nu de bus opgekrikt en houtblokken onder het blok geschoven. Waneer ik de bus weer laat zakken, zal het blok op hoogte blijven.
Vervolgens druk ik de bus naar achteren en blijft het blok staan. Althans, dat hoop ik!
De planning is om dit vandaag te gaan doen. maar omdat de uitlaat van mijn BX de rest van de wagen niet meer kon bijhouden, moet ik daar eerst een nieuwe onder plaatsen. Het is dus even afwachten of het allemaal lukt.
Vanavond zal ik even een paar foto’s plaatsen.
soms moet er wat werk aan zijn om achteraf extra te genieten
met de kever deed ik het met een rolkrik, wagen op de oprijbokken, twee balkjes link en rechts onder de motor op de grond (voor als die moest vallen), krik ertussen, motor opkrikken en naar achter, zakken en onderuit trekken
uitbouw en inbouw van ander blok deed ik op het eind op 2 uur in mij eentje
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ga je nog wat foto’s maken van deze operatie?
Hoe dan ook veel succes met de hele klus Patrick!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Uiteraard!
Helaas ben ik gisteren niet veel verder gekomen omdat ik met de BX en Rene’s Dyane bezig ben geweest.
Kijk hier voor meer daarover (+pics)!
Dit weekend ben ik weer “volgeboekt”, dus volgende week ga ik weer vrolijk verder met de bus.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Pfff. het kreng is er uit!
Wat een klus… Beetje bij beetje kon ik de bus achteruit duwen, dan het blok weer wat omhoog, dan weer omlaag, telkens bleef hij weer ergens achter hangen…
Maar hij is er uit! Het echte werk kan nu beginnen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Wat ga je er allemaal aan doen en vervangen behalve de bak ?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citro-power schreef:Wat ga je er allemaal aan doen en vervangen behalve de bak ?
Nieuwe carterpan pakking, die is lek.
Uitboren bevestigingspunt dynamo, deze was afgebroken.
Kleppendeksel er af, alles schoonmaken en kleppen stellen.
De drukgroep ziet er erg fris uit, het druk"lager” (is geen lager) ga ik wel vervangen.
En, mocht het budget het nog toelaten 123 ontsteking er op.
Verder nog suggesties?
Het is wat geneuzel en gemier op de vierkante millimeter, maar dat lager waarvan jij vindt dat het geen lager is, is wel degelijk een lager ! Namelijk een glijlager (zonder dingetjes die rollen) in plaats van een wentellager (met dingetjes die rollen).
Maar leuk om te horen dat het spul er uit is
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
patje74 schreef:
Verder nog suggesties?
Koppaking en uitlaatspruitstuk pakkingen. Misschien nog wat keerringen.
Ben niet zo bekend met HY’s , maar omdat je de motor en bak er nu toch uit hebt zal ik dat zo optimaal gebruiken om zoveel mogelijk te vervangen waar je anders slecht bij kan.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citro-power schreef:patje74 schreef:
Verder nog suggesties?
Koppaking en uitlaatspruitstuk pakkingen. Misschien nog wat keerringen.
Ben niet zo bekend met HY’s , maar omdat je de motor en bak er nu toch uit hebt zal ik dat zo optimaal gebruiken om zoveel mogelijk te vervangen waar je anders slecht bij kan.
Het uitlaatspruitstuk zit prachtig dicht, en na enge verhalen te hebben gelezen over scheurende spruitstukken (van €250,- ) na her-montage, zie ik daar maar even vanaf.
De koppakking, ach tja… Dit zou misschien verstandig zijn, maar ik wil over een paar weken eigenlijk weer rijden. Ik denk dat ik het zo maar laat.
Blaast de koppakking makkelijk uit een HY-motor ? Want je kan er nu mooi bij ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Mooi fotoverslag weer Patrick. Een hele toer en nogal wat gepuzzel zo. Chapeau dat je die klus maar weer aanpakt trouwens. Veel suc6 nog verder met vervanging en weer inbouwen. Enne, die loodsmeeting moet er echt komen hoor.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!