16 van de 21
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Zo, hè hè..weer een BX TZD.
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 26 mei 2007 10:26 PM
  [ # 226 ]
mssl schreef:

Gaat goed Bram! Laughing

Je hebt die BiX al weer veel te lang….je mag hem aan mij geven Razz

Nee helaas….er ‘‘kriebelt’’ nog niks bij mij Razz

Er is ook geen enkele reden toe, alles functioneert (tot nu toe), zelfs de AR-verwarming doet het nog, wat bij de laatste 3 BX’en niet zo was, bekende stekkertje afgebroken op het raam…ik heb wat zitten etteren met zilversoldeer (nog harstikke duur ook Confused ).

Geen krakende veerpoten of ADALS, geen olie of LHM lekkage….meestal kwamen dat soort zaken wel naar boven als ik er zo’n 10.000 km mee had opzitten. Cool

En inderdaad, Knackor….het is lang geleden dat ik een BX zo lang kon houden (zeker 4 jaar en daarvoor)... aangezien hij nog APK heeft tot 04 volgend jaar, kan ik er nog even mee vooruit.

Nu alleen nog Airco (als wens)....en ik heb de ultieme auto onder mijn kont Razz

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 27 mei 2007 01:57 AM
  [ # 227 ]
arjan_verkade schreef:
mssl schreef:

Ach…tegenwoordig is de top van een 16V niet spectaculair hoger dan een gemiddelde leasert (diesel). Maar vroeger (187-1992) zal de KLPD echt een probleem hebben gehad. Ik neem aan dat die Volvo’s van de KLPD naast de ‘‘T’’ of ‘‘R’’ versies ook nog getuned zijn (want ze zijn ook zwaarder door de apparatuur)

deze bedoelen we?

 

denk dat ik de 16v niet erg veel kans geef gezien de cijfers Sad

maar toen de tijd was het zeker een ander verhaal Wink
ik zou op dit moment geen cit weten die dit gaat bijhouden Rolling Eyes

Wink  Wink

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 mei 2007 01:20 PM
  [ # 228 ]

Nou ik heb vorige week de 850 T5R van mijn broer geleend. Dat ding is uit ´95. Dat gaat ook geen enkele BX bijhouden, misschien heeft de Volvo even bedenktijd en rijdt de BX er even van weg, maar na een kort moment komt die 240 pk echt wel tot zijn recht en wordt de BX genadeloos ingehaald Very Happy

We zitten nu wel met een kleine tijdssprong van 3 jaar maar dat is te verwaarlozen Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 mei 2007 03:28 PM
  [ # 229 ]

wil je dit gelijk houden zet er dan een xantia v6 naast die volvo Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 mei 2007 03:35 PM
  [ # 230 ]
mssl schreef:
knäckor schreef:

Nou ik heb vorige week de 850 T5R van mijn broer geleend. Dat ding is uit ´95. Dat gaat ook geen enkele BX bijhouden, misschien heeft de Volvo even bedenktijd en rijdt de BX er even van weg, maar na een kort moment komt die 240 pk echt wel tot zijn recht en wordt de BX genadeloos ingehaald Very Happy

We zitten nu wel met een kleine tijdssprong van 3 jaar maar dat is te verwaarlozen Wink

Tijdsprong van 3 jaar? Rolling Eyes
De 16V mk1 is toch echt maar tot 1989 gemaakt (enkele uitschieters naar 1990). Dat is dus 5 jaar, daarnaast kost zo’n Volvo 3x zoveel Laughing )

Daar heb jij gelijk in; ik rekende met een 16v mk2 Surprisedops:  Dat is natuurlijk niet te vergelijken met een mk1. Maar wat het kost maakt natuurlijk niet uit, het ging hier om Volvo’s zoekrijden Wink

citroenc2 schreef:

wil je dit gelijk houden zet er dan een xantia v6 naast die volvo Wink

Zelfs een Xantia v6 zal het moeten afleggen tegen een T5R Very Happy

mssl schreef:
citroenc2 schreef:

wil je dit gelijk houden zet er dan een xantia v6 naast die volvo Wink

Xantia V6
topsnelheid 230 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,2 s

Volvo T5R (1995)
topsnelheid 240 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,4 s

Toch echt wel verschil hoor Wink ! Die Xantia is niet eens veel sneller dan een BX 16V (0-100 al trager).

Op autoweek zie ik zelfs 7,0 seconden staan i.p.v. 7,4 Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 27 mei 2007 03:43 PM
  [ # 231 ]

V6-activa is anders niet bij te houden voor een 850, of welk politievoertuig dan ook. Kijk maar naar die Fransen een tijdje terug. Die werden pas bij het PrinsClausplein aangehouden omdat men daar een barricade had opgeworpen.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 mei 2007 03:53 PM
  [ # 232 ]
mssl schreef:
EW schreef:

V6-activa is anders niet bij te houden voor een 850, of welk politievoertuig dan ook. Kijk maar naar die Fransen een tijdje terug. Die werden pas bij het PrinsClausplein aangehouden omdat men daar een barricade had opgeworpen.

Niet bij houden of iemand niet gestopt krijgen is iets heel anders Wink ! Daarnaast zijn die Volvo’s volgeladen met apparatuur Razz ! Eerlijk is eerlijk…een Axctiva V6 is snel…..maar je moet niet overdrijven Laughing

@knackor: Ik had de Volvo bekeken tot bowjaar 1996 ofzo? Bouwjaar later is het 6,9sec geloof ik Wink

Sjah inderdaad, het hoeven niet persé snelle auto’s te zijn die de politie niet kan stoppen. Rijstijl kan een hoop uitmaken. De discussie ging over het sneller zijn van een bepaalde auto, niet of de bestuurder zo gestekkerd is dat hij geen politieauto erlangs laat komen Smile

Ik heb gekeken bij 850 Estate tot 1996, en dan de T5R zonder verdere toevoegingen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 24 juni 2007 05:14 PM
  [ # 233 ]

Op advies van Sohail (ZX1.4i) tijdens de laatste meeting bij Houten, heb ik begin deze week de bakolie laten verversen.
Omdat ik de 1e versnelling er wat moeilijk inkrijg, verder koppelt hij prima (nog steeds) en begin dus te twijfelen of de koppeling wel op zijn eind zit.

Ik heb er inmiddels alweer een 800 km mee opzitten, het scheelt wel iets…en de oude bakolie was donkerbruin, nu staat het iig weer op peil en zowiezo is het een geruststellende gedachte dat het binnenin de bak nu ook in orde is met de km’s die ik met deze TZD maak (zit op 50.000 km per jaar, toch knap voor een 14 jaar oude BX Cool ).

Toch heeft ie af en toe nog wat moeite met het inschakelen in zijn eerste versn.  waar zou dit nog meer aan kunnen liggen ?

Verder valt er weinig over te schrijven…..hij rijdt maar door en door, start elke morgen in 1x…..eindelijk eens een BX diesel die doet waarvoor hij gemaakt is….namelijk km’s maken. Razz
(zoals eergisteren, van Haarlem naar Den Helder en toen naar Antwerpen v.v….weer 550 km erbij.)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juni 2007 10:05 PM
  [ # 234 ]

Rijdt nog meer eens wat meer km’s.

Kan nog wel versoepelen door de nieuwe olie denk ik Smile

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 25 juni 2007 10:31 PM
  [ # 235 ]

dat scheelt inderdaad een hoop ja. Die olie moet echt wel soepeler worden ...

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 26 juni 2007 01:50 AM
  [ # 236 ]

Oke Arjan en Oscar…..over een paar duizend km meld ik mij hier wel weer Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 26 juni 2007 02:22 PM
  [ # 237 ]
OscarTZDTurbo schreef:

dat scheelt inderdaad een hoop ja. Die olie moet echt wel soepeler worden ...

Lijkt me sterk. Je moet wel enkele tientallen kilometers rijden om het effect van nieuwe bakolie te merken. Maar dat stadium ben je alweer gepasseerd.

De synchromesh van met name de laagste versnelllingen is aan slijtage onderhevig. Let wel dat de achteruit geen synchromesh heeft: het is normaal dat die wat hakerig gaat.

Als je 1 met een versnellingsbak op leeftijd wat hakerig wordt, je weet zeker dat de koppeling goed vrijkomt (dat weet je al vrij snel als ie wel “normaal” naar de achteruit of de 2 wil) EN de bakolie is goed en ververst dan zit er weing anders op dan dit gedrag te accepteren. Ik moet ook wel eens even via 2 naar 1 schakelen, omdat ie niet gelijk in de 1 wil bij het stoplicht. Soms irritant als het licht op groen gaat en je krijgt em ff niet in de 1, maar het alternatief is de v-bak uit elkaar en de synchromesh van de eerste versnelling vervangen. Ik ben niet zo’n perfectionist dat ik dat overweeg.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 26 juni 2007 02:36 PM
  [ # 238 ]
mpostma schreef:

.... Ik moet ook wel eens even via 2 naar 1 schakelen, omdat ie niet gelijk in de 1 wil bij het stoplicht. Soms irritant als het licht op groen gaat en je krijgt em ff niet in de 1,

Klopt….dat doe ik dan ook maar, want dan gaat hij wel vrij gemakkelijk in z’n 1 Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 26 juni 2007 04:37 PM
  [ # 239 ]
Bram schreef:
mpostma schreef:

.... Ik moet ook wel eens even via 2 naar 1 schakelen, omdat ie niet gelijk in de 1 wil bij het stoplicht. Soms irritant als het licht op groen gaat en je krijgt em ff niet in de 1,

Klopt….dat doe ik dan ook maar, want dan gaat hij wel vrij gemakkelijk in z’n 1 Wink

Wat dit fenomeen ook wel eens veroorzaakt is een te dikke of opgekrulde vloermat onder het koppelingspedaal…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 26 juni 2007 06:45 PM
  [ # 240 ]

Misschien zijn je schakelstangetjes een beetje krom of ruim, dit wil onder bepaalde omstandigheden ook wel eens dergelijke problemen veroorzaken.

Profiel  
 
 
16 van de 21
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook