Hoi,
Onze xantia dsl te koop gezet, want wij willen een XM. wordt je plat gebeld door handelaren.
Er worden zeer lage bedragen geboden en men beld soms wel drie keer terug. Toen wij onze (geweldige) BX te koop hadden gezet gebeurde er vanuit de handel niets, alleen liefhebbers. Wat zijn jullie ervaringen bij het te koop zetten van de xantia?
Groet,
Zover ik weet zijn Xantia’s erg gewild voor de export.
Dit vanwege dat ze veel km’s kunnen maken en kwa uiterlijk vrij lang mee gaan.
Persoonlijke mening.. heb je er een die hem wil voor de export. NIET doen.
Zonde toch.. weer een xantia weg uit nederland.
Anders bij de advertentie zetten Gaarne GEEN HANDELAREN.
C4 Cactus 1.2
Momentum schreef:Zover ik weet zijn Xantia’s erg gewild voor de export.
Dit vanwege dat ze veel km’s kunnen maken en kwa uiterlijk vrij lang mee gaan.
Klopt vooral in het voormalige oostblok zijn ze erg gewild
overigens is het niet perse vervelend dat ze bellen. probeer maar eens een particulier te vinden. de concurrentie is vrij hevig met 2e hands auto’s.
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Op zich niets mis met handelaren, zolang ze normale prijzen bieden en niet van die achterlijk lage bedragen. De meesten zijn gelukkig niet op hun achterhoofd gevallen, ik zou zo een handelaar helemaal verrot schelden als hij me belde
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Ja maar ja waarom zou je dat doen. Een Xantia is voor de meeste mensen gewoon een auto. Ze willen er vanaf. Als handelaar kan je daar gewoon gebruik van maken. We willen toch uiteindelijk het beste voor eigen portemonee. Ik denk wel dat mensen voor een lage prijs de auto van de hand doen, dit bepaald ook de prijs natuurlijk.
Re: wat er gebeurt als je de xantia te koop aan bied
Citroage schreef:Hoi,
Onze xantia dsl te koop gezet, want wij willen een XM. wordt je plat gebeld door handelaren.
Er worden zeer lage bedragen geboden en men beld soms wel drie keer terug. Toen wij onze (geweldige) BX te koop hadden gezet gebeurde er vanuit de handel niets, alleen liefhebbers. Wat zijn jullie ervaringen bij het te koop zetten van de xantia?Groet,
Ben jij soms Age Hartsuiker…zo ja, was je je eigen nickname kwijt ?
Als je een advertentie zet op MP en zo…moet je er vooral bijzetten dat handelaren NIET hoeven te bellen met belachelijk lage aanbiedingen….dat het geen zin heeft.
Dan laten ze het meestal wel….en zowiezo je uiterste prijs kenbaar maken, daaronder bieden heeft ook geen zin….dan weet men waar men aan toe is.
Mocht er dan alsnog zo’n eikel opbellen, dan verwijs je hem even fijntjes naar de tekst van je advertentie.
Peteryed schreef:Ja maar ja waarom zou je dat doen. Een Xantia is voor de meeste mensen gewoon een auto. Ze willen er vanaf. Als handelaar kan je daar gewoon gebruik van maken.
Dat soort mensen zijn geen handelaars, maar zwendelaars.
En ze uitkafferen geeft gewoon een goed gevoel, ten minste bij mij wel
Ja Bram, ik ben het.
Die nicknames is niks voor mij, ik vergeet ze of raak ze kwijt. Ik heb nu een sterke gevonden die ikzelf in ieder geval niet gauw vergeet.
Zoals je ziet rij ik nu Xantia, onze BX (LPG) heeft het na ruim 500000 km begeven. Althans er waren teveel reparaties nodig (remmen, banden, hydroliek, uitlaat)met op het laatst een lekke benzineleiding. Ik kon deze xantia voor een goede prijs krijgen, maar (sorry voor de xantia liefhebbers) de BX rijd lekkerder. Vanewege mijn werk (kunstenaar) heb ik toch meer ruimte nodig. De XM heeft hetzelfde fijne rijgevoel als de BX dus daarom op zoek naar een XM.
Groetjes,
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Citroage schreef:Ik kon deze xantia voor een goede prijs krijgen, maar (sorry voor de xantia liefhebbers) de BX rijd lekkerder. Vanewege mijn werk (kunstenaar) heb ik toch meer ruimte nodig. De XM heeft hetzelfde fijne rijgevoel als de BX dus daarom op zoek naar een XM.
Groetjes,
Hallo Age. Wellicht is een rondje bollen pompen, LHM verversen aan de orde. Na het op druk brengen van de bollen van mijn Xantia en het tegelijkertijd opboren van de bollen naar Comfortbollen, hebben van mijn Xantia een echte zweefmobiel gemaakt. Ik ervaar het als CX vering van weleer en ben er zeer tevreden over.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Citroage schreef:Ja Bram, ik ben het.
Die nicknames is niks voor mij, ik vergeet ze of raak ze kwijt. Ik heb nu een sterke gevonden die ikzelf in ieder geval niet gauw vergeet.
Zoals je ziet rij ik nu Xantia, onze BX (LPG) heeft het na ruim 500000 km begeven. Althans er waren teveel reparaties nodig (remmen, banden, hydroliek, uitlaat)met op het laatst een lekke benzineleiding. Ik kon deze xantia voor een goede prijs krijgen, maar (sorry voor de xantia liefhebbers) de BX rijd lekkerder. Vanewege mijn werk (kunstenaar) heb ik toch meer ruimte nodig.
De XM heeft hetzelfde fijne rijgevoel als de BX dus daarom op zoek naar een XM.
Groetjes,
Hoe kun je dat nu zeggen….dat een BX fijner rijdt dan een Xantia
En ja, ik weet het v.w.b. de XM…ik heb enige tijd met de XM (benzine) van mijn zuster kunnen rijden (Lelystad-Haarlem)...en als hij niet zo zwaar en vooral duur in de WB was, dan had ik allang een XM 2.1 TD (met airco) gehad…..DE ultieme reisauto.
Het is ook niet echt een geschikte auto om te koerieren….zie me al op de grachten in A’dam een parkeerplekje zoeken….het is met de BX al net aan….wat dat betreft was die Saxo beter geschikt.
(offtopic : we moeten toch weer eens na ruim 5 jaar elkaar ergens zien te ontmoeten en eens babbelen over die *goeie ouwe tijd*)
Hoi,
Dat met die bollen dat ga ik zeker proberen, duckservice in Leek vraagt 32 euro incl montage, leuk adres. Mits er geen XM diesel (liefst ongeblazen) of LPG op mijn pad komt binnenkort.
Maar ik mis ook de ruimte in de Xantia die de BX (1.9TZI) wel had.
Bram we moeten maar eens PB en en zien hoe of wat en waar, de tijd gaat snel, alweer 5 jaar geleden.
Bram schreef:Hoe kun je dat nu zeggen….dat een BX fijner rijdt dan een Xantia
Eerlijk is eerlijk, een BX veert wel fijner dan een Xantia
Maar dat is voor mij geen reden om een BX te gaan rijden, Xantia veert voor mij goed genoeg.
Overigens veert een Xsara, Saxo of ZX net zo goed, voor mij persoonlijk dan
Nou Sohail….het was natuurlijk maar een geintje van me , een Xantia vind ik over het algemeen beter (zachter) veren dan een BX…heeft natuurlijk ook te maken met het hogere gewicht (massa).
Althans…met de 3 Xantia’s die ik heb gehad, had ik die ervaring.
Het is meer de stoel die het hem doet, maar daar hebben we al vele discussie’s over gevoerd, alhoewel ik benieuwd ben hoe Age de Xantia-stoel vond zitten t.o.v. die van de BX.
En Age….ik kan je helaas geen PB terugsturen wegens een aktie van een Mod….wel kan ik jouw PB lezen, ben je emailadres helaas kwijt.
We hebben elkaar genoeg te vertellen, alleen zeg ik hier niet waarover.
Ik heb de discussie over de stoelen gelezen en ben het eens met de algemene mening, ze zitten niet prettig tov de BX. Te kort etc etc. De BX stoelen en die van de XM zitten goddelijk.
Bram ik zal je even een pb sturen dan heb je ook mijn emailadres, ben natuurlijk ook altijd via mijn website http://www.agehartsuiker.nl te bereiken.