pomp bx tzd turbo
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2063

Gepost: 28 december 2004 11:31 PM

weet iemand of de hydraulische pomp van een bx tzd turbo met abs anders dan van een bx tzi bijvoorbeeld? Mijn pomp wordt slechter moet maar eens wat anders gaan zoeken.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 29 december 2004 12:22 AM
  [ # 1 ]

Re: pomp bx tzd turbo

verkuilm schreef:

weet iemand of de hydraulische pomp van een bx tzd turbo met abs anders dan van een bx tzi bijvoorbeeld? Mijn pomp wordt slechter moet maar eens wat anders gaan zoeken.

De voet van de pomp is dacht ik iets anders; de tzi-pomp hangt, de tzd pomp staat.
Hoe weet je trouwens zo zeker dat de pomp het probleem is?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 29 december 2004 12:35 AM
  [ # 2 ]

Re: pomp bx tzd turbo

karel schreef:
verkuilm schreef:

De voet van de pomp is dacht ik iets anders; de tzi-pomp hangt, de tzd pomp staat.
Hoe weet je trouwens zo zeker dat de pomp het probleem is?

De pomp van een ongeblazen diesel is ook bruikbaar. De rest is “in principe” anders.

Profiel  

verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 01 januari 2005 08:44 PM
  [ # 3 ]

weet ik nietr zeker, maar hij stuurt zwaar als ie koud is en het abs lampje springt soms aan, volgens mij omdat de pomp niet genoeg opbrengt.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 01 januari 2005 09:16 PM
  [ # 4 ]

Een vriend van mij is z’n TZD aan het slopen, dus als je de pomp wilt overkopen, moet je het maar zeggen.

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 01 januari 2005 10:29 PM
  [ # 5 ]
verkuilm schreef:

weet ik nietr zeker, maar hij stuurt zwaar als ie koud is en het abs lampje springt soms aan, volgens mij omdat de pomp niet genoeg opbrengt.

Dit hoeft dus absoluut niet aan de pomp te liggen, maar kan legio oorzaken hebben zoals o.a. vervuilde LHM (iedere 60.000 km verversen), grote lekstroom van een hydraulisch component, hydraulisch component dat verstopt is zoals het verdeelblok etc.
Zoek eens op dit forum naar storingen in het hydraulisch systeem en je krijgt meer info.
Overigens wil het aanspringen van het lampje van de ABS zeggen dat je een electronische storing hebt in het ABS-circuit. Dit staat los van het hydraulisch circuit.

Profiel  

verkuilm
> 2000 berichten

Gepost: 02 januari 2005 12:54 AM
  [ # 6 ]

Lhm is het niet, die heb ik al ververst. Verdeelblok zou heel goed kunnen, die heb ik al liggen en die ga ik ook vervangen, Maar kun je die reviseren? is dat te doen?

Maar je hoort ook een hele lichte rinkel. Heb dat wel eens eerder gehad, was toen een versleten pomp ik heb die toen vervangen, was ik een hoop problemen kwijt.

Met die ABS dat klopt wel, alleen het gekke is dat als ie koud is heel vaak stoort, bij een warme motor is het veel minder. Geld hetzelfde voor het zware sturen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 02 januari 2005 12:33 PM
  [ # 7 ]
verkuilm schreef:

Lhm is het niet, die heb ik al ververst. Verdeelblok zou heel goed kunnen, die heb ik al liggen en die ga ik ook vervangen, Maar kun je die reviseren? is dat te doen?

Maar je hoort ook een hele lichte rinkel. Heb dat wel eens eerder gehad, was toen een versleten pomp ik heb die toen vervangen, was ik een hoop problemen kwijt.

Met die ABS dat klopt wel, alleen het gekke is dat als ie koud is heel vaak stoort, bij een warme motor is het veel minder. Geld hetzelfde voor het zware sturen.

Verdeelblok kun je reviseren, maar dat vereist speciaal gereedschap omdat het blok uiteindelijk afgeregeled dient te worden. Op mijn site kun je de bechrijving downloaden van de revisie van het verdeelblok. (http://www.citroworld.tk)
Overigens wil vervangen van de LHM niet zeggen dat je hiermee alle LHM ververst hebt. Hoe oud was de vorige LHM. Soms moet je eerst spoelvloeistof gebruiken.
Die lichte rinkel, komt die uit de pomp? Hou een lang schroevedraaier tegen de pomp en houdt je oor aan het handvat van de pomp. Zo kun je horen of het geluid uit de pomp komt.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook