Even een vermoeden dat ik graag bevestigd zie worden;
als je een ruitenwisserhandel zonder verstelbare intervalschakelaar vervangt door eentje met intervalregelaar, dan werkt de regelaar gewoon, want dat is slechts een schuifweerstandje in de stengel zelf en dat gaat dus gewoon goed.
Klopt toch?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ik kreeg een keer te horen dat dat niet het geval was…. Anders had ik dat pookje toen gekocht.
Hmm, nuo, ik heb m al maar voordat ik nou panelen losruk en er daarna pas achter kom hoe het los had gemoeten, eerst maar checken of het ook daadwerkelijk werkt…..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
ik geloof namelijk dat de stekker in de stuurkolom dan meer polen moet hebben.
Die stuurkolom heb je zo open trouwens ff graven naar alle torxjes
Ah, ok!
Je zou gelijk kunnen hebben, maar ik kan me zo bedenken dat je spanning en aarde op een stekker hebt, en een 3-tal spanningsuitgangen voor de verschillende snelheids-standen. Als de eerste, de interval- uitgang via een schuifweerstand loopt, krijg je volgens mij hetzelfde effect….
Hmmmmmmm
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Gewoon doen, dan zie je het vanzelf wel.
Animal triste post coitum
Zo rigoreus te werk gaan???? Mij niet gezien! Straks breekt de hendel af, blijft ie voor eeuwig aanstaan terwijl het niet eens regent, doet de sproeier het plots niet meer en zit de voorruit onder de vliegen, nee hoor, mij niet gezien! Jij mag living on the edge, ik hou het liever veilig!
Maar nee, je hebt ook gelijk volgens mij…..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Helaas is het niet zo simpel, er mist inderdaad wat bedrading van de stekker en er moet ook een timerrelais in de relaiskast ipv het gewone ruitenwisserrelais.
Groeten Gijs
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
ah natuurlijk, die timerrelais is het belangrijkste. Die zou ik nog kunnen bemachtigen, zij het niet dat ik geen idee heb waar die zit en bovendien dat niet de moeite waard vind….
Dus….
Te koop! Ruitenwisserhandel met regelbare interval! Zo in te bouwen!! 10euro!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:Te koop! Ruitenwisserhandel met regelbare interval! Zo in te bouwen!! 10euro!
Hoho, als je al een niet-regelbare interval-stand hebt werkt die hendel met regelaar gewoon hoor… Het timer-relais zit er dan al, anders zou die wisser helemaal niet op interval kunnen. Het is inderdaad een kwestie van een weerstandje, en die extra stekker is alleen voor de boordcomputer volgens mij.
Lang verhaal kort maken, bij mij (serie 1) werkte het. Heb alleen de hendel gewisseld, verder niets aangepast!
Groetjes Erik!
Hé, dat biedt perspectief! Misschien meot ik dan maar gewoon Serge’s voorstel opvolgen!
To be continued…....
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Even inhakend op dit verhaal, het was niet zo simpel om de hendel en computer om te gooien waarna je(/ik) een boardcomputer hebt hè ? Daar moet je echt voor in je draadboom toch ?
Nu C5 tijger…
Montage van een ruitenwisserschakelaar met intervalschuif resulteerde niet in een traploze interval (type II diesel). Heeft iemand nog een suggestie welk relais moet worden aangepast en waar die zit - ik houd me aanbevolen. (Ik heb nog een schakelaar zonder schuif in de aanbieding…..)