Je hebt geen elektrische ramen neem ik aan?
Nee. Er zit verder helemaal niets op. Rechts zit ook geen interieurlampje. Geen plafondlampje en zelfs geen oliepeilmetertje op het dashboard…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dan kan dat in ieder geval niet tikken .
maak eens een foto van dat doosje? Volgens mij zit daar eigenlijk nooit iets als er niet gewoon de computer zit…
Maar aftermarket cv? Werkte ie niet meer ofzo?
Harm schreef:maak eens een foto van dat doosje? Volgens mij zit daar eigenlijk nooit iets als er niet gewoon de computer zit…
Daar zit bij de 1400 TU in deze config dus een ontstekingsmodule; niet “de” gevreesde vlgs mij (ik heb het nooit uitgezocht en er nooit een schema van gezien) maar er hoort vlgs mij wel degelijk een lullig doosje te zitten.
Ich bin ein Breaker
Harm schreef:maak eens een foto van dat doosje? Volgens mij zit daar eigenlijk nooit iets als er niet gewoon de computer zit…
Maar aftermarket cv? Werkte ie niet meer ofzo?
Iemand heeft lang geleden een aftermarket cv erin gebouwd. Deze werkte enkel op de 4 deuren en niet op de achterklep. Bij aankoop was de module al uit de linker voordeur gehaald. Ik heb zelf de rest van de bedrading verwijderd uit de andere deuren.
karel schreef:Harm schreef:maak eens een foto van dat doosje? Volgens mij zit daar eigenlijk nooit iets als er niet gewoon de computer zit…
Daar zit bij de 1400 TU in deze config dus een ontstekingsmodule; niet “de” gevreesde vlgs mij (ik heb het nooit uitgezocht en er nooit een schema van gezien) maar er hoort vlgs mij wel degelijk een lullig doosje te zitten.
Is er een bepaalde manier om dat gehele pulsairsysteem te verwijderen of uit te schakelen?
Ik heb vanavond nog een hele testronde gereden, met de stoelzitten verwijderd, en ben er nog steeds niet achter wat dit irritante getik is. Soms hoor je niks en soms hoor je dat getik meerdere keren per seconde!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
XBXG schreef:Is er een bepaalde manier om dat gehele pulsairsysteem te verwijderen of uit te schakelen?
Nee, althans niet ‘effe’. Neuroot…
Gr Martijn
Iemand heeft lang geleden een aftermarket cv erin gebouwd. Deze werkte enkel op de 4 deuren en niet op de achterklep. Bij aankoop was de module al uit de linker voordeur gehaald. Ik heb zelf de rest van de bedrading verwijderd uit de andere deuren
Ik zou toch eerder geprobeerd hebben om het weer werkend te krijgen
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Harm schreef:Iemand heeft lang geleden een aftermarket cv erin gebouwd. Deze werkte enkel op de 4 deuren en niet op de achterklep. Bij aankoop was de module al uit de linker voordeur gehaald. Ik heb zelf de rest van de bedrading verwijderd uit de andere deuren
Ik zou toch eerder geprobeerd hebben om het weer werkend te krijgen
Ik zou, als ik Wouter was, de CV en elektrische ramen uit de TZi olieboot overbouwen. Dan heb je echt een fijne 1400 met een prachtige kleur en een fijn interieur.
Eveneens ben ik tevens ook.
Nee sorry, ik heb geen zin in al die bedrading die er allemaal niet in hoort.
Al dat electrische spul is nergens voor nodig. In mijn 2CV en Dyane heb ik ook nooit gedacht aan het inbouwen van dat spul, dus waarom bij deze BX dan wel?
Hij is juist super mooi nu, al is ie nog lang niet klaar. Binnenkort eens kijken wat ik precies kan gaan uitvogelen met het dashboard, want daar wil ik wel iets bijzonders van maken.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
‘‘vroeger deed ik het niet, dus waarom zou ik het nu wel doen’‘.
Nou… complete, originele cv-setjes met bekabeling enzo voor een Eend en GS zijn best lastig te vinden gok ik
XBXG schreef:
Hij is juist super mooi nu, al is ie nog lang niet klaar. Binnenkort eens kijken wat ik precies kan gaan uitvogelen met het dashboard, want daar wil ik wel iets bijzonders van maken.
Een bruin interieur lijkt me bij deze kleur echt ontzettend gaaf staan….!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik dacht te lezen dat je het TZi interieur erin gezet had? Maar het dashboard niet? Want een zwart dashboard blijft het mooiste! (vind ik) En bruin.. ik zou dat erg zonde van de auto vinden! Maar dat is weer mijn mening
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ging over de buitenspiegel….
mpostma schreef:Harm schreef:Natuurlijk, waarom zou je die laten zitten? Als je die schroefjes van de binnenkant van de deur losdraait komt het hele geval ook mee
Dan hoef je trouwens ook maar 2 kruiskoppen los te draaien ipv 3 schroeven waar je niet bij kan als je niet eerst die 2 anderen hebt losgemaakt.
Je kan er wel bij. Wel veel geduld hebben. Maar de sleutelaar voor mij had van mijn 19tgd break de kruiskopjes al dol gedraaid. Toch moest er een nieuwe spiegel op. Met veel gepruts en geduld toch voor elkaar gekregen…
Test
Ik heb vandaag “keihard” gewerkt aan de BX 14.
- zonneklepjes gemonteerd uit de TZI—> heerlijk soepele zonneschermpjes!
- 4 haakjes boven de deuren bevestigd
- metalen ding aan de trekhaak vervangen, waaraan je de handremkabel van de aanhanger aan vastknoopt.
Stukje bij beter wordt het wel wat.
Morgen veerbollen vullen/vervangen. Momenteel rijdt de BX zó extreem slecht. In normale rijstand heeft ie het veergedrag wat je normaal enkel in de hoogste stand krijgt. Iedereen die wel eens voor de gein een klein stukje heeft gereden in een BX in de hoogste stand, weet hoe dat voelt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX