1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Homokineet alweer stuk?
Gorilla
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97

Gepost: 27 mei 2007 04:36 PM

Hoi,
Pas (2mnd terug)mijn rechteraandrijfas vervangen (met tussenlager)en nu hoor ik verdorie alweer het bekende geluid bij een scherpe bocht naar links.
Heeft iemand hier een opmerking over?Kan iets anders ervoor zorgen dat je homokineet beschadigd?
Alles is vd buitenkant nog heel (de hoes) en hij is pas door de APK gegaan.

Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 mei 2007 07:20 PM
  [ # 1 ]

Re: Homokineet alweer stuk?

Gorilla schreef:

Hoi,
Pas (2mnd terug)mijn rechteraandrijfas vervangen (met tussenlager)en nu hoor ik verdorie alweer het bekende geluid bij een scherpe bocht naar links.
Heeft iemand hier een opmerking over?Kan iets anders ervoor zorgen dat je homokineet beschadigd?

Heb je een nieuwe as gemonteerd of een gebruikte?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 27 mei 2007 07:40 PM
  [ # 2 ]

Net wat Knackor zegt (nieuw of gebruikt ?)....als het een gereviseerde as is, dan zou ik maar snel terug gaan naar de zaak waar je hem hebt gekocht.

Heb je hem van een sloop, dan heb je denk ik toevallig pech, alhoewel je bij de meeste goede sloperijen altijd iets mag omruilen als het bewuste onderdeel niet goed is.

De PSA aandrijassen gaan erg lang mee….ik heb zelfs bij alle 16 BX’en de afgelopen 17 jaar nog nooit een aandrijas hoeven te vernieuwen.

En nee….ik kan zo niet zeggen wat je zou moeten doen om een aandrijfas te mollen, dan alleen bij elke rit de koppeling vol gas plotsklaps los te laten vanaf stilstand. Cool

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2502

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 27 mei 2007 08:04 PM
  [ # 3 ]
Bram schreef:

De PSA aandrijassen gaan erg lang mee….ik heb zelfs bij alle 16 BX’en de afgelopen 17 jaar nog nooit een aandrijas hoeven te vernieuwen.

Die van de ZX zijn anders wel berucht…

Profiel  

Gorilla
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 mei 2007 08:11 PM
  [ # 4 ]

knäckor schreef:
Gorilla schreef:

Hoi,

Ik heb er 1 gekocht bij een automaterialenhandel (Brezan) voor plm 170 euro.Het leek me een nieuwe hoewel er wel een ruilsysteem was.(toch een gereviseerde?)

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 27 mei 2007 08:15 PM
  [ # 5 ]

Gorilla schreef:
knäckor schreef:
Gorilla schreef:

Hoi,

Ik heb er 1 gekocht bij een automaterialenhandel (Brezan) voor plm 170 euro.Het leek me een nieuwe hoewel er wel een ruilsysteem was.(toch een gereviseerde?)

en wie heeft hem erin gezet

het probleem is vaak wie is er verantwoordelijk

ik zou brezan zeker even laten weten dat het produckt kapot is

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 mei 2007 08:16 PM
  [ # 6 ]

Gorilla schreef:
knäckor schreef:
Gorilla schreef:

Hoi,

Voor zover ik weet is dat een gereviseerde, maar dat moet net zo goed als nieuw zijn. Die zou echt nu nog lang niet stuk moeten zijn, is er niet stiekem wat anders stuk? Als de as echt nu al stuk is zou ik teruggaan naar de Brezan, je verwacht toch dat een as van 170 euro wat langer meegaat dan 3 maanden Shocked

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 27 mei 2007 08:21 PM
  [ # 7 ]
Bram schreef:

De aandrijfassen zijn bij PSA juist wél berucht om het feit dat ze regelmatig kapot gaan. I.i.g. wel bij 205, 309, ZX en ook BX?!

Daarbij: Brezan is de Kwikflut onder de automaterialenzaken… Als ik er niet hoef te zijn (lees: als ik iets elders kan krijgen) ga ik er niet naar toe?!
Hoop dat ik niemand hier beledig, maar ik ben zelf een ‘beginnende’ autsleutelaar, maar weet iedere keer weer meer van auto’s en techniek dan de baliemedewerker bij Brezan… Hoe vaak ik daar niet met een fout onderdeel weg ben gestuurd?! Nooit meer!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 mei 2007 08:25 PM
  [ # 8 ]
oudelut schreef:
Bram schreef:

De aandrijfassen zijn bij PSA juist wél berucht om het feit dat ze regelmatig kapot gaan. I.i.g. wel bij 205, 309, ZX en ook BX?!

Daarbij: Brezan is de Kwikflut onder de automaterialenzaken… Als ik er niet hoef te zijn (lees: als ik iets elders kan krijgen) ga ik er niet naar toe?!
Hoop dat ik niemand hier beledig, maar ik ben zelf een ‘beginnende’ autsleutelaar, maar weet iedere keer weer meer van auto’s en techniek dan de baliemedewerker bij Brezan… Hoe vaak ik daar niet met een fout onderdeel weg ben gestuurd?! Nooit meer!

Klopt, om bij de Brezan te werken hoef je eigenlijk niets van auto’s te weten. Maar eigenlijk geldt dat volgens mij wel voor de meeste onderdelenzaken. Ik ga er regelmatig naartoe, maar ik weet wat ik wil en laat me niets op de mouw spelden. Ze zitten dan ook minder dan 1 km bij me vandaan, en ik krijg er altijd een goede korting.

Als je écht goed advies wil kan je het beste naar de dealer toe gaan, maar daar betaal je dan weer voor.

En inderdaad zijn de aandrijfassen zeker wel berucht. Ik heb bij mijn BX-en er al meerdere moeten vervangen. Maar ik kan me zo voorstellen als je elke BX snel wegdoet, zoals Bram dat deed, je niet vaak een as hoeft te vervangen Wink

Profiel  

Gorilla
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 mei 2007 08:26 PM
  [ # 9 ]

citroenc2 schreef:
Gorilla schreef:
knäckor schreef:
Gorilla schreef:

Hoi,

en wie heeft hem erin gezet

het probleem is vaak wie is er verantwoordelijk

ik zou brezan zeker even laten weten dat het produckt kapot is

Ik heb hem er zelf ingezet en da’s een klusje wat ik al meer gedaan heb.(uurtje werk)
Daar kun je weinig aan verknallen lijkt me….

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 mei 2007 08:33 PM
  [ # 10 ]

vaak krijg je het welles nietes verhaal

maar als ik jou was gewoon terug gaan en hun vertellen dat het produckt niet deugelijk is

verder dit komt ook bij een dealer voor dat ze nix van autos afweten

onlangs nog een dealer gehad vraag ik om een sierstrip van een bx 1900 16v mk2 Wink
zeg de man achter de balie is het een berline of break Shocked  Very Happy Wink

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 27 mei 2007 08:35 PM
  [ # 11 ]
knäckor schreef:

Maar ik kan me zo voorstellen als je elke BX snel wegdoet, zoals Bram dat deed, je niet vaak een as hoeft te vervangen Wink

Snel wegdoen of niet….feit blijft dat ik met al die BX’en zo’n 4,5 a 500.000 km heb gereden en ik dat juist niet met 1 BX heb gedaan, maar met verschillende…..dan is de kans toch een stuk groter dat ik er weleens mee te maken zou hebben gehad. Cool
Zoals ik in die jaren wel veel andere bekende BX problemen ben tegen gekomen, maar dus nog nooit een knakkende homokineet. Wink
(wel meteen afkloppen Bram….op blank hout) Razz

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 mei 2007 08:57 PM
  [ # 12 ]
Bram schreef:
knäckor schreef:

Maar ik kan me zo voorstellen als je elke BX snel wegdoet, zoals Bram dat deed, je niet vaak een as hoeft te vervangen Wink

Snel wegdoen of niet….feit blijft dat ik met al die BX’en zo’n 4,5 a 500.000 km heb gereden en ik dat juist niet met 1 BX heb gedaan, maar met verschillende…..dan is de kans toch een stuk groter dat ik er weleens mee te maken zou hebben gehad. Cool
Zoals ik in die jaren wel veel andere bekende BX problemen ben tegen gekomen, maar dus nog nooit een knakkende homokineet. Wink
(wel meteen afkloppen Bram….op blank hout) Razz

Daar heb jij weer een punt! Het deel van mijn bericht dat over Bram ging mag als niet-verzonden worden beschouwd Wink

Profiel  

Gorilla
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 mei 2007 10:59 PM
  [ # 13 ]

To the point ,manne! Very Happy

Profiel  

karel
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 28 mei 2007 03:00 AM
  [ # 14 ]

knäckor schreef:
Gorilla schreef:
knäckor schreef:
Gorilla schreef:

Hoi,

Voor zover ik weet is dat een gereviseerde, maar dat moet net zo goed als nieuw zijn. Die zou echt nu nog lang niet stuk moeten zijn, is er niet stiekem wat anders stuk? Als de as echt nu al stuk is zou ik teruggaan naar de Brezan, je verwacht toch dat een as van 170 euro wat langer meegaat dan 3 maanden Shocked

Ja, dat zou je hopen inderdaad. Helaas leert de ervaring anders. Mijn lange Spidan aandrijfas bij de Brezan vandaan heeft de turbodiesel ook maar precies 1 vakantie voortgestuwd; toen was het tussenlager echt voltooid verleden tijd, helemaal uit elkaar gespat. Dat ik daar nog mee thuis gekomen ben…

De Brezan/Spidan assen van de 19TGD zijn ook niet oud, maar de hoezen zijn al een keer vervangen (ja, best spul hoor) en het knikje in het stuur wordt ook steeds duidelijker voelbaar.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 28 mei 2007 10:50 AM
  [ # 15 ]

hmm, berucht.
tja, al eens in een GS gereden?
daar lagen de assen om de 50,000 km eruit, en de ruilassen deden het soms maar 10,000 km en minder.

deels lag het aan de eigenaar en deels aan de techniek en deels aan het product.

de eigenaar:veel trekkracht op de wielen met een grote stuuruitslag.

de techniek:de stuuruitslag (draaicirkel) van de GS/A is erg kort, dus de hoek van de wielen tov de auto is groot, dus de krachten op de homokineten zijn dito groot.

het product: op de een of andere manier zijn (waren) de gereviseerde assen minder betrouwbaar dan de orginele nieuwe.
grappig genoeg waren op een gegeven moment ook de assen die je orgineel bij de dealer kocht ook van spidan enzo….dus ook gereviseerd…

bij de BX is een defecte aandrijfas een zeldzaamheid, en ik ben genegen de hoofdoorzaak ervan bij de eigenaar(s) te leggen in het geval van defecte assen.
persoonlijk heb ik 1 BX 19 TRS automaat gehad, en er 2,7 ton mee gereden, de beginstand was 87,000 ,en ik heb nooit de assen hoeven te wisselen.

de BXen waar ik assen op gewisseld heb, hadden vaak ook een hoog bandenslijtage niveau…

maar goed,, het doet niets af aan het feit dat een revisie as nu eenmaal zwakker is, of was ,dan orginele af fabriek gemonteerde….

mijn optie heden zou zijn, om een gebruikte as te vinden, die weinig of geen speling heeft, er dan nieuwe hoezen op monteren, en de as leuk onder mn mobiel te ploppen.

mvgr wupke Wink

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook