Mijn Bx loopt opeens als een subaru, nee niet zo snel. Maar het geluid klinkt als de boxermotor van een subaru. Hij verliest ook iets vermogen en het klinkt gewoon niet goed. Wie weet wat dit is? Stationair schommelt hij een beetje maar niet zo dat ik bang ben dat ie afslaat.
Kortom een geluid van de boxermotor van een subaru waar ik helemaal niet blij mee ben!
Wie kan mij helpen?
Re: Citroën BX Impreza WRX
WYD schreef:Mijn Bx loopt opeens als een subaru, nee niet zo snel. Maar het geluid klinkt als de boxermotor van een subaru. Hij verliest ook iets vermogen en het klinkt gewoon niet goed. Wie weet wat dit is? Stationair schommelt hij een beetje maar niet zo dat ik bang ben dat ie afslaat.
Kortom een geluid van de boxermotor van een subaru waar ik helemaal niet blij mee ben!
Wie kan mij helpen?
Heb je soms last van een weggeblazen uitlaatspruitstukpakking, of van een gescheurd uitlaatspruitstuk? Komt wel vaker voor bij de 1900’s.
Ich bin ein Breaker
Re: Citroën BX Impreza WRX
karel schreef:WYD schreef:Mijn Bx loopt opeens als een subaru, nee niet zo snel. Maar het geluid klinkt als de boxermotor van een subaru. Hij verliest ook iets vermogen en het klinkt gewoon niet goed. Wie weet wat dit is? Stationair schommelt hij een beetje maar niet zo dat ik bang ben dat ie afslaat.
Kortom een geluid van de boxermotor van een subaru waar ik helemaal niet blij mee ben!
Wie kan mij helpen?
Heb je soms last van een weggeblazen uitlaatspruitstukpakking, of van een gescheurd uitlaatspruitstuk? Komt wel vaker voor bij de 1900’s.
Daar verlies je toch niet gelijk vermogen mee?
Het probleem was er echter wel in 1 keer, dus het zou kunnen.
Ik ging vanavond met de auto weg en zodra deze een beetje warm gereden was begon hij er opeens mee. Voor vanavond heb ik er nog geen last van gehad.
Ik heb vanmiddag wel m’n motorblok schoon gemaakt en schoon gespoten met water maar dat moet bij dit blok geen kwaad kunnen dacht ik
Re: Citroën BX Impreza WRX
WYD schreef:karel schreef:WYD schreef:Mijn Bx loopt opeens als een subaru, nee niet zo snel. Maar het geluid klinkt als de boxermotor van een subaru. Hij verliest ook iets vermogen en het klinkt gewoon niet goed. Wie weet wat dit is? Stationair schommelt hij een beetje maar niet zo dat ik bang ben dat ie afslaat.
Kortom een geluid van de boxermotor van een subaru waar ik helemaal niet blij mee ben!
Wie kan mij helpen?
Heb je soms last van een weggeblazen uitlaatspruitstukpakking, of van een gescheurd uitlaatspruitstuk? Komt wel vaker voor bij de 1900’s.
Daar verlies je toch niet gelijk vermogen mee?
Het probleem was er echter wel in 1 keer, dus het zou kunnen.
Ik ging vanavond met de auto weg en zodra deze een beetje warm gereden was begon hij er opeens mee. Voor vanavond heb ik er nog geen last van gehad.Ik heb vanmiddag wel m’n motorblok schoon gemaakt en schoon gespoten met water maar dat moet bij dit blok geen kwaad kunnen dacht ik
Ja, je verliest vermogen (mogelijk) omdat de lambdasonde een verkeerd signaal krijgt als er zuurstof bij de uitlaatgassen komt.
NEE, het isn iet verstandig een BX benzineblok schoon te spuiten met water. Dat hebben we een paar weken terug al bij Metro’s BX gezien. Niet meer doen.
Re: Citroën BX Impreza WRX
mpostma schreef:
Ja, je verliest vermogen (mogelijk) omdat de lambdasonde een verkeerd signaal krijgt als er zuurstof bij de uitlaatgassen komt.
NEE, het isn iet verstandig een BX benzineblok schoon te spuiten met water. Dat hebben we een paar weken terug al bij Metro’s BX gezien. Niet meer doen.
Welke problemen kunnen er ontstaan door het schoonspuiten van het motorblok?
Ik heb het uiteraard gedaan met stilstaande motor. Daarna heb ik rondom het luchtfilter alles zo goed als het maar ging een beetje droog gemaakt. Toen heb ik de motor ongeveer een kwartier stationair laten draaien en alles verder zo goed als het ging drooggemaakt. Echter ik heb daarna nog rond gereden en verder nergens last van gehad.
Ik heb met m’n BX progress wel een lek uitlaatspruitstuk gehad, maar dit gaf een heel ander geluid, veel meer herrie en geen vermogensverlies
Re: Citroën BX Impreza WRX
WYD schreef:mpostma schreef:
Ja, je verliest vermogen (mogelijk) omdat de lambdasonde een verkeerd signaal krijgt als er zuurstof bij de uitlaatgassen komt.
NEE, het isn iet verstandig een BX benzineblok schoon te spuiten met water. Dat hebben we een paar weken terug al bij Metro’s BX gezien. Niet meer doen.
Welke problemen kunnen er ontstaan door het schoonspuiten van het motorblok?
Ik heb het uiteraard gedaan met stilstaande motor. Daarna heb ik rondom het luchtfilter alles zo goed als het maar ging een beetje droog gemaakt. Toen heb ik de motor ongeveer een kwartier stationair laten draaien en alles verder zo goed als het ging drooggemaakt. Echter ik heb daarna nog rond gereden en verder nergens last van gehad.
Ik heb met m’n BX progress wel een lek uitlaatspruitstuk gehad, maar dit gaf een heel ander geluid, veel meer herrie en geen vermogensverlies
Ik denk dat door het schoonspuiten van het motorblok, er water in de schacht waar de bougies zitten is gekomen. Daardoor loopt de motor af en toe op minder cilinders en dus minder vermogen.
Remedie: Bougiekabels los, bougies eruit, alles droog maken en föhnen, dus ook de bougiekabels waar ze aansluiten op de bougies.
Daarna zou het weer goed moeten zijn.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
...maar kijk misschien maar eerst even als je de bougiekabels los hebt of er niet een hele kolom water in staat. Dep het dan maar eerst een beetje op met wat poetsdoeken of keukenpapier, anders loopt het water zo je cilinder in zodra je de bougie eruit trekt. Heb dit probleempje ook gehad met mijn motor (Kawasaki GPZ 900 R A1) vanwege een slechte afdichting bij een van de bougiedoppen waar het regenwater zo in bleek te lopen. Die rijdt nu weer als de gesmeerde bliksem!
Overigens schijnen er speciale schoonmaakmiddelen te zijn voor het reinigen van motorblokken. Informeer eens bij een speciaalzaak. Een hogedrukreiniger is inderdaad niet zonder risico (al zal ik je heel eerlijk vertellen dat ik me daar vroeger ook wel eens aan heb bezondigd… ops: )
Bedankt, ik ga zo kijken of het werkt.
Ik ben vandaag weer even bezig geweest.
Het euvel is dat ik een slechte bougie heb (cilinder1). Met mooi weer geeft ie nog niet echt veel problemen, maar zodra het koud weer is stopt ie ermee en loopt m’n motor op 3 poten.
Morgen dus een setje bougies halen. Iemand een suggestie? Ik zat zelf te denken aan NGK. Waar kan ik die het beste halen en wat kost dat geintje ongeveer.
Bij navraag blijkt dat het schoonspuiten van je motor helemaal geen kwaad kan, mits de motor warm is en draait. Ook moet je zorgen dat je niet met koud water, maar met warm water spuit.
WYD schreef:Morgen dus een setje bougies halen. Iemand een suggestie? Ik zat zelf te denken aan NGK. Waar kan ik die het beste halen en wat kost dat geintje ongeveer.
Ik heb laatst bij de Brezan 4 nieuwe bougies gehaald, en dat waren volgens mij ook NGK’s.
Dat kostte me € 7,88.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
worb80 schreef:WYD schreef:Morgen dus een setje bougies halen. Iemand een suggestie? Ik zat zelf te denken aan NGK. Waar kan ik die het beste halen en wat kost dat geintje ongeveer.
Ik heb laatst bij de Brezan 4 nieuwe bougies gehaald, en dat waren volgens mij ook NGK’s.
Dat kostte me € 7,88.
Zo weinig???
Gelukkig een keer een probleempje wat “geen” geld kost
WYD schreef:
Bij navraag blijkt dat het schoonspuiten van je motor helemaal geen kwaad kan, mits de motor warm is en draait. Ook moet je zorgen dat je niet met koud water, maar met warm water spuit.
Vooral doen, bij je eigen auto maar niet bij de mijne.
Ich bin ein Breaker
Ik heb het setje bougiekabels met doppen enzo van m’n progress over gezet omdat deze zo goed als nieuw waren. De andere waren al helemaal verweerd en poreus en zullen dus ook hebben “gelekt” naar de kop. De bougie in cilinder 1 was veroest zat roodbruine zooi op de afdichtring. Tijdelijk eentje van de progress ingezet. Morgen een nieuw setje halen en er in stoppen.
Verder afspuiten van m’n motorruimte is niet nodig, ik hoef het alleen nog maar schoon te poetsen met remmenreiginer en motorreiniger.
Resultaat zal ik wel op de foto zetten.
WYD schreef:Ik heb het setje bougiekabels met doppen enzo van m’n progress over gezet omdat deze zo goed als nieuw waren. De andere waren al helemaal verweerd en poreus en zullen dus ook hebben “gelekt” naar de kop. De bougie in cilinder 1 was veroest zat roodbruine zooi op de afdichtring. Tijdelijk eentje van de progress ingezet. Morgen een nieuw setje halen en er in stoppen.
Loopt/rijdt je TZi nu ook beter met je Progress-bougies :
Oftewel; is je probleem nu over?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
worb80 schreef:WYD schreef:Ik heb het setje bougiekabels met doppen enzo van m’n progress over gezet omdat deze zo goed als nieuw waren. De andere waren al helemaal verweerd en poreus en zullen dus ook hebben “gelekt” naar de kop. De bougie in cilinder 1 was veroest zat roodbruine zooi op de afdichtring. Tijdelijk eentje van de progress ingezet. Morgen een nieuw setje halen en er in stoppen.
Loopt/rijdt je TZi nu ook beter met je Progress-bougies :
Oftewel; is je probleem nu over?
M’n probleem is over. Ik koop echter wel nieuwe bougies. Wil gewoon 4 goeie bougies hebben. Is 5 minuten hooguit om te vervangen en kost blijkbaar niks.
Wat me wel opviel is dat er 4 “poots” bougies inzaten. In de progress was dit gewoon een enkele.
Weer een probleem opgelost, op naar het volgende.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.