1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Citroën BX Impreza WRX
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 29 december 2004 12:25 AM

Mijn Bx loopt opeens als een subaru, nee niet zo snel. Maar het geluid klinkt als de boxermotor van een subaru. Hij verliest ook iets vermogen en het klinkt gewoon niet goed. Wie weet wat dit is? Stationair schommelt hij een beetje maar niet zo dat ik bang ben dat ie afslaat.

Kortom een geluid van de boxermotor van een subaru waar ik helemaal niet blij mee ben!  Sad

Wie kan mij helpen?

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 29 december 2004 12:26 AM
  [ # 1 ]

Re: Citroën BX Impreza WRX

WYD schreef:

Mijn Bx loopt opeens als een subaru, nee niet zo snel. Maar het geluid klinkt als de boxermotor van een subaru. Hij verliest ook iets vermogen en het klinkt gewoon niet goed. Wie weet wat dit is? Stationair schommelt hij een beetje maar niet zo dat ik bang ben dat ie afslaat.

Kortom een geluid van de boxermotor van een subaru waar ik helemaal niet blij mee ben!  Sad

Wie kan mij helpen?

Heb je soms last van een weggeblazen uitlaatspruitstukpakking, of van een gescheurd uitlaatspruitstuk? Komt wel vaker voor bij de 1900’s.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 december 2004 12:31 AM
  [ # 2 ]

karel schreef:
WYD schreef:

Wie kan mij helpen?

Heb je soms last van een weggeblazen uitlaatspruitstukpakking, of van een gescheurd uitlaatspruitstuk? Komt wel vaker voor bij de 1900’s.

Daar verlies je toch niet gelijk vermogen mee?

Het probleem was er echter wel in 1 keer, dus het zou kunnen.
Ik ging vanavond met de auto weg en zodra deze een beetje warm gereden was begon hij er opeens mee. Voor vanavond heb ik er nog geen last van gehad.

Ik heb vanmiddag wel m’n motorblok schoon gemaakt en schoon gespoten met water maar dat moet bij dit blok geen kwaad kunnen dacht ik Rolling Eyes

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 29 december 2004 12:34 AM
  [ # 3 ]

WYD schreef:
karel schreef:
WYD schreef:

Wie kan mij helpen?

Daar verlies je toch niet gelijk vermogen mee?

Het probleem was er echter wel in 1 keer, dus het zou kunnen.
Ik ging vanavond met de auto weg en zodra deze een beetje warm gereden was begon hij er opeens mee. Voor vanavond heb ik er nog geen last van gehad.

Ik heb vanmiddag wel m’n motorblok schoon gemaakt en schoon gespoten met water maar dat moet bij dit blok geen kwaad kunnen dacht ik Rolling Eyes

Ja, je verliest vermogen (mogelijk) omdat de lambdasonde een verkeerd signaal krijgt als er zuurstof bij de uitlaatgassen komt.

NEE, het isn iet verstandig een BX benzineblok schoon te spuiten met water. Dat hebben we een paar weken terug al bij Metro’s BX gezien. Niet meer doen.

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 29 december 2004 12:37 AM
  [ # 4 ]

mpostma schreef:

Ja, je verliest vermogen (mogelijk) omdat de lambdasonde een verkeerd signaal krijgt als er zuurstof bij de uitlaatgassen komt.

NEE, het isn iet verstandig een BX benzineblok schoon te spuiten met water. Dat hebben we een paar weken terug al bij Metro’s BX gezien. Niet meer doen.

Welke problemen kunnen er ontstaan door het schoonspuiten van het motorblok?
Ik heb het uiteraard gedaan met stilstaande motor. Daarna heb ik rondom het luchtfilter alles zo goed als het maar ging een beetje droog gemaakt. Toen heb ik de motor ongeveer een kwartier stationair laten draaien en alles verder zo goed als het ging drooggemaakt. Echter ik heb daarna nog rond gereden en verder nergens last van gehad.
Ik heb met m’n BX progress wel een lek uitlaatspruitstuk gehad, maar dit gaf een heel ander geluid, veel meer herrie en geen vermogensverlies Rolling Eyes

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 29 december 2004 11:20 AM
  [ # 5 ]

WYD schreef:
mpostma schreef:

Welke problemen kunnen er ontstaan door het schoonspuiten van het motorblok?
Ik heb het uiteraard gedaan met stilstaande motor. Daarna heb ik rondom het luchtfilter alles zo goed als het maar ging een beetje droog gemaakt. Toen heb ik de motor ongeveer een kwartier stationair laten draaien en alles verder zo goed als het ging drooggemaakt. Echter ik heb daarna nog rond gereden en verder nergens last van gehad.
Ik heb met m’n BX progress wel een lek uitlaatspruitstuk gehad, maar dit gaf een heel ander geluid, veel meer herrie en geen vermogensverlies Rolling Eyes

Ik denk dat door het schoonspuiten van het motorblok, er water in de schacht waar de bougies zitten is gekomen. Daardoor loopt de motor af en toe op minder cilinders en dus minder vermogen.
Remedie: Bougiekabels los, bougies eruit, alles droog maken en föhnen, dus ook de bougiekabels waar ze aansluiten op de bougies.
Daarna zou het weer goed moeten zijn.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 29 december 2004 11:32 AM
  [ # 6 ]

...maar kijk misschien maar eerst even als je de bougiekabels los hebt of er niet een hele kolom water in staat. Dep het dan maar eerst een beetje op met wat poetsdoeken of keukenpapier, anders loopt het water zo je cilinder in zodra je de bougie eruit trekt. Heb dit probleempje ook gehad met mijn motor (Kawasaki GPZ 900 R A1) vanwege een slechte afdichting bij een van de bougiedoppen waar het regenwater zo in bleek te lopen. Die rijdt nu weer als de gesmeerde bliksem!  Cool  Wink

Overigens schijnen er speciale schoonmaakmiddelen te zijn voor het reinigen van motorblokken. Informeer eens bij een speciaalzaak. Een hogedrukreiniger is inderdaad niet zonder risico (al zal ik je heel eerlijk vertellen dat ik me daar vroeger ook wel eens aan heb bezondigd… Surprisedops: )

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 29 december 2004 11:33 AM
  [ # 7 ]

Bedankt, ik ga zo kijken of het werkt.

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 29 december 2004 08:51 PM
  [ # 8 ]

Ik ben vandaag weer even bezig geweest.
Het euvel is dat ik een slechte bougie heb (cilinder1). Met mooi weer geeft ie nog niet echt veel problemen, maar zodra het koud weer is stopt ie ermee en loopt m’n motor op 3 poten.
Morgen dus een setje bougies halen. Iemand een suggestie? Ik zat zelf te denken aan NGK. Waar kan ik die het beste halen en wat kost dat geintje ongeveer.

Bij navraag blijkt dat het schoonspuiten van je motor helemaal geen kwaad kan, mits de motor warm is en draait. Ook moet je zorgen dat je niet met koud water, maar met warm water spuit.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 29 december 2004 09:52 PM
  [ # 9 ]
WYD schreef:

Morgen dus een setje bougies halen. Iemand een suggestie? Ik zat zelf te denken aan NGK. Waar kan ik die het beste halen en wat kost dat geintje ongeveer.

Ik heb laatst bij de Brezan 4 nieuwe bougies gehaald, en dat waren volgens mij ook NGK’s.

Dat kostte me € 7,88.

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 29 december 2004 10:04 PM
  [ # 10 ]
worb80 schreef:
WYD schreef:

Ik heb laatst bij de Brezan 4 nieuwe bougies gehaald, en dat waren volgens mij ook NGK’s.

Dat kostte me € 7,88.

Surprised Zo weinig???
Gelukkig een keer een probleempje wat “geen” geld kost Very Happy

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 30 december 2004 02:48 AM
  [ # 11 ]
WYD schreef:

Bij navraag blijkt dat het schoonspuiten van je motor helemaal geen kwaad kan, mits de motor warm is en draait. Ook moet je zorgen dat je niet met koud water, maar met warm water spuit.

Vooral doen, bij je eigen auto maar niet bij de mijne.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 30 december 2004 02:55 AM
  [ # 12 ]

Ik heb het setje bougiekabels met doppen enzo van m’n progress over gezet omdat deze zo goed als nieuw waren. De andere waren al helemaal verweerd en poreus en zullen dus ook hebben “gelekt” naar de kop. De bougie in cilinder 1 was veroest zat roodbruine zooi op de afdichtring. Tijdelijk eentje van de progress ingezet. Morgen een nieuw setje halen en er in stoppen.
Verder afspuiten van m’n motorruimte is niet nodig, ik hoef het alleen nog maar schoon te poetsen met remmenreiginer en motorreiniger.

Resultaat zal ik wel op de foto zetten.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 30 december 2004 03:30 AM
  [ # 13 ]
WYD schreef:

Ik heb het setje bougiekabels met doppen enzo van m’n progress over gezet omdat deze zo goed als nieuw waren. De andere waren al helemaal verweerd en poreus en zullen dus ook hebben “gelekt” naar de kop. De bougie in cilinder 1 was veroest zat roodbruine zooi op de afdichtring. Tijdelijk eentje van de progress ingezet. Morgen een nieuw setje halen en er in stoppen.

Loopt/rijdt je TZi nu ook beter met je Progress-bougies Confused:
Oftewel; is je probleem nu over?

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 30 december 2004 03:37 AM
  [ # 14 ]
worb80 schreef:
WYD schreef:

Loopt/rijdt je TZi nu ook beter met je Progress-bougies Confused:
Oftewel; is je probleem nu over?

M’n probleem is over. Ik koop echter wel nieuwe bougies. Wil gewoon 4 goeie bougies hebben. Is 5 minuten hooguit om te vervangen en kost blijkbaar niks.
Wat me wel opviel is dat er 4 “poots” bougies inzaten. In de progress was dit gewoon een enkele.

Profiel  

citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 299

Gepost: 31 december 2004 09:26 PM
  [ # 15 ]

Weer een probleem opgelost, op naar het volgende. Wink

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu