Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mijn xantia, een 2.0i 16V van 1996, loopt op lpg. d´r zit een of andere AG G3 installatie in.
Nu heeft deze wereldbak een beetje last van wisselende stemmingen;
ten eerste loopt ie niet meer stationair op benzine, en soms loopt ie helemaal niet meer op benzine en loopt ie op LPG zomaar 2500 toeren stationair. Trek ik nu een minuut of 5 de min-pool van de accu los, dan start ie daarna weer op benzine ( maar loopt niet of nauwelijks stationair) en loopt ie op LPG weer keurig 900 toeren stationair….
Iemand een ideetje, voor ik de boel laat uitlezen door een of andere gasboer??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
heb je hem al bij de dealer laten uitlezen op storingen kwa benzine
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroenc2 schreef:heb je hem al bij de dealer laten uitlezen op storingen kwa benzine
Dat ga ik deze week wel even laten doen. Ik ben vooral benieuwd of anderen ook zo’n storing hebben gehad :
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Re: Benzine en LPG ellende 2.0i 16v
waterman771 schreef:Mijn xantia, een 2.0i 16V van 1996, loopt op lpg. d´r zit een of andere AG G3 installatie in.
Nu heeft deze wereldbak een beetje last van wisselende stemmingen;
ten eerste loopt ie niet meer stationair op benzine, en soms loopt ie helemaal niet meer op benzine en loopt ie op LPG zomaar 2500 toeren stationair. Trek ik nu een minuut of 5 de min-pool van de accu los, dan start ie daarna weer op benzine ( maar loopt niet of nauwelijks stationair) en loopt ie op LPG weer keurig 900 toeren stationair….Iemand een ideetje, voor ik de boel laat uitlezen door een of andere gasboer??
waterman toch.
jij als geen ander zou moeten weten dat ,als ie niet op benzine loopt, hij ook niet of bagger loopt op LPG.
mijn insteek zou zijn,
ik zou het gasklephuis volledig demonteren, en dan de sensoren demonteren.
daarna zou ik het gasklephuis grondig reinigen en de sensoren.
eea weer monteren en de stekkers goed schoon maken.
als madam dan nog geen verandering geeft in de klacht is uitlezen noodzaak.
want dan kan het willekeurig sensor ed zijn die defect is of teveel foutmeldingen geeft, waardoor je ECU van slag raakt.
denk aan BDP gever/stappenmotor/bobine/draadbreuk/slecht contact/enz enz.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Benzine en LPG ellende 2.0i 16v
kreazyV8wuppo schreef:waterman771 schreef:Mijn xantia, een 2.0i 16V van 1996, loopt op lpg. d´r zit een of andere AG G3 installatie in.
Nu heeft deze wereldbak een beetje last van wisselende stemmingen;
ten eerste loopt ie niet meer stationair op benzine, en soms loopt ie helemaal niet meer op benzine en loopt ie op LPG zomaar 2500 toeren stationair. Trek ik nu een minuut of 5 de min-pool van de accu los, dan start ie daarna weer op benzine ( maar loopt niet of nauwelijks stationair) en loopt ie op LPG weer keurig 900 toeren stationair….Iemand een ideetje, voor ik de boel laat uitlezen door een of andere gasboer??
waterman toch.
jij als geen ander zou moeten weten dat ,als ie niet op benzine loopt, hij ook niet of bagger loopt op LPG.mijn insteek zou zijn,
ik zou het gasklephuis volledig demonteren, en dan de sensoren demonteren.
daarna zou ik het gasklephuis grondig reinigen en de sensoren.
eea weer monteren en de stekkers goed schoon maken.als madam dan nog geen verandering geeft in de klacht is uitlezen noodzaak.
want dan kan het willekeurig sensor ed zijn die defect is of teveel foutmeldingen geeft, waardoor je ECU van slag raakt.denk aan BDP gever/stappenmotor/bobine/draadbreuk/slecht contact/enz enz.
mvgr wupke
Reeds dit alles gedaan…. maare…. ik heb de map-sensor kunnen controleren, de franse revue technique geeft daar namelijk hele mooie aanwijzingen voor. De Map-sensor is dus dood… daar ga ik een nieuwe voor halen, en dan zal ‘t allemaal wel weer ok gaan. De mapsensor is kennelijk overleden door een flinke backfire…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waar zit de map sensor eigenlijk bij een 16 klepper? Ik denk dat de mijn ook aan gort is. Fotootje misschien??
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanS schreef:Waar zit de map sensor eigenlijk bij een 16 klepper? Ik denk dat de mijn ook aan gort is. Fotootje misschien??
Hij zit op een kloteplek, onder in het inlaatspruitstuk, met een m6 boutje en stekker. een foto is zinloos, je ziet em toch niet namelijk.
kost 85 euro….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste