Benzine en LPG ellende 2.0i 16v
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 mei 2007 12:47 AM

Mijn xantia, een 2.0i 16V van 1996, loopt op lpg. d´r zit een of andere AG G3 installatie in.
Nu heeft deze wereldbak een beetje last van wisselende stemmingen;
ten eerste loopt ie niet meer stationair op benzine, en soms loopt ie helemaal niet meer op benzine en loopt ie op LPG zomaar 2500 toeren stationair. Trek ik nu een minuut of 5 de min-pool van de accu los, dan start ie daarna weer op benzine ( maar loopt niet of nauwelijks stationair) en loopt ie op LPG weer keurig 900 toeren stationair….

Iemand een ideetje, voor ik de boel laat uitlezen door een of andere gasboer?? Confused

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 mei 2007 12:50 AM
  [ # 1 ]

heb je hem al bij de dealer laten uitlezen op storingen kwa benzine

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 mei 2007 12:55 AM
  [ # 2 ]
citroenc2 schreef:

heb je hem al bij de dealer laten uitlezen op storingen kwa benzine

Dat ga ik deze week wel even laten doen. Ik ben vooral benieuwd of anderen ook zo’n storing hebben gehad Confused:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 28 mei 2007 05:35 PM
  [ # 3 ]

Re: Benzine en LPG ellende 2.0i 16v

waterman771 schreef:

Mijn xantia, een 2.0i 16V van 1996, loopt op lpg. d´r zit een of andere AG G3 installatie in.
Nu heeft deze wereldbak een beetje last van wisselende stemmingen;
ten eerste loopt ie niet meer stationair op benzine, en soms loopt ie helemaal niet meer op benzine en loopt ie op LPG zomaar 2500 toeren stationair. Trek ik nu een minuut of 5 de min-pool van de accu los, dan start ie daarna weer op benzine ( maar loopt niet of nauwelijks stationair) en loopt ie op LPG weer keurig 900 toeren stationair….

Iemand een ideetje, voor ik de boel laat uitlezen door een of andere gasboer?? Confused

waterman toch.
jij als geen ander zou moeten weten dat ,als ie niet op benzine loopt, hij ook niet of bagger loopt op LPG.

mijn insteek zou zijn,
ik zou het gasklephuis volledig demonteren, en dan de sensoren demonteren.
daarna zou ik het gasklephuis grondig reinigen en de sensoren.
eea weer monteren en de stekkers goed schoon maken.

als madam dan nog geen verandering geeft in de klacht is uitlezen noodzaak.
want dan kan het willekeurig sensor ed zijn die defect is of teveel foutmeldingen geeft, waardoor je ECU van slag raakt.

denk aan BDP gever/stappenmotor/bobine/draadbreuk/slecht contact/enz enz.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 mei 2007 06:18 PM
  [ # 4 ]

Re: Benzine en LPG ellende 2.0i 16v

kreazyV8wuppo schreef:
waterman771 schreef:

Mijn xantia, een 2.0i 16V van 1996, loopt op lpg. d´r zit een of andere AG G3 installatie in.
Nu heeft deze wereldbak een beetje last van wisselende stemmingen;
ten eerste loopt ie niet meer stationair op benzine, en soms loopt ie helemaal niet meer op benzine en loopt ie op LPG zomaar 2500 toeren stationair. Trek ik nu een minuut of 5 de min-pool van de accu los, dan start ie daarna weer op benzine ( maar loopt niet of nauwelijks stationair) en loopt ie op LPG weer keurig 900 toeren stationair….

Iemand een ideetje, voor ik de boel laat uitlezen door een of andere gasboer?? Confused

waterman toch.
jij als geen ander zou moeten weten dat ,als ie niet op benzine loopt, hij ook niet of bagger loopt op LPG.

mijn insteek zou zijn,
ik zou het gasklephuis volledig demonteren, en dan de sensoren demonteren.
daarna zou ik het gasklephuis grondig reinigen en de sensoren.
eea weer monteren en de stekkers goed schoon maken.

als madam dan nog geen verandering geeft in de klacht is uitlezen noodzaak.
want dan kan het willekeurig sensor ed zijn die defect is of teveel foutmeldingen geeft, waardoor je ECU van slag raakt.

denk aan BDP gever/stappenmotor/bobine/draadbreuk/slecht contact/enz enz.

mvgr wupke Wink

Reeds dit alles gedaan…. maare…. ik heb de map-sensor kunnen controleren, de franse revue technique geeft daar namelijk hele mooie aanwijzingen voor. De Map-sensor is dus dood… daar ga ik een nieuwe voor halen, en dan zal ‘t allemaal wel weer ok gaan. De mapsensor is kennelijk overleden door een flinke backfire…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 15 juni 2007 01:26 AM
  [ # 5 ]

Waar zit de map sensor eigenlijk bij een 16 klepper? Ik denk dat de mijn ook aan gort is. Fotootje misschien??

2CV R.I.P (1977) 
2CV R.I.P. (1980) 
BX 16rs R.I.P. (1985) 
BX 19TZI R.I.P. (1991) 
BX 16 TZI R.I.P. (1992) 
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juni 2007 01:30 AM
  [ # 6 ]
JanS schreef:

Waar zit de map sensor eigenlijk bij een 16 klepper? Ik denk dat de mijn ook aan gort is. Fotootje misschien??

Hij zit op een kloteplek, onder in het inlaatspruitstuk, met een m6 boutje en stekker. een foto is zinloos, je ziet em toch niet namelijk.
kost 85 euro….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook