Keb ze opgehaald morgen zet ik ze erin
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
Josssie schreef:Keb ze opgehaald morgen zet ik ze erin
We zijn benieuwd naar foto’s
Ik heb ze wel thuis maar het is niet echt goed weer.
Weet iemand overigens van welke auto deze lichten vandaan komen. Ze zitten hier op een BX maar ze zijn er ook voor een ZX.
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
Hier zijn ze nog een keer voor een ZX
Wat ik dus zoek zijn zulke mooie heldere lichten. Volgens mij komen ze van een Peugeot :
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
306 laatste uitvoering, broertje van de ZX he
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
de complete kop van een 306 kan je ook monteren op een ZX.
dus front, motorkap en li+re scherm
dan heb je dus een ZX met 306 look, maar andresom kan het ook. een 306 met de looks van een ZX
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Ik heb de luchtfilters gemonteerd. Het zit niet ideaal maar het zit. Bij de 3000 a 3500 toeren begint ie lekker herrie te maken. Daaronder rijd nog mooi rustig. Het enige wat ik niet terug kon vinden was de negative pressure pipe. Hier mensen enig idee. Ik heb de auto in eerste instantie ff gestart toen ie nog stil stond met de motorkap nog open. Toen hoorde ik hem nog zuigen (blazen beetje piepen achtig geluid) is dit normaal?
Ik heb het nu net zoals hier zitten. Alleen de grote buis zit er niet en de pijp ligt richting rechts precies achter de radiator. Bij de luchtinlaat in de grill komt dus weer een pijp vanaf die dan weer gericht staat op de luchtfilter. Deze zit er enkele centimeters vanaf.
En nog even vlug over die lampen zite dat ook op dezelfde manier vast als de lampen bij een ZX. Dus met veertjes enzo. Jullie weten wel wat ik bedoel
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
Josssie schreef:Ik heb de luchtfilters gemonteerd. Het zit niet ideaal maar het zit. Bij de 3000 a 3500 toeren begint ie lekker herrie te maken. Daaronder rijd nog mooi rustig. Het enige wat ik niet terug kon vinden was de negative pressure pipe. Hier mensen enig idee. Ik heb de auto in eerste instantie ff gestart toen ie nog stil stond met de motorkap nog open. Toen hoorde ik hem nog zuigen (blazen beetje piepen achtig geluid) is dit normaal?
Ik heb het nu net zoals hier zitten. Alleen de grote buis zit er niet en de pijp ligt richting rechts precies achter de radiator. Bij de luchtinlaat in de grill komt dus weer een pijp vanaf die dan weer gericht staat op de luchtfilter. Deze zit er enkele centimeters vanaf.
En nog even vlug over die lampen zite dat ook op dezelfde manier vast als de lampen bij een ZX. Dus met veertjes enzo. Jullie weten wel wat ik bedoel
hee das mijn zx
das zuigen is inderdaad normaal, de negative pressure pipe heb ik me ook rot naar lopen zoeken maar ik het dat kleine filtertje maar gewoon op de slang gezet die naar de luchtinlaat ging (carterventilatie)
af en toe even het kleine filtertje schoonmaken aangezien daar nog wel eens olie in komt (duh )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik wist dat het de ZX van iemand hier was maar op die andere site waar die stond kon ik je emailadres nie vinden. Ik wou namelijk vragen hoe je die aanzuigbuis hebt gemaakt. En begint jouw ZX ook pas te ‘brullen’ na ongeveer 3000 toeren of als je vol op het gas trapt? En waar zuigt jouw sportfilter de lucht vandaan want bij mij staat dat je de pijp van de luchtinlaat weer op de luchtfilter moet richten.
De negative presure pipe moet bij de grote filter op op zo’n klein witje ventieltje achtig iets meen ik. Maar ik kan toch nu ook het filterhuis wel weghalen of niet.
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
Josssie schreef:Ik wist dat het de ZX van iemand hier was maar op die andere site waar die stond kon ik je emailadres nie vinden. Ik wou namelijk vragen hoe je die aanzuigbuis hebt gemaakt. En begint jouw ZX ook pas te ‘brullen’ na ongeveer 3000 toeren of als je vol op het gas trapt?
Dat is bij alle auto’s waarin een openluchtfilter zit, bij mijn BX ook, tenzij je ook je Kat weghaald en een sporteinddemper hebt (zoals ik)_, dan bromtie eerder
Ik heb er wel een mooie Remus onder liggen
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
Josssie schreef:Ik wist dat het de ZX van iemand hier was maar op die andere site waar die stond kon ik je emailadres nie vinden. Ik wou namelijk vragen hoe je die aanzuigbuis hebt gemaakt. En begint jouw ZX ook pas te ‘brullen’ na ongeveer 3000 toeren of als je vol op het gas trapt? En waar zuigt jouw sportfilter de lucht vandaan want bij mij staat dat je de pijp van de luchtinlaat weer op de luchtfilter moet richten.
De negative presure pipe moet bij de grote filter op op zo’n klein witje ventieltje achtig iets meen ik. Maar ik kan toch nu ook het filterhuis wel weghalen of niet.
dat kan ja maar dat staat niet echt fraai.
mijn ZX begint juist bij hele lage toeren te grommen (vanaf 1500 toeren)
de aanzuigbuis is van, jawel, pvc buis
zoals ie op de foto zit zuigt ie lucht aan van onder de motorkap (warme lucht) dus heb ik hem zoveel mogelijk achter de koplamp gelegd zodat ie koude rijwind kan krijgen.
die pijp heb ik maar weggelaten maar evt kan je hem gewoon op het filter richten.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Aha nu word het me wel wat duidelijker. Ik had net ook nog ff een stukje gereden en het viel me wel op dat de motor vrij snel warm word. Maar wat heb je precies om je buis zitten of heb je hem zwart gespoten?
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
Josssie schreef:Aha nu word het me wel wat duidelijker. Ik had net ook nog ff een stukje gereden en het viel me wel op dat de motor vrij snel warm word. Maar wat heb je precies om je buis zitten of heb je hem zwart gespoten?
zwart gespoten met motip autolak
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik wou nog zoiets er tussen zetten zodat het filter iets meer achter de luchtinlaat komt.
DK P7610 11,50
Universal DIY IntakePipe 250mm/76mm
Dynamik universele aanzuigbuis, lengte 250mm
Universeel
Xsara Coupe 1.6 16v VTR