Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Halo iedereen,
Zoals de meesten weten had ik bij het inschrijven van mijn Ds,verleden jaar,heel wat problemen! Er werd maar geen PVG nummer gevonden en volgens de Belgische staat betekend dit dat dit model niet gekend is of was in België.Of nooit geleverd werd en ook na raadpleging bij de Belgische invoerder en ook bij citroën France,vond men niks!! toen heb ik rondvraag gedaan waarom een in eerste instantie gewone DS niet te vinden was? Toen werd er mij eerst verteld ,dat het een zeldzaam exemplaar was,daarna een overgangsmodel of testmodel enz…
Vandaag werd er mij iets anders verteld. Nu zou,ik zeg wel,nu zou mijn DS toch een zeldzaam exemplaar zijn!! het blijkt dat de combinatie : van een 21 I.E. met halfautomaat zeer beperkt gemaakt is geweest en daardoor zeldzaam! Wie weet er mij hier meer over te vertellen??
Dus een 21 injection electronique met BVH bak,zouden maar in 300 exemplaren gemaakt zijn???
Wie weet wat???
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: mijn DS 21 I.E. BVH Pallas
Blooper1963 schreef:Halo iedereen,
Zoals de meesten weten had ik bij het inschrijven van mijn Ds,verleden jaar,heel wat problemen! Er werd maar geen PVG nummer gevonden en volgens de Belgische staat betekend dit dat dit model niet gekend is of was in België.Of nooit geleverd werd en ook na raadpleging bij de Belgische invoerder en ook bij citroën France,vond men niks!! toen heb ik rondvraag gedaan waarom een in eerste instantie gewone DS niet te vinden was? Toen werd er mij eerst verteld ,dat het een zeldzaam exemplaar was,daarna een overgangsmodel of testmodel enz…
Vandaag werd er mij iets anders verteld. Nu zou,ik zeg wel,nu zou mijn DS toch een zeldzaam exemplaar zijn!! het blijkt dat de combinatie : van een 21 I.E. met halfautomaat zeer beperkt gemaakt is geweest en daardoor zeldzaam! Wie weet er mij hier meer over te vertellen??
Dus een 21 injection electronique met BVH bak,zouden maar in 300 exemplaren gemaakt zijn???Wie weet wat???
Ik ben het daar ( helaas voor jou ) niet mee eens. Het model DS21 I.E. BVH is gemaakt van september 1969 tot augustus 1972, toen de 23 IE op de markt kwam. Ik zal voor je moeten zoeken om de productie aantallen te vinden, maar het zijn er zeker véél meer dan de genoemde 300….. Het een en ander kun je ook vinden in de boeken. Het is wel zo dat er gedurende de productie andere serie’s in de chassis nummers voorkomen. Het begint in ieder geval bij de 00FA serie en gaat door tot 02FA…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: mijn DS 21 I.E. BVH Pallas
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:Halo iedereen,
Zoals de meesten weten had ik bij het inschrijven van mijn Ds,verleden jaar,heel wat problemen! Er werd maar geen PVG nummer gevonden en volgens de Belgische staat betekend dit dat dit model niet gekend is of was in België.Of nooit geleverd werd en ook na raadpleging bij de Belgische invoerder en ook bij citroën France,vond men niks!! toen heb ik rondvraag gedaan waarom een in eerste instantie gewone DS niet te vinden was? Toen werd er mij eerst verteld ,dat het een zeldzaam exemplaar was,daarna een overgangsmodel of testmodel enz…
Vandaag werd er mij iets anders verteld. Nu zou,ik zeg wel,nu zou mijn DS toch een zeldzaam exemplaar zijn!! het blijkt dat de combinatie : van een 21 I.E. met halfautomaat zeer beperkt gemaakt is geweest en daardoor zeldzaam! Wie weet er mij hier meer over te vertellen??
Dus een 21 injection electronique met BVH bak,zouden maar in 300 exemplaren gemaakt zijn???Wie weet wat???
Ik ben het daar ( helaas voor jou ) niet mee eens. Het model DS21 I.E. BVH is gemaakt van september 1969 tot augustus 1972, toen de 23 IE op de markt kwam. Ik zal voor je moeten zoeken om de productie aantallen te vinden, maar het zijn er zeker véél meer dan de genoemde 300….. Het een en ander kun je ook vinden in de boeken. Het is wel zo dat er gedurende de productie andere serie’s in de chassis nummers voorkomen. Het begint in ieder geval bij de 00FA serie en gaat door tot 02FA…
Mijn chassisnummer is : 01FA7604
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: mijn DS 21 I.E. BVH Pallas
Blooper1963 schreef:waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:Halo iedereen,
Zoals de meesten weten had ik bij het inschrijven van mijn Ds,verleden jaar,heel wat problemen! Er werd maar geen PVG nummer gevonden en volgens de Belgische staat betekend dit dat dit model niet gekend is of was in België.Of nooit geleverd werd en ook na raadpleging bij de Belgische invoerder en ook bij citroën France,vond men niks!! toen heb ik rondvraag gedaan waarom een in eerste instantie gewone DS niet te vinden was? Toen werd er mij eerst verteld ,dat het een zeldzaam exemplaar was,daarna een overgangsmodel of testmodel enz…
Vandaag werd er mij iets anders verteld. Nu zou,ik zeg wel,nu zou mijn DS toch een zeldzaam exemplaar zijn!! het blijkt dat de combinatie : van een 21 I.E. met halfautomaat zeer beperkt gemaakt is geweest en daardoor zeldzaam! Wie weet er mij hier meer over te vertellen??
Dus een 21 injection electronique met BVH bak,zouden maar in 300 exemplaren gemaakt zijn???Wie weet wat???
Ik ben het daar ( helaas voor jou ) niet mee eens. Het model DS21 I.E. BVH is gemaakt van september 1969 tot augustus 1972, toen de 23 IE op de markt kwam. Ik zal voor je moeten zoeken om de productie aantallen te vinden, maar het zijn er zeker véél meer dan de genoemde 300….. Het een en ander kun je ook vinden in de boeken. Het is wel zo dat er gedurende de productie andere serie’s in de chassis nummers voorkomen. Het begint in ieder geval bij de 00FA serie en gaat door tot 02FA…
Mijn chassisnummer is : 01FA7604
Dat is in ieder geval een origineel Injectie BVH chassisnummer!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dominique,
uit “La DS, object de la culte” van Fabien Sabatès:
Modeljaar 1970: DS21IE Hydraulique 00FA0003 t/m 01FA3636
Modeljaar 1971: DS21IE Hydraulique 01FA4001 t/m 02FA1884
Modeljaar 1972: DS21IE Hydraulique 02FA5022 t/m 03FA3163
Dat zijn er 13633 + 7833 + 8141 = 29657. Misschien is er niet altijd netjes aansluitend genummerd, maar het gaat toch om bijna 30000 stuks.
Misschien wordt bedoeld een DS21IE met automatische Borg Warner?
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ID66 schreef:Dominique,
uit “La DS, object de la culte” van Fabien Sabatès:
Modeljaar 1970: DS21IE Hydraulique 00FA0003 t/m 01FA3636
Modeljaar 1971: DS21IE Hydraulique 01FA4001 t/m 02FA1884
Modeljaar 1972: DS21IE Hydraulique 02FA5022 t/m 03FA3163Dat zijn er 13633 + 7833 + 8141 = 29657. Misschien is er niet altijd netjes aansluitend genummerd, maar het gaat toch om bijna 30000 stuks.
Misschien wordt bedoeld een DS21IE met automatische Borg Warner?
PeTeR
Ja! Zou kunnen hoor,maar waarom vind men van mijn DS model hier in België dan niets terug,als er om en bij de 30.000 gemaakt zijn? Ik heb toch al gevonden dat ze ooit ingevoerd is uit frankrijk naar Nederland,waar ik ze gekocht heb! Maar als er 30.000 gemaakt zijn,zullen er toch ooit in België geleverd geweest zijn??Kan je dat ergens terug vinden? En ik vermoed dat er nu in België toch nog meer 21 IE’s BVH rondrijden,waar ze dan wel een PVG nummer voor hebben gevonden?
blooper1963
Blooper1963 schreef:Maar als er 30.000 gemaakt zijn,zullen er toch ooit in België geleverd geweest zijn??Kan je dat ergens terug vinden?
Natuurlijk zijn de 21IE’s ook in België geleverd. Op http://www.citronpaper.it kun je een Nederlandstalige folder vinden van oktober 1970 met alle Citroëns van modeljaar 1971. Daar staat de DS21IE ook bij en iemand heeft de prijs in Belgische Francs erbij geschreven. Op http://www.citrobe.org kun je weer een Belgische folder in ‘t Frans vinden met de Citroëns van modeljaar 1972. Daar staat de DS21IE ook in en wel standaard met BVH en als optie met BVM of Borg Warner automaat.
Er moet toch gewoon een PVG nummer voor de DS21IE BVH bestaan?
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966