Hallo iedereen
Omdat de vakantie eraan komt, en ik dus op reis wil gaan met de wagen. Had ik eraan gedacht om een soort van platform te maken in mijn berlingo met een bed erop. En dan onder het bed enkele uitschuifbare lades.
Ik heb geen frigo(heb ik al), kookstel(frietjes) of wc (kan buiten) erin nodig.
Foto’s, ervaringen, ideetjes zijn altijd welkom.
Grtz
P.S. Na de examens post ik hier mijn vorderingen.
Totaal aantal Berichten: 15704
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb al jaren precies wat je bedoelt. Foto’s staan er hier volgens mij ook al ergens, maar ik zal zo even kijken of ik ze kan vinden op photobucket, minuutje.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Hebde nog wat meer foto’s?
Of hoe je het precies hebt gedaan?
Of msn ofzo? Of eens langsspringen?
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Als ik er aan denk zal ik morgen eens een aantal foto’s van de constructie voor jullie maken. Een minimeeting kan natuurlijk altijd georganiseerd worden, Roeselare - Overijse - Overslag, ergens binnen die driehoek moet er wel een plekske te vinden zijn. Wat de mogelijkheden zijn voor een personenautoversie kan ik zo een twee drie niet zeggen, omdat ik niet weet hoe de bank van zo’n auto precies wegvouwt, maar voor de bestelwagenversie heb ik de voor mij ideale versie. Gewoon een tweepersoonsmatras (1m40 op 1m90) op een bed dat dezelfde hoogte heeft als de passagiersstoel wanneer daarvan de rugleuning is neergeklapt. Bestuurdersstoel helemaal naar voren, de genoemde rugleuning plat, matras openklappen en slapen… Functioneert bij ons al 7 zomers zonder mankeren. Er de afgelopen nacht nog in geslapen trouwens. Heb de constructie zo gemaakt dat het hele bed kan worden opgeklapt tegen de zijwand, zodat er nog een flinke laadruimte over is voor de rest van het jaar. Niet dat het hele spel er niet in een handomdraai uitgehaald kan worden, maar dat komt er meestal niet van nl. Het keukenblok zit onder het vaste gedeelte en schuift er gewoon uit, kan half in half uit de auto staan, maar ook volledig zelfstandig. Voor de rest van de ruimte onder het bed heb ik wel al vaker aan lades gedacht, maar dat is er nooit echt van gekomen.
ben toevallig ook bezig om de wandjes verder af te “timmeren” onderste deel al 2 jaar geleden gedaan is ook makkelijkste steenwol plankjes en beetje tapijt dak ook meteen gedaan scheelt hoop deukjes van binnenuit. Het bovenste deel van de wanden moet nog maar dat is ook iets lastiger ivm schuin toelopende wanden maar ja moet lukken.
Omdat we dit jaar weer met hond en bagage naar italie vertrekken moet ik er maar aan geloven en een verhoogde vloer maken om alle bagage op te bergen zodat de retriever nog beetje plaats heeft.
Iedereen suc6 met zijn of haar camperombouw.
frank
Veel foto’s he
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Ne mens nie zo afdrijven he, dat is voor in de abortuskliniek
Oh enne don’t mind the mess underneath, het is nu geen vakantie he
Re: Berlingo Camper
visual_bAstArd schreef:Hallo iedereen
Omdat de vakantie eraan komt, en ik dus op reis wil gaan met de wagen. Had ik eraan gedacht om een soort van platform te maken in mijn berlingo met een bed erop. En dan onder het bed enkele uitschuifbare lades.
Ik heb geen frigo(heb ik al), kookstel(frietjes) of wc (kan buiten) erin nodig.
Foto’s, ervaringen, ideetjes zijn altijd welkom.
Grtz….
P.S. Na de examens post ik hier mijn vorderingen.
Ook wij lopen al een tijdje rond met het idee om de Berlingo voor “camper” doeleinden te gebruiken.
Deze week zijn we aan de slag gegaan.
Bodemplaat van 9 mm multiplex.
Staanders en bedplank van 12 mm multiplex.
De achterplaat = 137 cm breed en 86 cm diep.
De plank achter het tussenschot hebben we in 2 delen gezaagd.
2 delen van 60 cm breed en 67.5 cm diep.
De staanders zijn 28 cm hoog.
We hebben buisisolatie als stootkussen tussen het hout en de auto
tegen het wrikken en beschadigen.
Zo kan er in de achterkant 2x2 boodschappenkratjes staan
hebben we een bak achter de bestuurdersstoel
en bij de schuifdeur een krat,
voor de laatste dingen die je tegen komt voor je wegrijdt van je kampeerplaats, in kunt doen.
De plaat bij de schuifdeur kunnen we wegschuiven achter de bestuurdersstoel, zodat we daar een zitplaats hebben.
Wij kunnen op vakantie !!!!!!!
We willen nog een luifel maken. Stof te koop bij Esvo in Volendam.
Aan de dakdrager vast en aan de andere kant 2 uitschuifpoten met legger. Te koop bij elke kampeerwinkel.
Dan nog een dakkoffer en niemand houdt ons meer tegen !!
Succes voor iedereen die zijn/haar Berlingo ook wil ombouwen.
‘t is een lang verhaal, maar ik weet niet hoe er fotos bij te plaatsen.[/url]
Je kan foto’s gemakkelijk online plaatsen door ze op een site als
http://www.imageshack.us te zetten bv
en dan hie rde link naar die internetsite geven