Ruitenwissers weigeren na gebruik geragestand—help—
Chrono
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125

Gepost: 29 mei 2007 12:21 AM

Dag, mijn berlingo 1.6 16v weigert langer de ramen te lampen!?
Dit is ons overkomen nadat,per ongeluk, de garagestand van de ruitenwissers is geactiveerd. Daarna gewoon de auto weer gestart en de wissers zijn weer gaan liggen. Omdaarna elke dienst te weigeren.

Het relais kan ik niet vinden en de zekering heb ik al gewissled, auto gereset, nog steeds helemaal nix. Wie komt dit bekend voor of heeft een goed advies???

Pls help, slecht weer op komst!!

Allez France

Profiel  

Gepost: 29 mei 2007 02:13 AM
  [ # 1 ]

Is een fout in de software hebben ze mij indertijd wijsgemaakt. Kunnen ze kortsluiten door een trucje, maar dat ken ik niet goed genoeg om het uit te leggen. Bij mij hebben ze indertijd de software geupdate en het is sindsdien (afkloppen) niet meer voorgekomen. Laat je door de garage niet te snel wijsmaken dat het de comzoveelduizend is, want dat is het dus niet, maar kost wel honderden euri

Profiel  

Chrono
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 29 mei 2007 10:40 AM
  [ # 2 ]

Bedankt!

Ik zal dit bericht uitprinten en meenemen naar de vakkundigen.

Allez France

Profiel  

Chrono
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 31 mei 2007 12:06 PM
  [ # 3 ]

De Bingo is terug van de spychiater.
Ze hebben een goed (duur? weet ik nog niet) gesprek gehad en
de ramen worden weer gelapt. Er is nieuwe software geinstaleerd.

Vroeger deden de ruiten wissers het niet als je na parkeren met in geschakelde wissers weer verder reed. Dan moest je eerst weer naar de nul stand, en dan de wissers weer aanzetten. Nu functioneert dat zoals je zou verwachten en wissen ze gelijk als je de auto start.

Graddus, nogmaals bedankt. Ik denk dat je mij heb behoed voor een factuur waarop de nodige zoek uren zouden staan.

Allez France

Profiel  

berlingo1.6HDI
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 306

Gepost: 31 mei 2007 12:13 PM
  [ # 4 ]
Chrono schreef:

De Bingo is terug van de spychiater.
Ze hebben een goed (duur? weet ik nog niet) gesprek gehad en
de ramen worden weer gelapt. Er is nieuwe software geinstaleerd.

Vroeger deden de ruiten wissers het niet als je na parkeren met in geschakelde wissers weer verder reed. Dan moest je eerst weer naar de nul stand, en dan de wissers weer aanzetten. Nu functioneert dat zoals je zou verwachten en wissen ze gelijk als je de auto start.

Graddus, nogmaals bedankt. Ik denk dat je mij heb behoed voor een factuur waarop de nodige zoek uren zouden staan.

ik heb dit op de achterste wissers, of is dat normaal?

Berlingo 1.6HDI

Profiel  

Chrono
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 31 mei 2007 12:38 PM
  [ # 5 ]

Je ne sais pas!

Bij mij doet/deed deze het na behoren.
En als je achteruit inschakeld, maar dat is normaal, geloof ik.

(mooi he, zo’n forum)

Allez France

Profiel  

jean
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80

Gepost: 12 mei 2009 12:20 AM
  [ # 6 ]

Mijn vrouw laat de ruitenwissers aan staan als ze het kontakt uit zet   ( ik doe dat nooit natuurlijk Laughing ) met als gevolg dat de wissers de volgende dag moeizaam over de droge ruit gaan . De rubbers gaan zo een stuk korter mee.      Schelden en slaan helpt niet.        Is er een (ander) foefje om de wissers terug naar de uitgangspositie te laten gaan, nadat het kontakt is uitgezet?  Ik denk hierbij aan een vertraging zoals bij de binnenverlichting.

Groet

Jean

Profiel  

Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 944

Gepost: 12 mei 2009 10:34 PM
  [ # 7 ]

niet mogelijk

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  

Sherpa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 13 mei 2009 04:24 PM
  [ # 8 ]

Hebben ze blijkbaar wel aangepast. Bij onze Berlingo van 2008 gaan de ruitenwissers weer terug naar de uitgangspositie als je het contact uit doet en de ruitenwissers aan laat staan.
Als je later weer de motor start, blijven de ruitenwisser uit. Ook al staat de hendel nog aan. Zodra je deze in een andere stand zet, beginnen ze weer.

Eerst vond ik dit nogal onhandig, maar waardeer het nu toch wel. Heb al eens met mijn vorige auto gehad dat er na een dag stilstaan zand op gewaaid was. Met als gevolg allerlei krassen toen de ruitenwissers weer aangingen (bij starten stonden deze nog aan).

Citroen Sherpa
Citroen Berlingo

Profiel  

jean
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80

Gepost: 15 mei 2009 03:50 AM
  [ # 9 ]

Sherpa,  dat is precies wat ik zou willen.  Nu ik van het bestaan af weet kan ik er naar op zoek. Mijn dank voor je reactie.

Jean

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 15 mei 2009 04:18 AM
  [ # 10 ]

Best belachelijk eigenlijk, software om de ruitenwissers mee aan te sturen. Zit je midden in een regenbui met 150 km/u, loopt windows vast… Rolling Eyes

Wat is’t voordeel eigenlijk van computersturing bij dit soort handelingen die even gemakkelijk analoog aangestuurd kunnen worden?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 15 mei 2009 10:20 AM
  [ # 11 ]

Alles kan sneller aangestuurd worden Wink  Minder bedrading nodig, waardoor minder kans op storing. Minder draad betekent ook dat de auto lichter wordt en goedkoper om te produceren. Wink
En met die digitale techniek heb je meer functies met 1 schakelaar.

Neem de ruitenwissers. Bij contact aan. Stengel naar beneden is 1x wissen. Daarna contact uit en stengel 1x naar beneden is servicestand wissers Wink
Analoog krijg je dat volgens mij niet voor elkaar.

Profiel  

Sherpa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 15 mei 2009 11:24 AM
  [ # 12 ]

Jean,

het gaat in mijn geval om een nieuw type Berlingo. Ik weet dus niet of deze software ook voor het oudere type beschikbaar is. Maar misschien kan de deales iets aan/uit zetten aan de computer?

Citroen Sherpa
Citroen Berlingo

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 15 mei 2009 11:40 AM
  [ # 13 ]
Autofan schreef:

Alles kan sneller aangestuurd worden Wink  Minder bedrading nodig, waardoor minder kans op storing. Minder draad betekent ook dat de auto lichter wordt en goedkoper om te produceren. Wink
En met die digitale techniek heb je meer functies met 1 schakelaar.

Neem de ruitenwissers. Bij contact aan. Stengel naar beneden is 1x wissen. Daarna contact uit en stengel 1x naar beneden is servicestand wissers Wink
Analoog krijg je dat volgens mij niet voor elkaar.

Waarheid als een koe. Servicestand ruitenwissers is iets waar de meesten van ons alleen maar van kunnen dromen… en dat met maar één keer die stengel bedienen…. Rolling Eyes

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 15 mei 2009 08:47 PM
  [ # 14 ]

2x Wink  1 keer met contact aan en daarna contact uitzetten en dan weer die stengel bedienen Wink  Anders werkt het volgens mij niet…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook