Het is duidelijk dat het de verdamper is, na een week met “uitgeschakelde” verdamper te hebben rondgereden blijft alles normaal. Temperatuur meter “jojo-t” wel tussen 90 en 100 graden maar het vloeistofniveau blijft goed op peil.
Het meest verwarrende was het gegeven dat na 24 uur stilstaan er zoveel druk in het koelsysteem stond.
Na rondbellen hier van twee bedrijven een betrouwbaar antwoord gekregen (beide hetzelfde antwoord), mijn LPG systeem heeft een afsluiter op de tank. Daardoor blijft er nog wat LPG in de leidingen zitten (dit moet normaal geen probleem zijn). Dit restant kan, bij lekken, nog een druk opbouwen van 1 tot 1,5 Bar wat meer dan genoeg is om het koelsysteem behoorlijk onder druk te zetten.
Volgens mijn gegevens had ik een DGT-2010 verdamper maar dit moet zijn een DGI-2010 verdamper en hier is een vervanger voor (SGI) deze zou makkelijk, met wat aanpassingen, zelf te plaatsen zijn en na plaatsen is inleren niet nodig.
Dit wordt dus mijn volgend “project” en hopelijk rij ik dan weer op LPG want benzine tanken is inderdaad geen plezierig uitje.
groet
Citroen C3 AIRCROSS
Verdamper geplaatst (uurtje werk)
Na een keer afslaan blijft de auto rustig op gas lopen.
Geen temperatuur verschillen meer.
Probleem opgelost.
Citroen C3 AIRCROSS