Grrrr!: PC-Hooft-tractor en schade, maar mooi gerepareerd
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 29 mei 2007 02:16 PM

Wij hebben een mooie DS 21 Injection Electronique Automatique Pallas van november 1971. Ruim een maand geleden heb ik daar op een knullige manier een parkeerschade bij opgelopen. Er was in van die schuine parkeerhavens een kleine PC-Hooft-tractor rechts vlak naast mij gaan staan. Ik kon dus het aankomende verkeer niet meer zien. Langzaam naar achteren, Steeds moeten remmen voor het aankomende verkeer. Het ging allemaal goed. Op een bepaald moment heb ik het uitzicht en kan ik net naar rechtsachter draaien, gaat bij het langzaam achteruitrijden de auto op eens heen-en-weer. Eenmaal op straat beland ben ik uitgestapt, en wat bleek: die PC-Hooft-tractor had aan de voorkant van de achterwielkast een dikke rubberen rand (een soort voor-spatlap, verder nergens gezien) die smal uitliep en die had een grote gumstreep op de zijkant van onze DS gezet. De lak was nog helemaal heel. Maar de rechterachterdeur was volledig ingedeukt en de strip was ook op andere plaatsen beschadigd.

De kleur van de auto is groen metallique. Affijn, auto naar de garage, auto gespoten, ik kom om hem op te halen. Staat hij daar: kleur lijkt helemaal nergens op. Hoewel voordeur en achterscherm zijn meegespoten een dik kleurverschil tussen achterdeur en de rest. Niet acceptabel dus. Dat zag de garagehouder ook wel in, dus die heeft zijn best gedaan om het helemaal goed te krijgen.

Dat heeft fors wat voeten in de aarde gehad. Ze kregen de kleur maar niet goed. Dan zag het er onder de ene hoek wel goed uit en onder de andere niet. Naar zeggen hebben ze wel 20 stalen gespoten voor ze het goed hadden.

Deze auto heeft in 2003 bij de vorige eigenaar een kras op de rechtervoorduer gehad die is gerepareerd. In 2004 is de auto geheel overgespoten “omdat de lak wat dof was geworden in de loop der jaren”. Dat overspuiten is waarschijnlijk niet met een perfecte kleur gedaan, of met een aparte druk of op een andere manier net even anders dan de officiële kleur.

Affijn, afgelopen vrijdag heb ik hem opgehaal en het ziet er nu perfect uit. Geen kleurverschil te zien en het ziet er (voor mij) als nieuw uit.

Affijn, eind goed, al goed en de auto is er alleen maar mooier van geworden.

Bij deze even een pluim: mooi eindresultaat Jan! (Konijnendijk, te Rotterdam)

G

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 30 mei 2007 12:34 AM
  [ # 1 ]

Ondanks dat je natuurlijk dit gedonder liever niet had gehad vind ik dit toch een leuk verhaal ! Zeker omdat het goed afloopt.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook