Was gezellig inderdaad, Tom heeft de hele terugreis liggen slapen!
Ik vond het mooi om jou gti ff te “ruiken”
Emiel
BX19trs schreef:Was gezellig inderdaad, Tom heeft de hele terugreis liggen slapen!
Ik vond het mooi om jou gti ff te “ruiken”Emiel
Ja, ondanks dat ik regelmatig lekker doortrek is de dieselroet nog niet helemaal uit de pijp weggeblazen .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
goed bezig met de bx
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Zo, vanmorgen even langs de airco boer geweest en een nieuw filter/droger besteld. Verder een aantal nieuwe relaistjes gehaald aangezien er sowieso 1 waarschijnlijk 2 verrot zijn . Verder vorige week een pakkingset voor de airco opgehaald bij de dealer. Hierin zitten dus alle O-ringen welke bestendig zijn tegen R134. Dus zsm die O-ringen vervangen, nieuw filter/droger monteren, bedrading weer ff in orde maken en dan mag tie naar de airco boer voor een aantal nieuwe vulnippels, nieuwe olie, afpersen en daarna een vulbeurtje.
Ik ben heel benieuwd
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ach het opendakje werkt ook wel tegen de hitte
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Allereerst: GLOEIENDE GLOEIENDE GLOEIENDE GLOEIENDE
Carterpan van de BX is gescheurd . Geen idee hoe, wel zoop (lees: lekte) de BX extra veel olie. Dus ik vermoed dat er al een scheurtje in zat, en dat die nu helemaal doorgescheurd is. En dat moest natuurlijk net gebeuren toen ik op het punt stond met Willem te vertrekken naar Zoetermeer om zijn 16v op te halen. Ik heb snel 3 liter olie in de BX gegooid, heb net mijn huis gered en vandaar zijn we met mijn pa’s Xantia maar weer naar de stalling in Zwolle gereden om Willem’s TZi op te halen.
Afijn, aangezien dit een aircopan is liggen deze ook niet voor het oprapen. Het plan is dus hem er onder vandaan te halen en te (laten) lassen door een kennis van me. Maar goed, wat baal ik hier ongelofelijk van zeg.
BAH
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Hier een Hoensbroek staat een BX GTi automaat op de sloop.. Tot zover is dat bijzonder zinloze info.. Maar: er zit een airco carter pan onder!
deur63 schreef:Hier een Hoensbroek staat een BX GTi automaat op de sloop.. Tot zover is dat bijzonder zinloze info.. Maar: er zit een airco carter pan onder!
Zou je die er niet onder vandaan willen halen ?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
met mijn carterpanpakking vervangen hen ik (maar) 5 uur bezig geweest, maar zo’n pan eraf slopen is maar 2 uurtjes werk ofzo… ik kan eens voor je kijken..
PrutsyLJ schreef:Afijn, aangezien dit een aircopan is liggen deze ook niet voor het oprapen. Het plan is dus hem er onder vandaan te halen en te (laten) lassen door een kennis van me. Maar goed, wat baal ik hier ongelofelijk van zeg.
BAH
De carterpan hoeft niet specifiek BX te zijn. Kijk ook eens bij de XM, die zijn vaker met airco geleverd en als ik het goed heb, past de carterpan ook.
ach… beter een scheur in je carterpan…
PrutsyLJ schreef:Allereerst: GLOEIENDE GLOEIENDE GLOEIENDE GLOEIENDE
Carterpan van de BX is gescheurd . Geen idee hoe, wel zoop (lees: lekte) de BX extra veel olie. Dus ik vermoed dat er al een scheurtje in zat, en dat die nu helemaal doorgescheurd is. En dat moest natuurlijk net gebeuren toen ik op het punt stond met Willem te vertrekken naar Zoetermeer om zijn 16v op te halen. Ik heb snel 3 liter olie in de BX gegooid, heb net mijn huis gered en vandaar zijn we met mijn pa’s Xantia maar weer naar de stalling in Zwolle gereden om Willem’s TZi op te halen.
Afijn, aangezien dit een aircopan is liggen deze ook niet voor het oprapen. Het plan is dus hem er onder vandaan te halen en te (laten) lassen door een kennis van me. Maar goed, wat baal ik hier ongelofelijk van zeg.BAH
De domper op de dag inderdaad. PrutsyLJ kwam vanmorgen met zijn auto naar mij toe. Er leek nog niks aan de hand. Na de spullen bij elkaar gepakt te hebben gingen we naar de auto toe. Op het moment dat in instapte dacht ik iets onder de auto te zien liggen maar ik dacht er niet bij na. Totdat PrutsyLJ probeerde te starten. Hij starte erg beroerd en sloef af. Toen stapten we toch maar even uit. En ja hoor alle olie lag op straat. Dat was heel erg vervelend. Gauw wat olie in de bx gegooid en snel naar Elburg gereden. Daar heeft LJ gekeken en helaas is de caterpan gescheurd. Maandag wordt het de bx fix dag. Ik een een nieuwe aadrijfas op de 16v en LJ laat zijn caterpan weer lassen. Succes ermee en het gaat maandag vast wel goed komen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Tja, ik kan natuurlijk mijn airco-carterpan voor de eeuwigheid bewaren tot ik hem misschien wel een keer nodig heb…
En ik zou hem ook aan LJ kunnen verkopen, waarna je zult zien dat de mijne binnen 3 weken ook aan zijn einde is?
Ach, weet je, geef maar een gil, LJ, als je het interessant vind!
Dan haal ik de volgende keer als ik in Hoensbroek ben die carterpan wel onder die sloop-GTi uit?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Heb zojuist een poging gedaan om de olie uit je GTI die op straat lag proberen om te ruimen. Opzich is het redelijk gelukt maar iedereen kan wel zien waar je hebt gestaan . Zo nu is je GTI hier ook bekend. Hopenlijk staat ze binnenkort weer bekend als een snelle en geweldig mooie auto.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.