kijk eerst maar is in je verdelerkap
of er geen vocht in zit
scheelt je een hoop geld als het wel zo is
en het is het proberen waard
grtn
Sebas
Aha, de MAP is voor de lucht en de ECU is voor de inspuiting. Maar als de MAP niet goed functioneerd dan gaat de ECU moeilijk doen. Interessante termen hier…leer ik nog wat van
Heb net in mijn BX gekeken, lijkt als op de foto en het ziet er goed uit.
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!
jeffer schreef:Aha, de MAP is voor de lucht en de ECU is voor de inspuiting. Maar als de MAP niet goed functioneerd dan gaat de ECU moeilijk doen. Interessante termen hier…leer ik nog wat van
Heb net in mijn BX gekeken, lijkt als op de foto en het ziet er goed uit.
Mmm, de ECU of computer of CPU is de regelunit die het hart vormt van het motormanagement en bepaalt wat er met de input van de diverse sensoren moet gebeuren.
De MAP-sensor meet de druk in het inlaatspruitstuk en bepaalt daarmee de “constante” aanvoer van brandstof. De acceleratie wordt geregeld op de gasklepas met de gaskleppotentiometer. Wat jij beschrijft is wat er bij mijn Chic gebeurt als ik de MAP-sensor blokkeer, dwz het slangetje er naartoe afklem.
Haal de stekker aan de MAP-sensor eens los, dan brandt wel het motormanagementlampje maar dan loopt ie al veel beter als je gasgeeft denk ik, omdat de mogelijk onjuiste input van de MAP-sensor niet meer wordt meegenomen. Wel behoedzaam gasgeven dan.
Het resetten van de ECU moet je overigens wel geduldig doen; een kwartiertje met kortgesloten accupolen is dacht ik netaan.
Ich bin ein Breaker
Gevonden! het is de katalysator die de boel om zeep helpt.
Duc schreef:Gevonden! het is de katalysator die de boel om zeep helpt.
Mooi, gelijk weg met dat ding ! dan kuchen ze in de berm maar wat harder en je hebt dan ineens een stuk meer vermogen !
gti_styling84 schreef:Duc schreef:Gevonden! het is de katalysator die de boel om zeep helpt.
Mooi, gelijk weg met dat ding ! dan kuchen ze in de berm maar wat harder en je hebt dan ineens een stuk meer vermogen !
Inderdaad: weg doen met die kat
Je hebt ‘m sowieso niet nodig voor de APK, want volgens de regels moet een auto die is geleverd mét kat, die ook daadwerkelijk hebben als ie op kenteken gezet op 1 januari 1993 of later.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Duc schreef:Gevonden! het is de katalysator die de boel om zeep helpt.
Zit die verstopt dan? Dan kun je ‘m met een bezemsteel oid doorprikken zodat de verstopping weg is.
Ich bin ein Breaker
gti_styling84 schreef:Duc schreef:Gevonden! het is de katalysator die de boel om zeep helpt.
Mooi, gelijk weg met dat ding ! dan kuchen ze in de berm maar wat harder en je hebt dan ineens een stuk meer vermogen !
Scheelt niet zóveel en bovendien is het milieu ook van mij en ben ik vóór schone uitlaatgassen!
Ich bin ein Breaker