beste mensen.
ik heb sinds kort een tik/klop in mijn blok hij doet het alleen als ie koud is, dus na 3 minuten rijden is het zogoed als weg. nu rijd ik met 10w40 en het is veel minder geworden. maar nog steeds anders als mijn andere blokjes.
het is een donker klop/tik achtig geluid. als ie op temperatuur is hoor ik werkelijk niks meer en loopt ie heeeeel mooi.
omdat ik naar zweden ga en niet voor verassingen wil komen te staan zou ik graag jullie advies willen.
ramon
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Waarom 10W40 eigenlijk? Zelf gebruik ik altijd 20W50 en daar loopt ze duidelijk rustiger op.
big bore set zit er op en dat voor de betere doorstroming!
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Hallo Ramon.
Je heb 10W40 in je motor,dat betekend dat je koud 10W heb en warm 40
Zou het kunnen dat die 10W in het begin met die big bore net te dun is en
dat daarom die tik komt omdat de dunne olie die grotere klappen nog niet
kan hebben.
patje74 schreef:Waarom 10W40 eigenlijk? Zelf gebruik ik altijd 20W50 en daar loopt ze duidelijk rustiger op.
Mobil adviseert gewoon 10W40 voor een 2cv6, zal wel in de specs zitten. Lopen ze prima op. Maar een ander merk kan wel 20W50 adviseren, ligt een btje aan de olie, elke olie is weer anders.
Owja 2cv4 kennen ze niet