2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Bollen en membraam en ontluchten
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 31 mei 2007 12:29 PM
  [ # 16 ]
bogaard77 schreef:

Dat is een hele oude bol. Vroegah kon je schokrekertjes wisselen tot je het lekker vond rijden. LAter is dat af fabriek in gesteld. weer later werden de bollen gelast….

elke bol past. maar er hoort er maar 1 juiste op!

ollen

je bent weer lekker cryptisch op de vroege ochtend Very Happy , maar kun je stellen dat de bollen later, dus zonder de schokbrekertjes beter zijn geworden ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 mei 2007 12:36 PM
  [ # 17 ]

Nee. maar het is veel goedkoper in productie. Die hele oude veren het lekkerst. Verder kan je het helemaal aan je wensen aanpassen.
De deelbare met vaste schokbrekertjes werken echter ook prima hoor.

Zorg dat je de juiste bol op de juiste plek hebt: een voor bol heeft een ander schokbrekertje dan een achterbol en de drukken zijn ook anders. Een voorraadbol heeft geen schokbreker. (maar past wel)!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 31 mei 2007 01:12 PM
  [ # 18 ]

Zie hier een illustratie van het dempertje;

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 01 juni 2007 01:39 AM
  [ # 19 ]

even op dit draadje doorgaan, tijdelijk zit er even een andere bol onder de DAme en zit er schone lhm in. Tijdens het ontluchten van de twee achterste remmen blijft er echter alleen lijkt het schuim, dus denk ik lucht, komen hoevaak ook de oip de rem wordt gedrukt. typisch want remmen doet de DAme goed. Wat mij op de volgende vraag brengt: stel ik leg een slangetje van de achterste remmen naar het voorraadvat, en dus komt daar de schuim cq lucht , wordt dit dan in het kleine circuit automatisch ontlucht ?

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 01 juni 2007 01:56 AM
  [ # 20 ]

Voorzover ik kan nagaan wel.
Echter, waarom remt een Ds zo goed? Twee joekels van schijfremmen voorin, en tijdens het remmen verschuift het gewicht ook nog naar voren, waardoor er meer nadruk komt te liggen op de remmen voor…..
Toch is het belangrijk om ook je achterremmen goed te ontluchten, ze zorgen ervoor dat je dame tijden het remmen nog een beetje bestuurbaar is (ook al is het geen abs systeem).
Daar komt overigens bij, dat je voor de apk toch voldoende remkracht rondom moet hebben, ook achter.
Zolang het schuimt, is het nog niet goed….

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 01 juni 2007 02:10 AM
  [ # 21 ]

Dat dacht ik ook al maar ik had het nog niet eerder meegemaakt dat het zolang bleef schuimen dus misschien is het ook wel normaal als je de lhm helemaal ververst ??, ik moet eerst maar eens een paar lange 4m slangen zien te scoren zodat ik direct van achteren in het voorraadvat kan laten lopen, alleen typisch dat ik in wat voor dhz-shop ik ook kom ik nog niet de goede slangen met de juiste diameter ben tegen gekomen, iemand tips ? aqaurium slangen zhebben een te kleine diameter

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 01 juni 2007 12:20 PM
  [ # 22 ]

Zou je dat nou wel doen voor de achterremmen?
Ik zou de LHM die daar vandaan komt opvangen in een bak en “afschrijven”, aanbieden bij de garage als afgewerkte olie. De achteremmen zitten aan het eind van het circuit, daar wil zich toch ook wel eens wat vuil ophopen…... En veel schuim is volgens mij weinig olie…..
Maar goed, dit terzijde. Als je 4 meter slang wilt, wellicht een bromfietshandelaar? Of een tuincentrum met wel de goede diameter aquariumslang?

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juni 2007 01:04 PM
  [ # 23 ]

Draai je nippel een beetje verder open en laat de motor lopen als je ontlucht. Ik zet de ds altijd in de hoogste stand om maximale druk op de achterremmen te krijgen.

LHM uit achterremmen weggooien. Diameter iets van 4mm.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 01 juni 2007 01:51 PM
  [ # 24 ]

De achterremmen waren kort geleden al eens ontlucht dus ik denk niet dat t zo’n probleem is. Bij Praxis 15mtr slang gevonden 9mm, op beide achterremmen gezet, nippel flink open draaien, en de slangen retour naar het vat. werkt prima. echter nu de zaak is ontlucht is het veergedrag weer belabberd achter, er komen nieuwe bollen op want dit schiet ook niet op.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook