GoofBlikscha schreef:Vandaag waarschijnlijk kapotte koppaking geconcludeerd…
Vreselijke witte mist uit de uitlaat, waar nogal een zoete lucht aan zat…Ik geloof toch dat ik ga sparen voor een 1.6i conversie!
Rijd nog veel lekkerder ook…
Of heb je een lek inlaatspruitstuk- of onderstuk v/h injectiehuis, daar loopt dacht ik ook een koelvloeistofkanaal doorheen wat wel eens lek gaat - met dit gevolg.
Ich bin ein Breaker
Even een kleine updeet: Ik heb een sloop 14 injectie op de kop getikt, en toch de kabelboom eens vervangen. Starten en lopen! keurig, zonder horten of stoten, hij rijdt perfect! En dat na enkele maanden stilstaan…
Dus toch nog maar even 1400 blijven rijden (hij moet binnenkort de ouderlijke xantia vervangen) en dan eens gaan denken over 16tri ombouw. Het blok ligt er in ieder geval, en loopt ook prima.
Oja en dat van die witte rook, Karel je had helemaal gelijk! spruitstuk was lek… ook gelijk maar meevervangen voor die van de 14inj sloper..
Vandaag heb ik de eerste kilomters met de deauville weer gemaakt, en voor het eerst sinds ik hem heb, heb ik gewoon zonder problemen tot de 120 kunnen doortrekken…
oja nog even een fototje:
grote foto? ‘foto’ in url veranderen in ‘groteFoto’.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
toch n mooi ding zo’n schone glanzende witte bix!
Vandaag is de duiville weer ontschorst, en in de verzekering gezet, omdat hij voorlopig de familie xantia gaat vervangen. (xantia heeft haast alles was met lpg en benzine te maken stuk..)
Ik ben er net weer van een 120km lange rit, en het valt me niet tegen!
Hij stottert wat als je een constante snelheid vast houdt, maar volgens mij komt dat vanwege oude bougie kabels, en verkeerde bougies. Alle vloeistoffen zitten er nog in, en de auto rijdt weer als vanouds!
Ik weet nou ook weer waarom ik hem niet weg wou doen.. Hij rijdt veel te lekker
En ik weet nou ook weer waarom ik toch 16TGI blijf rijden; dat 1400 motortje moet zo vreselijk hard werken, en dat laat hij horen ook. Ook ligt de duiville als een dweil op de weg, itt de TGI.
Maargoed, voorlopig is hij weer in de running!
Edit: Nog een foto’tje die ik daarstraks gemaakt heb:
(grote foto: ‘Foto’ in url veranderen in ‘groteFoto’)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
kijk dat is nog eens goed nieuws!
Goed, dit is de laatste keer dat ik in de duivel gereden heb
Alle problemen waarom hij aan de kant gezet is zijn er weer. Stotteren, slechte acceleratie enz enz
Ik ben er net weer van een lange rit, en ik heb me in moeten houden om hem niet in een kanaal te schuiven, bah wat heb ik het vreselijk gehad met deze auto. Nooit een bx 1400 tu weer!
Ik hoop hem na mijn examens te gaan slopen. (of het probleem moet zich alsnog oplossen, maar dat kan ik me niet voorstellen, alles is vervangen qua motor en kabelboom, t komt allemaal uit een perfect rijdende auto, en nou doet hij het zelfde weer. Zou het dan toch aan de versnellingsbak liggen?)
Ik ben zo blij dat ik een 16tgi achter de hand heb, dat wil je niet geloven
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:Goed, dit is de laatste keer dat ik in de duivel gereden heb
Om hier nog even op terug te komen…
Mijn ouders hebben 1000km achter de rug met de deauville, zonder enig probleem. Zij vinden hem heerlijk rijden, en hebben geen last van gestotter.
Als ik er in rijdt voel ik zo af en toe echt wat stotteren
Ik krijg het vage vermoeden dat het psychisch is…
Ik heb hem vandaag weer even schoon gemaakt (het was weer een zwijnestal) en alles ziet er nog prima uit (na de blokwissel) nog steeds geen olielekkage ed.
Ik had trouwens erg last van het feit dat de bestuurdersstoel scheef gezakt was, dus heb ik de stoel maar eens gesloopt om eens te kijken hoe of wat. Je krijgt bijna zin om iets Zweeds te kopen Wat een verschrikkelijk veel te simpel stoelframe… Het frame was zo krom dat ik er maar een andere GTI stoel in heb gezet, nou zit je in elk geval niet meer als de doorsnee golfrijder in de auto.
Morgen de buitenkant maar even in de poets zetten, en dan toch maar eens een advertentie op gaan stellen! (richtprijs 500 euro, want ja, hij gaat echt weg, 4 bx-en is teveel)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Vandaag de auto gewassen, maar niet aan poetsen toegekomen. Wel heb ik nou een poetsmachine gekocht, dus heb ik er al wat meer zin in.
Vandaag heb ik wel het dashboard gesloopt, om er eindelijk eens een goed werkende toerenteller in te zetten, en ik heb ook gelijk de dagteller even vervangen, voor een exemplaar dat wel op 0 wil.
Na dit alles heb ik even een rondje gereden, en jaa hoor, hij stotert niet meer! ik heb enkele heerlijke kilometers achter de rug. Ik zou hem bijna niet weg willen doen…
Morgen een poetsverslag. (met foto’s)
edit: Storingscode 41 kwam vandaag uit de ecu… volgens de vraagbaak mag je die negeren als de motor wel start… Ach ja.. niets verbaast mij nog.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Grote foto: verander in url ‘Foto’ door ‘groteFoto’
Vandaag 80km gereden zonder problemen, heerlijke auto
Hij is gepoetst met commandant 4, en in de (Valma) was gezet.
Ik ga zo een advertentie plaatsen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Mooie bx hoor! Wat ik altijd heb willen vragen: hoe komen de grote chevrons op de motorkap? Zelf gespoten? Het heeft wel wat.
B_iks schreef:Mooie bx hoor! Wat ik altijd heb willen vragen: hoe komen de grote chevrons op de motorkap? Zelf gespoten? Het heeft wel wat.
Dat is een sticker, kreeg ik ooit eens van de dealer..
deze motorkap gaat daarom al meerdere auto’s mee
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
een hele mooie kar!!! persoonlijk vind ik de sticker wat minder maar misstaat niet.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Die sticker lijkt mij ook alleen maar mooi op een witte bx, op mijn donkergrijze moet ik er niet aan denken!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
B_iks schreef:Die sticker lijkt mij ook alleen maar mooi op een witte bx, op mijn donkergrijze moet ik er niet aan denken!
Nee inderdaad, dan zou ´ie zwart moeten zijn. Maar persoonlijk vind ik zwarte chevrons op een donkergrijze motorkap ook al erg mooi
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Maar persoonlijk vind ik zwarte chevrons op een donkergrijze motorkap ook al erg mooi
Wat let je?