2 van de 2
 < Vorige 1 2

Hellepie, heb een probleempje
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 29 december 2004 11:21 PM
  [ # 16 ]

Monteer eerst anders eens een ander contact slot.
Dan kan je mischien al een aantal dingen uitsluiten.
Mischien maakt ie binnen in ergens kortsluiting.

Off topic: Ik heb ooit ergens een vakantie baantje gehad en daar reed ik af en toe in een Jeep over het terrein. Kon je ook zo de sleutel eruit halen en de motor bleef gewoon doordraaien.
Dus is gewoon een kwestie van een ander contact slot monteren.

Mvg Joost

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 29 december 2004 11:25 PM
  [ # 17 ]

Dat doe je niet eventjes aangezien er een beveiligde kolom omheen zit die aan de stuuras vast zit, anders kan de auto nogal makkelijk meegenomen worden… tis geen golf!  Wink

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 december 2004 11:48 PM
  [ # 18 ]

Mischien dat ik het dan niet helemaal snap.
Maar het gaat toch gewoon om het plastic rommeltje wat onder het stuur zit.. en wanneer dat eraf is dan kan je toch bij je contact slot.

Bij mij tenminste wel. Ben namenlijk bezig om het contact slot te verplaatsen, en ik kan er gewoon bij en me contactslot eruit halen.

Volgens mij hoeft dit niet zo heel erg veel problemen te geven.

Mvg Joost

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 30 december 2004 12:59 AM
  [ # 19 ]
nathalie schreef:

ok, update-tje : heb er wd40 ingespoten, met m`n sleutel geroerd en dat werkte ook niet…..... Rolling Eyes
misschien afwachten tot de wd40 werkt??
Probeer het straks nog een keertje….
thanxx
groetjes nathalie

Nathalie en anderen,

Het rommelen met WD40 of iets dergelijks werkt meestal uitstekend bij mechanische problemen, maar helaas niet bij elektrische problemen. Achter het contractlot zit een plastic schakelaar die door het ijzeren slotgedeelt van het contactslot wordt bediend. Het goede nieuws is dat je die plastic schakelaar los kan maken en dus niet je hele contactslot hoeft te vervangen (je houdt dezelfde sleutel). Jammer is dat die plastic schakelaar goed is ingesealed. Daar kom je dus “never nooit nie” bij met die WD40.

De verschijnselen die je hebt kunnen dus prima verklaard worden door een slechte contactslotschakelaar.

Maar goed: ik denk dat de garage het morgen al voor je gaat oplossen. Kan zijn dat zij wel het hele contactslot vervangen omdat dat wellicht sneller is (en dus goedkoper).

Succes ermee.

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 december 2004 02:14 AM
  [ # 20 ]

Mischien dat ik dus daarom 1 sleutel heb voor het contact slot en 1 sleutel heb voor alle portieren en kofferklep.

Mvg Joost

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 30 december 2004 02:40 AM
  [ # 21 ]
WYD schreef:

Dat doe je niet eventjes aangezien er een beveiligde kolom omheen zit die aan de stuuras vast zit, anders kan de auto nogal makkelijk meegenomen worden… tis geen golf!  Wink

Och, wat heet “beveiligd”. Zet het slot in accesoirestand, draai het schroefje los en druk het pinnetje in en het slot is er zomaar uit.

Maar om te proberen (alleen daarvoor) is het voldoende om de twee dikke stekkers op de zekeringplaat los te trekken en daar een los slot op te zetten. Weet je iig of je beet hebt!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 30 december 2004 02:49 AM
  [ # 22 ]
Maktub schreef:

Mischien dat ik dus daarom 1 sleutel heb voor het contact slot en 1 sleutel heb voor alle portieren en kofferklep.

Mvg Joost

Had ik met m’n progress ook.
Bij mij was er bij de vorige eigenaar geprobeerd in te breken en zijn er nieuwe sloten op de deuren gekomen. Had dus een sleutel voor de portieren en een sleutel voor het contact en de kofferbak Smile

Profiel  

nathalie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 30 december 2004 10:18 AM
  [ # 23 ]

Hoi Allemaal,
Bedankt iedereen voor alle reacties!!!! Ik laat het jullie uiteraard nog even weten als ik er achter kom wat het is/geweest is Wink
Hij rijd nog en dat is het belangrijkste Very Happy Voorderest vond ik het wel erg lachwekkend (na een tijdje)
Vanmiddag eventjes langs de garage (ach, `k heb wel vaker van die rare dingen Laughing )
Ik vind het trouwens wel onwijs gezellig hier, dus ik denk dat ik nog even rond blijf hangen (als dat mag Wink  )
thanxxxx
Groetjes naat

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 30 december 2004 12:28 PM
  [ # 24 ]

Hoe meer zielen hoe meer vreugd! En gelukkig is het geen pure techneutenforum, lekker beetje kletsen mag hier ook, dat maakt het tot een gezellige forum (dus inderdaad Marten, dit is een beetje een kletsforum, zoals je pas geleden ooit eens zei!  Laughing )

Maktub schreef:

...Off topic: Ik heb ooit ergens een vakantie baantje gehad en daar reed ik af en toe in een Jeep over het terrein. Kon je ook zo de sleutel eruit halen en de motor bleef gewoon doordraaien.
Dus is gewoon een kwestie van een ander contact slot monteren.
Mvg Joost

Een opmerking: ik weet niet of die Jeep op diesel liep, maar bij oudere diesels moet je apart de brandstoftoevoer afsluiten om de motor uit te zetten, anders lopen ze gewoon door, ook zonder stroom. Kijk maar eens bij een oude Mercedes diesel uit de jaren “70… en heb dit zelf nog meegemaakt op de 4-tonner waar ik in militaire dienst in reed. Het contact uitzetten bij draaiende motor schijnt overigens niet zo gezond te zijn voor de gelijkrichters van je dynamo (heb ik me laten vertellen). Bij nieuwere diesels gebeurt het uitschakelen van de motor door een elektrisch bediende brandstofafsluiter.

Maar bij een benzinemotor wordt simpelweg de ontsteking uitgeschakeld.  Wink

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 december 2004 02:40 PM
  [ # 25 ]

Jah het was wel een diesel.
Maar wat je nu net zegt daar had ik nog nooit van gehoord.
Maar het was op zich wel fijn, want aan die sleutel bos hing een keycard voor de slagbomen. Dus hop. ff je sleutel eruit . Slagboom los maken. En weer verder rijden zonder opnieuw te starten.
Maar ja.

Mvg Joost

Profiel  

nathalie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2005 06:04 PM
  [ # 26 ]

jah, daar zijn we weer…..na een tijdje geklungel met het uitzetten van het contact (gewoon door de accu dus los te koppelen) deed het contact het spontaan en helemaal ineens weer gisteravond. Very Happy Very Happy Very Happy
zo, das het goede nieuws Confused
hij startte alleen niet meer Crying or Very sad  beetje naar. Hij staat nu bij de garage en er bleek een ontstekingsmodule (ofzoiets) kapot te zijn. Heel fraai….
kost een paar euro`s maar dan rijd hij weer Rolling Eyes
wou ik jullie even laten weten Wink
morgen issie klaar….....
kus naat

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 12 januari 2005 06:19 PM
  [ # 27 ]

Een paar euro’s ? Wink dat zijn er wel 70 denk ik.. maarja..alsje dan weer een goed rijdende BX hebt is dat allemaal perfect natuurlijk Smile

Profiel  

nathalie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2005 06:31 PM
  [ # 28 ]
gti_styling84 schreef:

Een paar euro’s ? Wink dat zijn er wel 70 denk ik.. maarja..alsje dan weer een goed rijdende BX hebt is dat allemaal perfect natuurlijk Smile

Crying or Very sad iets meer Sad

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook