Ik heb een goede motor en bak in een iets minder goede koets liggen. Het gaat om een ax 14 trs inj.. Idee nu om de motor en bak over te plaatsen in een andere ax met goede koets.
Mijn vraag echter of je dat makkelijk uitbouwt en of er nog dingen zijn waar je goed op moet letten. Ik heb in de vraagbaak van de bx al het een en ander gelezen over een TU-motoruitbouw, maar misschien heeft er nog iemand aanvullende tips? Is een motortakel absolute noodzaak?
motortakel zou ik bij de AX zeker aanraden want je moet er nogal mee jongleren
hij gaat er echt niet zo makkelijk uit als bij een andere wagen waar je meer plaats hebt
maak alles rond het blok goed vrij
in elk geval moet de krukasriemschijf (V-riem) eraf anders gaat hij er niet uit
maar het is te doen, ik heb het al gedaan bij een 1.0
ik heb het wel over motor en bak gelijk eruit halen, misschien dat het mogelijk is om eerst de bak er onderuit te halen
wat ik je wel zou aanraden is om eerst een keer (paar dagen op voorhand) het blok bij Dibo ofzo met de hogedruk proper te spuiten, werkt eens zo makkelijk als je ziet wat er los moet en het is prettiger werken
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
er uit is niet zo moeilijk
ik had toen bij me AX de voorkant eruit geslepen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ja zo gaat het ook
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Haha, weet je dat ik dat vandaag serieus overwogen heb.
De koets is toch rot, dus eigenlijk maakt het niet meer uit. Ik zal de operatie in beeld brengen.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
het is ook wel goed te doen zonder voorkant er af slijpen, maar een motortakel heb je wel nodig ja
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Als het goed is, kan ik er nu twee huizen verder eentje lenen. Dus ik kan me de moeite besparen van het verzinnen van een andere constructie. Als het even kan laten we het koetsje mooi heel ja.
De motor ligt eruit! Uiteindelijk zonder motortakel, want die was in gebruik. Bouwsteigers in overvloed en een katrol; de auto dus maar even in de steigers gezet . Overigens gekozen voor de gemakkelijke manier door de motor er onderuit te laten zakken op een speciaal voor dit doeleinde gebouwd karretje. Vervolgens de carrosserie opgetakeld en de motor keurig weggereden. Met m’n gore handen en dreigend onweer flink doorgewerkt en niet aan foto’s gedacht , maar dit klusje wordt nog eens herhaald als ik de auto, waar de motor in komt, gevonden heb.
blij dat het gelukt is
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
kakanox schreef:motor eronderuit is het makkelijkst. en als je toch sloopt… wat ik weleens vaker gedaan heb is veerpoten er eerst onderuit, dan auto laten zakken tot het blok op de grond ligt, losmaken en zo wrikken dat ie vrij ligt, en dan met z’n tweetjes de voorkant aan de voorschermen optillen en achteruit rollen (en tot de ontdekking komen dat je handrem erop staat
Of bij een BX er dan achter komen dat handrem kabels nog vast zitten aan het subframe…
(Voor de mensen die dat niet weten: Een BX heeft de handrem op de voorwielen)
Test