Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Van de dealer heb ik begrepen dat leren bekleding altijd in combinatie met elektrische verstelling geleverd wordt. Het gaat in ieder geval om de geheugen module van de elektrische verstelling die de stand kan opslaan. Anders weet je auto niet waarheen de spiegel moet worden bewogen
ice96 schreef:Van de dealer heb ik begrepen dat leren bekleding altijd in combinatie met elektrische verstelling geleverd wordt. Het gaat in ieder geval om de geheugen module van de elektrische verstelling die de stand kan opslaan. Anders weet je auto niet waarheen de spiegel moet worden bewogen
Ik heb wel leren bekleding met stoelverwarming in mijn c4.. alleen de instellingen van de stoel gaan handmatig..
Nog een kleine correctie; Blade schrijft dat de spiegelverstelling op de rechter spiegel moet staan. Dat klopt… voor het verstellen van de rechter spiegel in de achteruit.
Parkeer je aan de linker kant van de straat dan moet de selectieknop voor de spiegelverstelling op de linker spiegel staan. Logisch natuurlijk, maar voor alle zekerheid toch maar even geventileerd.
Charles Korver, Citrofiel.

Dus, korvertje, ik ga ervan uit dat het bij jou allemaal werkt. Het is natuurlijk leuk om in zo’n C4 te rijden met alle opties (dit las ik zonet in je ander berichtje, andere topic) Heb je ook panoramisch glazen dak? Dit zijn namelijk de enige 2 opties die bij mij er niet op zitten. Dat ik geen leer heb, vind ik niet echt erg (behalve die buitenspiegels met geheugen dan ) maar over panoramisch dak ben ik niet uit… Hoe zijn jouw ervaringen hiermee tot nu toe?
Bij mij werkt het inderdaad, dat van die spiegels.
Maar met dat “alle opties” betreft; daar was ik iets te voorbarig. Dat dak is, voor zover ik nu kan zien (ik ontdek nog doorlopend nieuwe dingen aan die auto), de enige ontbrekende optie! Ik heb nog nooit zo’n luxe auto gereden.
Veel kan ik er nog niet over zeggen daar ik de auto gisteren pas heb opgehaald bij de garage, maar de eerst kilometers (van Helmond naar de thuisbasis Utrecht) waren uitermate positief te noemen.
Charles Korver, Citrofiel.
Dit werkt iig op mijn GC4P Exclusive (zonder leer oid!)
Versnelling in achterruit.
Zet spiegel schakelaar op rechts: rechter spiegel gaat naar ingestelde stand. Die kun je nu ook bijstellen.
Zet spiegel schakelaar op links, idem
Zodra versnelling weer in ‘voorruit’: Spiegels weer in normale stand (mits spiegelschakelaar in middenstand).
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Zoals ik al eerder vermelde is ik heb wel volledig leer maar de functie werkt niet.. volgens mij werkt het alleen als je lane departure hebt.. ik ga wel uit van de eerste c4 coupe’s… volgens mij maakt dat tegenwoordig niet uit??

XerroR, je kunt best gelijk in hebben. Zo’n “running change” wordt vaker gemaakt zonder aankondiging (tot ergernis van de dealers, ze hebben dan moeite om up-to-date te blijven) Ik ben nu al benieuwd wat de face-lift gaat brengen…
ice96 schreef:XerroR, je kunt best gelijk in hebben. Zo’n “running change” wordt vaker gemaakt zonder aankondiging (tot ergernis van de dealers, ze hebben dan moeite om up-to-date te blijven) Ik ben nu al benieuwd wat de face-lift gaat brengen…
Jah die jongens hebben het al een stuk moeilijker gekregen met al die elektronica gezien wat ze voor handelingen nu allemaal moeten doen als hij aan de computer hangt vergeleken met mijn Xsara toen en citroën changed maar door..
ik ben ook erg benieuwd naar de phase II..

Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
geheugenstand buitenspiegel
Werkt dus alleen als je ook leren bekleding hebt, standaard geheugeninstelling voor de bestuurderstoel. Omdat er 2 sleutels met afst bediening bij worden geleverd kun je per sleutel het geheugen instellen. Erg gemakkelijk allemaal. Geheugenstand werkt op beide buitenspiegels.
Alleen bij achteruit rijden verstelt de buitenspiegel zich naar beneden zodat je de stoeprand e.d. kunt zien. Als je de schakelaar van de spiegel naar links of rechts zet verstelt respectievelijk de linker of rechterspiegel zich.
Heb trouwens alle opties, dus ook navidrive en panoramisch dak. Is nu met het warme weer wel erg warm als je in de auto stapt maar dankzij de goed werkende airo is de temperatuur snel aangenaam.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
Jah zoals ik al eerder vermelde dan komt je iig bij de coupe uit op het lane departure systeem.
Heb bijna alle opties.. behalve het panoramisch dak, parkeersensoren voor en het lane departure systeem..

Dat is een leuk filmpje!
Nog heel even off-topic @XerroR:
Ik zag op 1 van de foto’s dat je telefoon geen verbinding maakt. Gebruik je hem helemaal niet? En als je dat wel doet, heb je een duo-simkaart? En tot slot, als je dit hebt, werkt dat goed bij jou?
Ik heb een duo-simkaart van KPN en de “hoofd” kaart zit in de auto. Dat werkt prima, de autotelefoon neemt het signaal zonder moeite over. Alleen als ik mijn gsm de hele tijd aan laat staan terwijl de autotelefoon in gebruik is en ik stap daarna uit, dan duurt het erg lang voordat mijn gsm het signaal weer overneemt… Heb je dit ook?
ice96 schreef:Dat is een leuk filmpje!
Nog heel even off-topic @XerroR:
Ik zag op 1 van de foto’s dat je telefoon geen verbinding maakt. Gebruik je hem helemaal niet? En als je dat wel doet, heb je een duo-simkaart? En tot slot, als je dit hebt, werkt dat goed bij jou?
Ik heb een duo-simkaart van KPN en de “hoofd” kaart zit in de auto. Dat werkt prima, de autotelefoon neemt het signaal zonder moeite over. Alleen als ik mijn gsm de hele tijd aan laat staan terwijl de autotelefoon in gebruik is en ik stap daarna uit, dan duurt het erg lang voordat mijn gsm het signaal weer overneemt… Heb je dit ook?
Dankje
inmiddels gebruik ik de telefoon functie wel moest evenwachten op de duo simkaart. Ik zet mijn gsm uit als ik in de auto stap.. anders krijgen ze ruzie onderweg.. de auto telefoon neemt het prima over tot dat ik een gsm cel verlaat.. de ene keer pakt de auto het signaal dan eerst de andere keer is mijn gsm eerder.. vandaar dat ik hem nu uit zet..
klopt dat had ik ook eerst toen ik mijn gsm nog wel aanhad.. dat duurde erg lang..
Is wel ff wennen om de telefoon steeds aan en uit te zetten maar het werkt wel perfect zo

Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
telefoon
Heb ook een duo simkaart. Moet de mobiele telefoon altijd uitzetten in de auto anders ontvang ik geen sms en zo. Verder werkt het prima, provider is T-mobile.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

OK, bedankt voor de reacties.
En nu weer on-topic: is dat iets nieuws dat met verschillende sleutels ook gelijk de juiste instelling van spiegels gedaan wordt? Ik heb dit in mijn (oude) manual niet gevonden. (op zich maakt voor mij ook niet uit, heb er toch niks aan zonder leer ) Wordt trouwens ook de bestuurderstoel “in positie gebracht” door het gebruik van het geheugen?