2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Betrouwbaarste Citroen: Welke?
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 01 juni 2007 04:07 PM
  [ # 16 ]

Vroeger Rolling Eyes

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 01 juni 2007 04:09 PM
  [ # 17 ]
Rene van Maren schreef:

Vroeger Rolling Eyes

idd de tijd voordat wij allerlei electronica in onze auto moesten hebben. Wink

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 juni 2007 04:20 PM
  [ # 18 ]

houd ik ook niet van. bij mijn cx-en eerst de centrale vergrendeling eruit. altijd.

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 01 juni 2007 05:29 PM
  [ # 19 ]

Minst betrouwbare bij mij? de picasso, helaas, meest betrouwbare de C1 denk ik wel

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 juni 2007 06:28 PM
  [ # 20 ]

Mijn meest betrouwbare citroen tot nu toe is de CX 2400 Gti. Beter dan de BX’en Xant, XM, alles, apart genoeg. Enige wat ik ooit heb gehad waardoor ik niet zo makkelijk verder kon was een dode accu maar ja die had al iets van 13 dienstjaren.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 01 juni 2007 11:24 PM
  [ # 21 ]
sans-pareil schreef:

...was een dode accu maar ja die had al iets van 13 dienstjaren.

Dat is knap…..zeker veel bloemkolen erop ? Razz

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 juni 2007 12:25 AM
  [ # 22 ]
patje74 schreef:

En toch… Als ik een heel continent zou moeten doorkruisen zonder enige technische backup zoals de ANWB, dan zou ik dat absoluut in een 2cv doen.
De blokjes zijn oerdegelijk en de techniek is dermate simpel dat er met een vrij kleine voorraad aan reserve onderdelen veel te fixen valt.
Daarnaast is het onmogelijk om een kokende motor te krijgen en kun je geen lekkage aan het veersysteem krijgen.

Dus ik denk dat de pech-gevoeligheid erg laag ligt, en als je pech hebt dan is het een hele sleutelbare wagen.

Nee, je kunt geen kokende motor krijgen. Als er iets mis is met de koeling gaat de auto zonder waarschuwing direct stuk Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 juni 2007 12:31 AM
  [ # 23 ]
knäckor schreef:

Nee, je kunt geen kokende motor krijgen. Als er iets mis is met de koeling gaat de auto zonder waarschuwing direct stuk Wink

Iets mis? Eh… dan moet de ventilator al naar zijn gallemiezen gaan. Tja, het is ver gezocht, maar het kan ja. Je hebt gelijk!  Wink
Maar als je op expeditie gaat met een eend dan neem je gewoon een 2e blokje mee toch?

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 juni 2007 12:53 AM
  [ # 24 ]
patje74 schreef:
knäckor schreef:

Iets mis? Eh… dan moet de ventilator al naar zijn gallemiezen gaan. Tja, het is ver gezocht, maar het kan ja. Je hebt gelijk!  Wink
Maar als je op expeditie gaat met een eend dan neem je gewoon een 2e blokje mee toch?

Daar heb jij weer gelijk in. Ik ben geen eend-kenner, maar ik schat zo in dat je met een waterpomptang, een schroevendraaier en een hamer dat blok wel zou kunnen verwisslelen Very Happy

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 juni 2007 12:58 AM
  [ # 25 ]
knäckor schreef:

Daar heb jij weer gelijk in. Ik ben geen eend-kenner, maar ik schat zo in dat je met een waterpomptang, een schroevendraaier en een hamer dat blok wel zou kunnen verwisslelen Very Happy

ALs je heel erg je best doet, dan lukt het zelfs zonder schroevendraaier en hamer.  Laughing  Maar hier komt het zel zo’n beetje op neer ja.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 juni 2007 01:10 PM
  [ # 26 ]

Uiteraard heb ik geen ervaring met alle Citroëns Wink

Maar ik weet wel dat de Xsara erg betrouwbaar is.
Ik heb er in mijn eigen inmiddels 70.000 km opzitten.
Ook de andere 2 die we thuis hebben gehad hebben we geen grote problemen mee gehad Wink

Onze Saxo thuis was een ramp Sad
Deze is nu ook net weg, voor een andere auto.

Wat is nog steeds vreemd vind is dat de C5 zo onbetrouwbaar blijkt te zijn, sommige dingen zijn exact hetzelde Rolling Eyes
Neem nu de 2.0 16v (137 pk) die is zowel in de C5 als in de Xsara terug te vinden Wink

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 02 juni 2007 01:40 PM
  [ # 27 ]

Meest betrouwbare op dit moment: De Xantia 1.8i op LPG van mijn broer. Inmiddels al 400.000 km achter de wielen zonder problemen.
Op nr. 2 staat mijn C5 2.0 16V op LPG die in zijn eerste jaar bij mij 30.000 km zonder problemen heeft rondgereden.
Minst betrouwbaar: BX. Lang gereden, maar kan me bijna geen jaar herrineren of ik stond wel ergens met pech langs de snelweg. Of het nu ging om de BX19TZi of de BX16V. Echt betrouwbaar zijn ze niet (meer).
De Acadiane die ik heb, is vele malen betrouwbaarder als de BX. En zou 3e staan in mijn lijst van betrouwbare Citroëns. Alleen de roestduivel is daar een probleem.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 juni 2007 02:46 PM
  [ # 28 ]

Ik denk dat betrouwbaarheid heel erg betrekkelijk is: de auto’s die nu als zeer betrouwbaar worden bestempeld zullen, als ze de leeftijd van een gemiddelde bx hebben, ook wel een paar plaatsen zijn gezakt t.o.v auto’s die dan vrij vers zijn.

Ik denk namelijk dat bijvoorbeeld een c5 die 15 jaar oud is een enorme rampenbak zal zijn. Misschien nog wel erger dan een BX, met al die electronica.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 juni 2007 02:50 PM
  [ # 29 ]
knäckor schreef:

Ik denk dat betrouwbaarheid heel erg betrekkelijk is: de auto’s die nu als zeer betrouwbaar worden bestempeld zullen, als ze de leeftijd van een gemiddelde bx hebben, ook wel een paar plaatsen zijn gezakt t.o.v auto’s die dan vrij vers zijn.

Ik denk namelijk dat bijvoorbeeld een c5 die 15 jaar oud is een enorme rampenbak zal zijn. Misschien nog wel erger dan een BX, met al die electronica.

De eerste Xsara’s zijn inmiddels al 10 jaar oud bijvoorbeeld Wink

C5 is nual rampen auto, dus waarde zakt als een bak straks.
Reparaties zullen te duur zijn Sad

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 02 juni 2007 03:28 PM
  [ # 30 ]
Arjan Verkade schreef:

C5 is nual rampen auto, dus waarde zakt als een bak straks.
Reparaties zullen te duur zijn Sad

Ik snap niet waarom je altijd van die ongefundeerde sneren naar de C5 moet geven? Ik stel voor dat je eerst 5jaar in een C5 gaat rijden voordat je weer dit soort “meningen” erover gaat verkondigen.  Mad

Toevallig zijn we op de C5 club een poll gestart om erachter te komen of en zo ja welke elektronische problemen een C5 kan krijgen (naar aanleiding van dit soort stomme opmerkingen) en totdusver hebben we niks fundamenteels gevonden, behalve slechte contactjes in de Com2000 waaraan ook een Xsara (pic) of 307 kunnen lijden! Meestal vervangen onder garantie.

Mijn ervaring met vorige Citroenen uti Rennes waren trouwens ook buitengewoon positief (Xantia HDi & Xm V6)

Niks rampenbak dus zo’n C5. Het enige dat er bij mij in 120dkm stuk is gegaan zijn plastic flutjes (oa. scheurtje in de sproeiertank) totale schade totdusver 3x20 eur. Niks elektronica dus en ook voor iemand met weinig sleutelervaring makkelijk zelf op te lossen. (bij de garage was het elk een uur geweest)

De oudste C5s zijn inmiddels 6jaar, met kilometrages richting 300dkm, economisch zijn die auto’s al op, toch mag je er nog steeds enkele kEur voor neertellen.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook