worb80 schreef:vortex schreef:wij hebben nog een bordeaux rode type 1 BX 16 TRS gehad.
die had het audio pakket erin zitten. 2 koptelefoon aansluitingen in het middelconsole en speakers achterin boven de achterste zijruitjes.Zoals dit dus?
Precies !!!
en in het midden een sigaretten aansteker.
het mooiste van die auto vind ik nog steeds de kilometerteller en de digitale toerenteller.
na verloop van tijd was de toerenteller ook niet goed meer, en bleef ie gewoon constant tussen 3500 of 3000 toeren staan.
verder moest ik na elke bocht even “Richting” zeggen, anders vergat me pa de richtingaanwijzer uit te zetten
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Ik heb het idee dat type 1 bx’jes een beetje gammel zijn
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Mwah, ze zijn iets gevoeliger op het gebied van roest op het subframe, daardoor hebben vele type 1’s een voortijdig einde op de sloop gevonden. En natuurlijk is de BX in de loop der tijd steeds weer wat verbeterd, dus de laatste BX-en zijn relatief gezien inderdaad een stuk beter. Maar bekijk het eens van de andere kant: de BX volgde de GS/GSA op, dat waren fantastische auto’s, maar die waren ook pas ECHT gevoelig! En de roestduivel lustte ze rauw, helaas…
en speakers achterin boven de achterste zijruitjes.
Hebben daar origineel ooit speakers gezeten?? In mijn GTi zitten er kleine vierkante philipsjes, komt nog best geluid uit.. maar origineel ziet ‘t er niet uit
Ik heb gisteren het geluid in de BX even aangepast. Tweeters en middentoon voorin, grote speakers in de hoedeplank.
Toen ik hem net had, zaten er in de deur nog de originele speakers, die natuurlijk niet klinken…nu is het housen op een mooi niveau
Maar volgens mij is dit een beetje fftopic
Maar zaten die vierkante philipsjes er standaard in?
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!
jeffer schreef:Ik heb gisteren het geluid in de BX even aangepast. Tweeters en middentoon voorin, grote speakers in de hoedeplank.
Toen ik hem net had, zaten er in de deur nog de originele speakers, die natuurlijk niet klinken…nu is het housen op een mooi niveau
Maar volgens mij is dit een beetje fftopic
Maar zaten die vierkante philipsjes er standaard in?
Bij mij zaten er standaard Oiso boxjes in, wel grappig om te zien
Joh dus op die plek horen echt speakers? cool, dat heb ik dan
Verder heb ik in de voorportieren speakers, originele tweeters bovenop het dash, die kleine speakertjes in de C-stijlen dus en een bassbox in de kofferbak
Harm schreef:Joh dus op die plek horen echt speakers? cool, dat heb ik dan
Verder heb ik in de voorportieren speakers, originele tweeters bovenop het dash, die kleine speakertjes in de C-stijlen dus en een bassbox in de kofferbak
zow, en mij wijsmaken dat je alleen originele dingen in je BX stopt, of is die bassbox ook origineel?
deur63 schreef:Harm schreef:Joh dus op die plek horen echt speakers? cool, dat heb ik dan
zow, en mij wijsmaken dat je alleen originele dingen in je BX stopt, of is die bassbox ook origineel?
Uitleg graag hahaha
Alleen origineel? dat heb ik nooit gezegd… Alleen de audio is niet origineel heb ik gezegd geloof ik, maar dat brengt geen permanente schade toe aan de GTi
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Heej wat leuk een Digit topic!
/me Trots eigenaar is
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
worb80 schreef:Zoals dit dus?
Ik heb ooit een BX TRD (turbo) gehad van eind 88, die ook die twee z.g. *koptelefoonpluggen* had…...pas dit jaar kwam ik er achter dat die 2 gaten OOK bedoeld zijn voor het plaatsen van de originele middenarm-steun.
Daar komen de 2 draaibare armen op waar de armsteun mee naar achteren kan worden geklapt.
Je vraagt je dus af, waarvoor Citroen die gaten nu eigenlijk voor bedoeld heeft.
zo heeft een bx standaard plaats voor 7 speakers
in het middenconsole waar het bakje zit is ook een plek voor een speaker, haal het bakje maar weg. achter in de zijpanelen kunnen dus 2 speakers, en dan nog eens boven op het dashboard 2 en in de deuren voor 2…....hadden die franse goed bekeken…maar waarom ze er nooit speakers standaard in hebben gedaan…. das dan weer die franse slag he
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:[...]
maar waarom ze er nooit speakers standaard in hebben gedaan…. das dan weer die franse slag he
Is toch eigenlijk best logisch?
-> hoe meer speakers, hoe meer geluid
-> hoe meer geluid, hoe meer er gaat rammelen (van loszittende interieurdelen)
Harm zou nu onderhand zeggen:
-> hoe meer er gaat rammelen, hoe meer karakter
edit: typfouten eruitgehaald… ‘t is nog vroeg
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
vortex schreef:zo heeft een bx standaard plaats voor 7 speakers
in het middenconsole waar het bakje zit is ook een plek voor een speaker, haal het bakje maar weg. achter in de zijpanelen kunnen dus 2 speakers, en dan nog eens boven op het dashboard 2 en in de deuren voor 2…....hadden die franse goed bekeken…maar waarom ze er nooit speakers standaard in hebben gedaan…. das dan weer die franse slag he
Helaas is het met type 1 slechter gesteld. In de deuren is geen plaats, tenzij je type 2 bekleding installeert. De kleine speakertjes boven de ventilatieroosters zijn ovaal en echte tweeters, die geholpen worden door een plastic basbox die onder het handschoenenkastje zit. Centraal is er ook geen plek voor een speaker, niet dat je dat zou willen. Achter zitten ook speakers. Ook mijn auto heeft de koptelefoonpluggen en het stopcontact.
In mijn geval zijn al mijn speakers kapot. Vervangende tweeters zijn niet te krijgen en klinken doet dat jaren 80 spul toch niet. Ik vertik het om mijn hoedenplank te slopen, en trouwens dat ding heb ik toch nooit in m’n auto. Enige wat over blijft is onder het dashboard, links net boven de zekeringenplaat, en rechts in plaats van de basbox. Indirect geluid, maar de dash blijft tenminste heel. Tenzij iemand mij zwarte panelen kan verkopen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY