![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_635.jpg)
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ach zo houden we dit draadje nog een beetje levendig.
Nog even Wout en ze kan definitief gestort worden, al heb ik het idee dat deze BX echt suïcidale neigingen aan het vertonen is.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XBXG schreef:Hmm, ik zal eens ophouden om die waarschuwingslampjes te negeren.
ops:
Vanochtend viel de remwerking even weg vlak voor een stoplicht. Gelukkig was er nog zoiets als een handrem… Ook de stuurbekractiging was ver te zoeken. Een paar honderd meter verder deed alles het weer, maar ik rij straks na m’n werk toch even langs een Total voor een litertje LHM.
gooi dr dan goedkope motorolie in ipv LHM. Ding lekt het er toch gewoon weer uit.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ik had er inderdaad aan zitten denken om een deel van de motorolie die ik altijd bij me heb erin te gooien. Gelukkig zie ik het Olympisch Stadion vanuit mijn werk. Daar zit de Citroënimporteur en uiteraard een Total. Daar heb ik na mijn werk maar even een litertje LHM gekocht en die ging in zijn geheel erin. Ik zag zowaar het oranje parapluutje weer tevoorschijn komen.
Nu rijdt de BX weer heerlijk, al blijft remmen een drama ivm kromme remschijf en kromme velg. Maar veren en sturen doet ie echt bijzonder goed.
@mssl; het klinkt gevaarlijker dan het is. Als je je auto goed kent en goed aanvoelt, is een enigszins te laag LHM-niveau niet meteen een reden om in paniek te raken. Het gebeurde ook maar heel af en toe en de handrem ving alles perfect op.
En de reden dat ik het de laatste 2 weken niet meer heb bijgevuld, is omdat mijn 5L-kan LHM van Chyparse helemaal op was gegaan in 1 maand tijd…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Ik had er inderdaad aan zitten denken om een deel van de motorolie die ik altijd bij me heb erin te gooien. Gelukkig zie ik het Olympisch Stadion vanuit mijn werk. Daar zit de Citroënimporteur en uiteraard een Total. Daar heb ik na mijn werk maar even een litertje LHM gekocht en die ging in zijn geheel erin. Ik zag zowaar het oranje parapluutje weer tevoorschijn komen.
![]()
Nu rijdt de BX weer heerlijk, al blijft remmen een drama ivm kromme remschijf en kromme velg. Maar veren en sturen doet ie echt bijzonder goed.
@mssl; het klinkt gevaarlijker dan het is. Als je je auto goed kent en goed aanvoelt, is een enigszins te laag LHM-niveau niet meteen een reden om in paniek te raken. Het gebeurde ook maar heel af en toe en de handrem ving alles perfect op.
:
Als je het goed aanvoeld, dan zal je merken dat als eerste de SB moeilijk begint te doen. Op dat moment is er ng genoeg LHM voor het veersysteem en de remmen. Dus….., als de SB soms begint te weigeren, dan moet je gewoon een beetje LHM bijvullen. Op deze manier blijft het nog behoorlijk veilig.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Samenvatting van vandaag: LHM erin, dashboard eruit.
Het enige wat er nog in de TZI zat, was het dashboard en de voorste vloermatten. Alles is er nu uit, om zsm over te worden gezet naar de BX 14.
Zo begon het vanavond, met het dashboard er nog in:
Hier hangt het dashboard los. Op deze foto zit het dashboard enkel nog vast aan de bedrading, die met 3 ellendige tie-wraps aan de achterkant van het dashboard vastzitten. Wat een ongelooflijke kloteklus om die los te halen zeg, pfffff. Ik heb nu al zoveel type 2/3 dashboards losgehaald, maar dit was wel de lastigste keer…
Hier heb ik het stuur weer gemonteerd. Op deze manier heb ik even een rondje gereden. Wel een hele aparte ervaring hoor, want wat een beenruimte heb je ineens!
Zo zit dus nu het dashboard even vast (met een heleboel tie-wraps), en ook de 4 schakelaars van het mistachterlicht, achterruitverwarming, alarmlichten en achterruitenwisser:
Morgen ga ik beginnen om het dashboard van de BX 14 los te halen, en die komt dan even tijdelijk in de TZI.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_646.jpg)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je bent hem ook wel helemaal aan het oprijden hé? Is dat je wraak?
Ik vin din ieder geval dat je er nog steeds een berg geduld mee hebt. Ik denk dat ik het ding al lang een trap na gegeven had.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik wil wel eens weten hoe jij je hier gaat uitlullen als je aangehouden wordt, terwijl je op de handrem je Bx tot stilstand brengt…
Volgens mij ben je knettergek…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zo, heb even het snel het dashboard van de BX 14 erin gehangen, zodat ik morgen enigszins zonder zorgen de auto bij mijn werk kan neerzetten.
Overigens heb de bedrading van het rechter interieurlampje volledig eruit gepeuterd van onder de hemelbekleding vandaan. Die bedrading komt namelijk helemaal links tesamen bij de bedrading van het linker interieurlampje en loopt dan achter de a-stijlbeplating tot bij het zekeringenkastje. Bij de TZI zit daar een dikke bruine stekker, terwijl daar bij de 14 slechts een kleine gele stekker zit. Dat betekent dus dat het geen plug & play is.
Ik moet maar eens bedenken of ik persé wel een rechter interieurlampje wil hebben, want ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk bedrading gaan overzetten naar de BX 14.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Zo, heb even het snel het dashboard van de BX 14 erin gehangen, zodat ik morgen enigszins zonder zorgen de auto bij mijn werk kan neerzetten.
![]()
Overigens heb de bedrading van het rechter interieurlampje volledig eruit gepeuterd van onder de hemelbekleding vandaan. Die bedrading komt namelijk helemaal links tesamen bij de bedrading van het linker interieurlampje en loopt dan achter de a-stijlbeplating tot bij het zekeringenkastje. Bij de TZI zit daar een dikke bruine stekker, terwijl daar bij de 14 slechts een kleine gele stekker zit. Dat betekent dus dat het geen plug & play is.
![]()
Ik moet maar eens bedenken of ik persé wel een rechter interieurlampje wil hebben, want ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk bedrading gaan overzetten naar de BX 14.
Dat grijze stuur ziet er wel erg netjes uit, is het ook nog “stevig”? Dan wil ik ‘t wel hebben namelijk…
Ich bin ein Breaker
Het stuur is best netjes, al is het Citroënlogo verweerd.
Ik laat het stuur er echter wel in zitten, omdat de BX anders niet meer te sturen is wanneer ie in de stalling komt te staan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Het stuur is best netjes, al is het Citroënlogo verweerd.
Ik laat het stuur er echter wel in zitten, omdat de BX anders niet meer te sturen is wanneer ie in de stalling komt te staan.
You got to be kiddin, lees ik daar stalling..? Ik wil ‘m wel terugkopen voor een symbolisch bedrag van 1,- Euro.
Ijs schreef:XBXG schreef:Het stuur is best netjes, al is het Citroënlogo verweerd.
Ik laat het stuur er echter wel in zitten, omdat de BX anders niet meer te sturen is wanneer ie in de stalling komt te staan.You got to be kiddin, lees ik daar stalling..?
Ik wil ‘m wel terugkopen voor een symbolisch bedrag van 1,- Euro.
Als je goed hebt gelezen, weet je waarom ik ‘m stal. Mijn Digit is namelijk binnenkort verdwenen uit mijn stalling. In mijn Digit liggen heel veel BX-onderdelen, zoals een 159A-motorblok, een GT-bumper, spoilers en dozen vol met BX-onderdelen. Waar laat ik die als de Digit weg is…?
Juist, in een wit opberghok op 4 wielen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Oja, vandaag de 389.000 gehaald. De 390.000 zal ie helaas niet meer halen…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Oja, vandaag de 389.000 gehaald. De 390.000 zal ie helaas niet meer halen…
Ik weet niet hoe groot je stalling is natuurlijk
Stuur kan ik bijv. terplekke omruilen met het mijne, werkt ook nog en is nog redelijk netjes maar is langzaam aan het desintegreren geslagen.
Ich bin ein Breaker
Omruilen is geen probleem, je mag m’n stuur zo hebben. Al heb ik het huidige stuur wel nog nodig om tot aan de stalling te komen. In de stalling moet de BX absoluut een stuur hebben, omdat de eigenaar anders niet de auto’s kan verplaatsen, indien hij dat wilt.
Probleem is dat mijn stalling niet bepaald om de hoek is. (omgeving Breda)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX