Sinds gisteren rijden we in onze nieuwe C4P. Behoudens een aantal kleine “puntjes voor de 1e beurt” is het werkelijk een super auto! Al zeer veel enthousiaste reakties gehad (ook van mensen waar je het niet van verwacht). Ik heb het idee dat het design van de nieuwe C4P beter ontvangen wordt dan toendertijd de Xsara Picasso. Ook de kleur vindt men (op 1 na) zeer mooi.
Ik zal binnenkort wat foto’s posten.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.










Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Foto’s vinden we altijd leuk, maar wat zijn dan de kleine puntjes ?
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
De kleine puntjes:
*kras op vliegtuigtafeltje
*sluiting bergvak voetenruimte afgebroken
*voor- en achterdeur links sluiten niet mooi aan: de lijn bij de B-stijl loopt niet mooi door.
*afwerking D-stijl links niet goed gemonteerd
*deurpaneel achterdeur links aan bovenzijde beschadigd
*achterspoiler liep aan op strips bij zijruitje: is inmiddels verholpen.
Dit zijn, lijkt mij allemaal dingen die prima verholpen kunnen worden. Ik ben behoorlijk kritisch, maar ik denk dat dat ook mag als je een nieuwe auto koopt en er best wel veel geld voor neertelt.
De positieve reakties blijven doorgaan. Kan ook niet anders: het is werkelijk een super auto die fantastisch rijdt. Wat een comfort.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
rymt schreef:De kleine puntjes:
*kras op vliegtuigtafeltje
*sluiting bergvak voetenruimte afgebroken
*voor- en achterdeur links sluiten niet mooi aan: de lijn bij de B-stijl loopt niet mooi door.
*afwerking D-stijl links niet goed gemonteerd
*deurpaneel achterdeur links aan bovenzijde beschadigd
*achterspoiler liep aan op strips bij zijruitje: is inmiddels verholpen.Dit zijn, lijkt mij allemaal dingen die prima verholpen kunnen worden. Ik ben behoorlijk kritisch, maar ik denk dat dat ook mag als je een nieuwe auto koopt en er best wel veel geld voor neertelt.
De positieve reakties blijven doorgaan. Kan ook niet anders: het is werkelijk een super auto die fantastisch rijdt. Wat een comfort.
Niet om vervelend te doen of zo hoor, maar dit lijkt me een gevalletje “schade tijdens transport” wat ze niet helemaal netjes hebben gerepareerd…


























Totaal aantal Berichten: 7843
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Als ik die foto’s van die c4p een bekijk met die velgen eronder…
Dan vraag ik me af waarom ze in vredesnaam nog niet over zijn gestapt op vijfmoers naven
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
@harryhonda7
Ik heb mijn dealer jou opmerking voorgelegd. Absolute onzin: auto kwam inclusief beschermlaag binnen. Is dus niets mee gebeurd. Levertijd was ook niet langer vanaf vertrek uit de fabriek: dit zegt ook voldoende. De aangegeven puntjes worden uiteraard netjes opgelost. Ik hoef me absoluut geen zorgen te maken.
Geen indianenverhalen dus….....
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.










Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
DigiDaan schreef:Als ik die foto’s van die c4p een bekijk met die velgen eronder…
Dan vraag ik me af waarom ze in vredesnaam nog niet over zijn gestapt op vijfmoers naven
Wat is het verschil ops:
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Voornamelijk het visuele. Een vijfmoers naaf ziet er in de velg veel mooier uit. Waar het bij vier moeren altijd een beetje hoekig en lomp uitziet, (vier moeren…vierkant…lekker logisch ) ziet een velg met vijf moeren er veel mooier, ronder en gestroomlijnder uit.
Het maakt de velg visueel ook mooier. (naar mijn mening dan)










Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Juist, bedankt voor de uitleg
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.




Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Heeft een C4P weer drukcylinders om de motorkap op te houden? of is het een gewone ouderwetse stang met een kliksysteem zoals in de huidige Xsara picasso. Na dit gewend te zijn in de Xsara berline en XM vond ik dat namelijk een klein afknappertje.
Verkocht, helaas schade gereden!
gemiste kans, het is een stangetje.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van




Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
hkonin02 schreef:gemiste kans, het is een stangetje.
Jammer, maar ach ja, als ‘t goed is hoeft die kap alleen maar in de garage open…
Verkocht, helaas schade gereden!
Dat zeg je nou wel, maar zo’n sproeiinstallatie met xenon licht lust een aardig slokkie. Dat redt je niet zonder bijvullen, 30000 km is een aardig eindje toeren.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van










Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Vind het toch een afknappertje, zelfs de Caddy van mijn vader heeft netjes 2 gasveertjes onder de motorkap
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.




Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
hkonin02 schreef:Dat zeg je nou wel, maar zo’n sproeiinstallatie met xenon licht lust een aardig slokkie. Dat redt je niet zonder bijvullen, 30000 km is een aardig eindje toeren.
Met één hand de klep openen, reservoirdop openen en gelijktijdig in de andere hand een fles is er dus niet meer bij.
hoewel, oefening baart kunst
Verkocht, helaas schade gereden!