Nog foto’s gemaakt?
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Matthijs2006 schreef:Nog foto’s gemaakt?
Ehhmm.. ops: Nee nog niet. Ik heb een hoop smoesjes waarom ik het niet heb gedaan, maar die laat ik maar achterwege Ik ga het nog doen, neem dat maar van me aan
@ D. Peters: dankjewel! Ik ben er zelf ook erg content mee, Hij rijdt ook zo lekker!
Eveneens ben ik tevens ook.
Fraaie bak is het, je hebt de mijne als break . Als je naar de komende meeting komt kunnen we ze eens naast elkaar zetten!
Knäckor, is een CX of XM niks voor jou?
- C5 2.0 16v HDi Break
Matthijs2006 schreef:Knäckor, is een CX of XM niks voor jou?
Nou nee niet echt. Dat zal ik motiveren. Een CX vind ik een prachtige auto, maarrr de motor die er in ligt komt niet zo vaak voor als de motor in een BX, de techniek is al wat ouder en roest is een veel voorkomend probleem bij een CX.
Een XM vind ik ook een prachtige auto; groot, HP-geveerd en een echte Citroën. De steoelen van een BX zijn fijn, maar de stoelen van een XM zijn helemaal goddelijk! Helaas is de auto 300 kilo zwaarder, ik wil een diesel dus dat kost een hoop geld aan wegenbelasting, en verzekering zal ook wel een stuk duurder zijn. Daarbij zou ik een 2.1TD break willen hebben en die zie je niet dagelijks langskomen voor het geld waarvoor ik mijn BX heb kunnen kopen.
Is benzine geen optie voor je?
- C5 2.0 16v HDi Break
Matthijs2006 schreef:Is benzine geen optie voor je?
Nee, absoluut niet. Ik heb een leuke baan waar ik een kutsalaris krijg en soms redelijks stukjes voor moet rijden, dus benzine wordt een kostbare aangelegenheid. Maar wil je mij ineens in een XM krijgen? Wil je je XM aan me verkopen?
Krijg je geen km-vergoeding dan als je moet rijden voor je werk?
Nee, ik verkoop mijn XM niet voorlopig…ben hem juist aan het opleuken…en ik ben er al weer best aan gehecht…
Waarschijnlijk huur ik binnenkort een garagebox in de buurt, daar gaat ie mooi in, geschorst en al…
- C5 2.0 16v HDi Break
Matthijs2006 schreef:Krijg je geen km-vergoeding dan als je moet rijden voor je werk?
Nee, ik verkoop mijn XM niet voorlopig…ben hem juist aan het opleuken…en ik ben er al weer best aan gehecht…
Waarschijnlijk huur ik binnenkort een garagebox in de buurt, daar gaat ie mooi in, geschorst en al…
Ja soms wel, soms niet. Dat is een beetje apart geregeld op mijn werk, meestal krijg ik wél een vergoeding. Maar het sleutelwoord uit mijn vorige post was ‘kutsalaris’. Dat impliceert het feit dat ik niet genoeg verdien om een prijzige auto te rijden. Het zou wel kunnen, maar dan hou ik niets meer over. En ik vind het toch ook wel erg prettig dat we nu een koopappartement hebben. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Maar waarom ga je je XM schorsen?
Hmm, klinkt alsof je een jurist mee zou moeten nemen naar je werk een keer…
Oja je hebt PB…
- C5 2.0 16v HDi Break
Matthijs2006 schreef:Hmm, klinkt alsof je een jurist mee zou moeten nemen naar je werk een keer…
Oja je hebt PB…
Ach ja over mijn werk, behalve dan dat ze niet denderend betalen, wil ik het liever verder niet hebben.
Het werk wat ik doe is meestal erg leuk, laten we het daar op houden.
Nog geen PB gehad trouwens.
Is benzine geen optie voor je?
Natuurlijk niet…. weinig mensen rijden per jaar maar zo weinig dat een benzine-bx goedkoper is dan een diesel-bx
- C5 2.0 16v HDi Break
Zo, vandaag de temperatuurmeters ingebouwd. Alleen de meters dan, want de sensors heb ik nog niet. Ze zijn dinsdag binnen, en moeten bij elkaar 14 euro kosten. Geen geld dacht ik zo. Ik heb wel de bedrading al getrokken en de meters getest.
Komende week even de koelvloeistofsensor monteren, de oliesensor gaat wat langer duren omdat daarvoor de olie eruit moet. Een foto van de meters in actie volgt nog!
Harm, nogmaals bedankt voor deze fantastische gadget!
- C5 2.0 16v HDi Break
Wat vinden jullie hier van?
De banden die eromheen zitten zijn verschrikkelijk oncomfortabel en redelijk op, maar voor nu kan het even. Binnenkort 185/60-15 eromheen gooien, heb ik ook weer wat comfort
De koelvloeistoftemperatuurmeter doet het prima trouwens, ongeveer 85 graden.
Staat gewoon erg Chique (of moet ik zeggen Chic )....je komt ook naar de meeting ?