voor iedereen een zeer vrplijke jaarwisseling En ik heb een bx 1.4 deauville gekocht met 45000 op de teller zo van opa perfect onderhouden
mijn vraag: als ik rem en vooral als ik hard rem heb ik het gevoel dat de kont narbeneden getrokken word klopt dit of heb ik een storing
groeten eric
Daar hoopte ik al op bedankt voor de reacties punt is deze auto is zo nieuw dat ik het nog steeds niet kan geloven wat voor toffe bx ik voor 900 eurotjes heb gekocht 45.ooo km nieuwe dis.riem nieuwe bollen
+ voorraadbol altijd in een verwarmde garage gestaan niet in gerookt
do i need to say more
bx natuur
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee dat hoort!
Het beroemde anti duik rem systeem van citroen. De remdruk achter komt uit de vering achter. Hoe meer belastin ( mensen en troep in je auto) hoe harder er achter geremd wordt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Misschien dat de druk in je achterste veerbollen daalt bij het bedienen van de remmen? Is mogelijk, die zitten namelijk op 1 circuit, zodat bij zwaardere belasting (passagiers, volle achtervak etc) de achterremmen meer worden aangesproken, heel mooi bedacht eigenlijk.
Zijn er verder nog bijzonderheden?
Ojee, bogaard was me al voor….
winnetou schreef:Misschien dat de druk in je achterste veerbollen daalt bij het bedienen van de remmen? Is mogelijk, die zitten namelijk op 1 circuit, zodat bij zwaardere belasting (passagiers, volle achtervak etc) de achterremmen meer worden aangesproken, heel mooi bedacht eigenlijk.
Als dit laatste het geval is, dan kunnen daarvoor allerlei oorzaken zijn. Zijn er verder nog bijzonderheden?Ojee, bogaard was me al voor….
Ffe je veerbollen laten checken bij Chyparse of bij René Spaan. 45000 is wel een hele mooie stand zeg !
Mijn GTi uit 1987 heeft ‘t ook… ik maak me er niet zo’n zorgen over
Ja laat je systeem gewoon ff checke.
Mischien is je voorraadbol kapot. Waardoor de gewone veerbollen die bij je wielen zitten de druk niet vast houden en daardoor bij het remmen alle kracht en druk opvragen.
Je kan dat ook even checken door te luisteren hoe vaak je hydropomp afslaat. Een tik geluidje uit de motorruimte.
Even een richtlijn.:
1 x tikken in de 10 min. = perfect
20 x tikken in 1 min. = waardeloos.
Maar voor het zelfde geldt heb je gewoon de bollen kapot bij de wielen.
Geen druk meer bijv.
Maar houdt er ook rekening mee dat het nooit helemaal verholpen wordt.
Maar wanneer je remt en de wagen trekt helemaaaaaaal naar het asfalt toe, ja dan zou ik t toch echt even nalaten kijken.
Wanneer ik onzin uitgeblaat heb dan is er vast iemand die mij verbeterd.
Ps. De wijsheid heb ik van een fanatieke citrofiel die mijn bixje in onderhoud heeft. En als ik daar 1 uur ben dan vertelt hij mij dingen die je anders in 2 dagen zou vertellen. Dus ik kan niet alles zo heel goed opslaan in me kop.
Mvg Joost
Maktub schreef:Ja laat je systeem gewoon ff checke.
Mischien is je voorraadbol kapot. Waardoor de gewone veerbollen die bij je wielen zitten de druk niet vast houden en daardoor bij het remmen alle kracht en druk opvragen.Je kan dat ook even checken door te luisteren hoe vaak je hydropomp afslaat. Een tik geluidje uit de motorruimte.
Even een richtlijn.:
1 x tikken in de 10 min. = perfect
20 x tikken in 1 min. = waardeloos.Maar voor het zelfde geldt heb je gewoon de bollen kapot bij de wielen.
Geen druk meer bijv.
Maar houdt er ook rekening mee dat het nooit helemaal verholpen wordt.
Maar wanneer je remt en de wagen trekt helemaaaaaaal naar het asfalt toe, ja dan zou ik t toch echt even nalaten kijken.
Het remt juist erg goed als de achterkant iets zakt, zeker geen probleem.
Als je verder geen problemen hebt en de auto goed veert is er niets aan de hand. Misschien een keer LHM verversen en remmen spoelen etc, als de veerbollen niet snel genoeg bijgevuld worden kun je ook denken aan een vuile hoogteregelaar.
Ich bin ein Breaker
Die bollen zijn prima hoor! Anders had je anders gepiept
Als hij achter heel erg duikt kan het zijn dat er achter in je systeem een beetje lucht/stikstof zit (dead end).
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Wat in dit kader wel grappig is: als je stevig remt voor een stoplicht en je rempedaal ingedrukt houdt, en bij het wegrijden dan ineens je rempedaal loslaat, dan wil de achterkant wel eens ineens een stukje omhoog komen, eigenlijk omdat deze de hele tijd achter ingedrukt heeft gestaan. Eigenaardigheidje waar meerdere Citroens over beschikken, en absoluut onschuldig!
winnetou schreef:Wat in dit kader wel grappig is: als je stevig remt voor een stoplicht en je rempedaal ingedrukt houdt, en bij het wegrijden dan ineens je rempedaal loslaat, dan wil de achterkant wel eens ineens een stukje omhoog komen, eigenlijk omdat deze de hele tijd achter ingedrukt heeft gestaan. Eigenaardigheidje waar meerdere Citroens over beschikken, en absoluut onschuldig!
Maar de eerste keren dat het mij overkwam was het wel effe schrikken, ik kreeg al het gevoel dat m’n hydrolisch systeem wat kuren had, en dat de achterkant niet meer goed omhoogkwam… maar nu je het zegt klinkt het eigenlijk heel logisch…
deur63 schreef:winnetou schreef:Wat in dit kader wel grappig is: als je stevig remt voor een stoplicht en je rempedaal ingedrukt houdt, en bij het wegrijden dan ineens je rempedaal loslaat, dan wil de achterkant wel eens ineens een stukje omhoog komen, eigenlijk omdat deze de hele tijd achter ingedrukt heeft gestaan. Eigenaardigheidje waar meerdere Citroens over beschikken, en absoluut onschuldig!
Maar de eerste keren dat het mij overkwam was het wel effe schrikken, ik kreeg al het gevoel dat m’n hydrolisch systeem wat kuren had, en dat de achterkant niet meer goed omhoogkwam… maar nu je het zegt klinkt het eigenlijk heel logisch…
Klopt…. ik heb er ook wel es last van… als iemand uitstapt en ik laat het rempedaal los om op te trekken, dan komtie ook ineens een stukje omhoog… niks aan de hand, gewoon een tof veringssysteem LHM Rulezzz…
gti_styling84 schreef:
Klopt…. ik heb er ook wel es last van… als iemand uitstapt en ik laat het rempedaal los om op te trekken, dan komtie ook ineens een stukje omhoog… niks aan de hand, gewoon een tof veringssysteem LHM Rulezzz…
De GSA was daar helemaal goed in, en dan bij het optrekken de derriëre helemaal naar beneden.
Hmm…ik heb afgelopen week nog eens weemoedig door mijn GSA-folders zitten bladeren (al 22 jaar keurig bewaard)....zucht….
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Re: remmen
axje5 schreef:voor iedereen een zeer vrplijke jaarwisseling En ik heb een bx 1.4 deauville gekocht met 45000 op de teller zo van opa perfect onderhouden
mijn vraag: als ik rem en vooral als ik hard rem heb ik het gevoel dat de kont narbeneden getrokken word klopt dit of heb ik een storinggroeten eric
Daar hoopte ik al op bedankt voor de reacties punt is deze auto is zo nieuw dat ik het nog steeds niet kan geloven wat voor toffe bx ik voor 900 eurotjes heb gekocht 45.ooo km nieuwe dis.riem nieuwe bollen
+ voorraadbol altijd in een verwarmde garage gestaan niet in gerooktdo i need to say more
Wow Mooi dat dat nog bestaat zeg! Plaats maar eens foto’s in de afdeling “Plaats hier uw foto’s”
Veel plezier toegewenst met je BX!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hier 2 foto’s van Axje5’s BX Deauville met 45.000 km:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
worb80 schreef:Hier 2 foto’s van Axje5’s BX Deauville met 45.000 km:
Zoals ik eerder al zei, werkt dat met die site helaas niet.
Re: remmen
axje5 schreef:voor iedereen een zeer vrplijke jaarwisseling
En ik heb een bx 1.4 deauville gekocht met 45000 op de teller zo van opa perfect onderhouden
Of de duvel er mee speelt .....ik zat net in een ander draadje iets te typen over een 93’er Deauville, die je ook nog weleens op de kop kunt tikken met weinig km’s…..en nu lees ik JOUW bijdrage !
Gefeliciteerd zeg…...wees er (bloed)zuinig op…
En mocht je hem ooit wegdoen…..kom er aub dan eerst even mee op dit forum langs….liefhebbers zijn er zat.