3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Wat is mooier ?? Type I/Type II
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 02 juni 2007 02:49 AM
  [ # 31 ]

Hoewel ik geen XM heb (komt vast nog wel eens) gekozen voor type I. Dat dashboard doet het ‘m!

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 02 juni 2007 02:50 AM
  [ # 32 ]
B_iks schreef:

Hoewel ik geen XM heb (komt vast nog wel eens) gekozen voor type I. Dat dashboard doet het ‘m!

Yep

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 02 juni 2007 02:51 AM
  [ # 33 ]

type 1is verder geen uitleg voor nodig toch? Laughing

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 juni 2007 02:52 AM
  [ # 34 ]
B_iks schreef:

Hoewel ik geen XM heb (komt vast nog wel eens) gekozen voor type I. Dat dashboard doet het ‘m!

Zie je nou wel!! halelujah

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 juni 2007 02:56 AM
  [ # 35 ]
eXaMple schreef:

Nieuw topic starten??? de dikste xm rijder?, zijn type 1 rijders dikker dan type 2 rijders?

Wink

Het maakt toch niet uit of je dik of dun bent, er zit HP veering onder een XM. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 02 juni 2007 03:05 AM
  [ # 36 ]

Dan heb je minder laag en extra laag Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 juni 2007 03:07 AM
  [ # 37 ]
Matthijs309 schreef:

Dan heb je minder laag en extra laag Wink

De wagen hoogte is konstant!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 02 juni 2007 03:21 AM
  [ # 38 ]

Type 1, vanwege het dashboard met eenspakig stuurwiel. Citroën heeft de merkwaardige gewoonte om ieder nieuw model met een prachtig dashboard uit te rusten, om vervolgens bij iedere modelaanpassing het dashboard weer veel lelijker te maken. Dat begon al bij de DS, later bij de GS, CX, BX en XM. Met lelijker bedoel ik ook traditioneler, saaier, aangepast aan de smaak van de middelmaat. Jammer….

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 juni 2007 05:50 AM
  [ # 39 ]

TYpe 1…

Het interieur van serie 1 heeft velen malen meer karakter dan serie 2. Het 1 spaak stuur daaren tegen vind ik weer niks.
De spoiler van serie 1 en de scherpere neus spreken me ook meer aan.
Kwaliteit van serie 2 is van wat ik nu allemaal hoor echter weer beter.

Grappige is overigens dat men niet snapt, of het iig opmerkelijk vind dat ik liever de wieldoppen van serie 1 heb dan die Halford dingen van serie 2…. Cool
Ergens zie ik mezelf dat dasboard van serie 1 nog wel eens inbouwen in een serie 2, met de achterklep erbij.

eigelijk merk ik dat ik de oudere modellen van citroen steeds mooier ga vinden. Er komt nog wel eens een Ds en een CX voor de deur te staan.
De SM is ene twijfel geval. een unieke auto, maar niet zo dat ik ‘m zo willen hebben.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 02 juni 2007 11:05 AM
  [ # 40 ]
JanO schreef:

Type 1, vanwege het dashboard met eenspakig stuurwiel. Citroën heeft de merkwaardige gewoonte om ieder nieuw model met een prachtig dashboard uit te rusten, om vervolgens bij iedere modelaanpassing het dashboard weer veel lelijker te maken. Dat begon al bij de DS, later bij de GS, CX, BX en XM. Met lelijker bedoel ik ook traditioneler, saaier, aangepast aan de smaak van de middelmaat. Jammer….

En vergeet de VISA niet!! 

Jeroen

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 02 juni 2007 11:16 AM
  [ # 41 ]

De serie 2 is een knieval naar de commersie om van een blokkendoos iets meer een druppelvorm te maken, omdat dat op dat moment door alle andere merken ook voorgeschoteld werd en dat is natuurlijk altijd een slechte motivatie om iets nieuws te beginnen. Ik vind de serie 2 dan ook een mooie moderne auto, maar de serie 1 is duidelijk de XM zoals de XM bedoelt is; een fantastisch ontwerp!

Animal triste post coitum

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 02 juni 2007 12:23 PM
  [ # 42 ]

Citroën heeft de merkwaardige gewoonte om ieder nieuw model met een prachtig dashboard uit te rusten, om vervolgens bij iedere modelaanpassing het dashboard weer veel lelijker te maken. Dat begon al bij de DS, later bij de GS, CX

 

ik vind het dashboard van de vroege cx-en echt space, zeker toen ik het voor de eerste keer zag !

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Smultie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 02 juni 2007 02:16 PM
  [ # 43 ]
toniclight schreef:
JanO schreef:

Type 1, vanwege het dashboard met eenspakig stuurwiel. Citroën heeft de merkwaardige gewoonte om ieder nieuw model met een prachtig dashboard uit te rusten, om vervolgens bij iedere modelaanpassing het dashboard weer veel lelijker te maken. Dat begon al bij de DS, later bij de GS, CX, BX en XM. Met lelijker bedoel ik ook traditioneler, saaier, aangepast aan de smaak van de middelmaat. Jammer….

En vergeet de VISA niet!! 

Jeroen

Da’s geen Citroën!!

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 02 juni 2007 03:18 PM
  [ # 44 ]

Als ze in de serie 1 XM dezelfde tellers hadden gezet als in de CX type 1 was ik daarvoor gevallen Wink

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 02 juni 2007 05:19 PM
  [ # 45 ]

Geef mij dan maar een xm met een GSA dashboard

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook