Vroeger
Rene van Maren schreef:Vroeger
idd de tijd voordat wij allerlei electronica in onze auto moesten hebben.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
houd ik ook niet van. bij mijn cx-en eerst de centrale vergrendeling eruit. altijd.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Minst betrouwbare bij mij? de picasso, helaas, meest betrouwbare de C1 denk ik wel
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Mijn meest betrouwbare citroen tot nu toe is de CX 2400 Gti. Beter dan de BX’en Xant, XM, alles, apart genoeg. Enige wat ik ooit heb gehad waardoor ik niet zo makkelijk verder kon was een dode accu maar ja die had al iets van 13 dienstjaren.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:...was een dode accu maar ja die had al iets van 13 dienstjaren.
Dat is knap…..zeker veel bloemkolen erop ?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
patje74 schreef:En toch… Als ik een heel continent zou moeten doorkruisen zonder enige technische backup zoals de ANWB, dan zou ik dat absoluut in een 2cv doen.
De blokjes zijn oerdegelijk en de techniek is dermate simpel dat er met een vrij kleine voorraad aan reserve onderdelen veel te fixen valt.
Daarnaast is het onmogelijk om een kokende motor te krijgen en kun je geen lekkage aan het veersysteem krijgen.Dus ik denk dat de pech-gevoeligheid erg laag ligt, en als je pech hebt dan is het een hele sleutelbare wagen.
Nee, je kunt geen kokende motor krijgen. Als er iets mis is met de koeling gaat de auto zonder waarschuwing direct stuk
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
knäckor schreef:
Nee, je kunt geen kokende motor krijgen. Als er iets mis is met de koeling gaat de auto zonder waarschuwing direct stuk
Iets mis? Eh… dan moet de ventilator al naar zijn gallemiezen gaan. Tja, het is ver gezocht, maar het kan ja. Je hebt gelijk!
Maar als je op expeditie gaat met een eend dan neem je gewoon een 2e blokje mee toch?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
patje74 schreef:knäckor schreef:
Nee, je kunt geen kokende motor krijgen. Als er iets mis is met de koeling gaat de auto zonder waarschuwing direct stuk
Iets mis? Eh… dan moet de ventilator al naar zijn gallemiezen gaan. Tja, het is ver gezocht, maar het kan ja. Je hebt gelijk!
Maar als je op expeditie gaat met een eend dan neem je gewoon een 2e blokje mee toch?
Daar heb jij weer gelijk in. Ik ben geen eend-kenner, maar ik schat zo in dat je met een waterpomptang, een schroevendraaier en een hamer dat blok wel zou kunnen verwisslelen
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
knäckor schreef:Daar heb jij weer gelijk in. Ik ben geen eend-kenner, maar ik schat zo in dat je met een waterpomptang, een schroevendraaier en een hamer dat blok wel zou kunnen verwisslelen
ALs je heel erg je best doet, dan lukt het zelfs zonder schroevendraaier en hamer. Maar hier komt het zel zo’n beetje op neer ja.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Uiteraard heb ik geen ervaring met alle Citroëns
Maar ik weet wel dat de Xsara erg betrouwbaar is.
Ik heb er in mijn eigen inmiddels 70.000 km opzitten.
Ook de andere 2 die we thuis hebben gehad hebben we geen grote problemen mee gehad
Onze Saxo thuis was een ramp
Deze is nu ook net weg, voor een andere auto.
Wat is nog steeds vreemd vind is dat de C5 zo onbetrouwbaar blijkt te zijn, sommige dingen zijn exact hetzelde
Neem nu de 2.0 16v (137 pk) die is zowel in de C5 als in de Xsara terug te vinden
Meest betrouwbare op dit moment: De Xantia 1.8i op LPG van mijn broer. Inmiddels al 400.000 km achter de wielen zonder problemen.
Op nr. 2 staat mijn C5 2.0 16V op LPG die in zijn eerste jaar bij mij 30.000 km zonder problemen heeft rondgereden.
Minst betrouwbaar: BX. Lang gereden, maar kan me bijna geen jaar herrineren of ik stond wel ergens met pech langs de snelweg. Of het nu ging om de BX19TZi of de BX16V. Echt betrouwbaar zijn ze niet (meer).
De Acadiane die ik heb, is vele malen betrouwbaarder als de BX. En zou 3e staan in mijn lijst van betrouwbare Citroëns. Alleen de roestduivel is daar een probleem.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik denk dat betrouwbaarheid heel erg betrekkelijk is: de auto’s die nu als zeer betrouwbaar worden bestempeld zullen, als ze de leeftijd van een gemiddelde bx hebben, ook wel een paar plaatsen zijn gezakt t.o.v auto’s die dan vrij vers zijn.
Ik denk namelijk dat bijvoorbeeld een c5 die 15 jaar oud is een enorme rampenbak zal zijn. Misschien nog wel erger dan een BX, met al die electronica.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
knäckor schreef:Ik denk dat betrouwbaarheid heel erg betrekkelijk is: de auto’s die nu als zeer betrouwbaar worden bestempeld zullen, als ze de leeftijd van een gemiddelde bx hebben, ook wel een paar plaatsen zijn gezakt t.o.v auto’s die dan vrij vers zijn.
Ik denk namelijk dat bijvoorbeeld een c5 die 15 jaar oud is een enorme rampenbak zal zijn. Misschien nog wel erger dan een BX, met al die electronica.
De eerste Xsara’s zijn inmiddels al 10 jaar oud bijvoorbeeld
C5 is nual rampen auto, dus waarde zakt als een bak straks.
Reparaties zullen te duur zijn
Arjan Verkade schreef:
C5 is nual rampen auto, dus waarde zakt als een bak straks.
Reparaties zullen te duur zijn
Ik snap niet waarom je altijd van die ongefundeerde sneren naar de C5 moet geven? Ik stel voor dat je eerst 5jaar in een C5 gaat rijden voordat je weer dit soort “meningen” erover gaat verkondigen.
Toevallig zijn we op de C5 club een poll gestart om erachter te komen of en zo ja welke elektronische problemen een C5 kan krijgen (naar aanleiding van dit soort stomme opmerkingen) en totdusver hebben we niks fundamenteels gevonden, behalve slechte contactjes in de Com2000 waaraan ook een Xsara (pic) of 307 kunnen lijden! Meestal vervangen onder garantie.
Mijn ervaring met vorige Citroenen uti Rennes waren trouwens ook buitengewoon positief (Xantia HDi & Xm V6)
Niks rampenbak dus zo’n C5. Het enige dat er bij mij in 120dkm stuk is gegaan zijn plastic flutjes (oa. scheurtje in de sproeiertank) totale schade totdusver 3x20 eur. Niks elektronica dus en ook voor iemand met weinig sleutelervaring makkelijk zelf op te lossen. (bij de garage was het elk een uur geweest)
De oudste C5s zijn inmiddels 6jaar, met kilometrages richting 300dkm, economisch zijn die auto’s al op, toch mag je er nog steeds enkele kEur voor neertellen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije