Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
stan schreef:zo vandaag een vrijedag en die heb ik maar eens besteed aan de bx ipv m’n huis.
resultaat: poets beurt bedrading voor tweeters en div chroomaccenten aangebracht hier zijn wat foto’s:vind het wel geslaagd die strips paste perfect in de zijrubbers.
Morgen een nw as hoes en dan kan ie er weer ff tegen.
Strakke bak heb je! Alleen bedrading voor de tweeters getrokken, nog geen tweeters? Is zeker de moeite waard, ik heb ze ook in mijn dash! Het lijkt alleen of hij achter te hoog staat, om maar even simpel te zeggen hoort je achtervelg een centimeter of 2 bedekt te zijn met spatbord.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor Geplaatst: 18 Mei 2007 14:25 Onderwerp:
om maar even simpel te zeggen hoort je achtervelg een centimeter of 2 bedekt te zijn met spatbord
Ik heb m’n wagen inderdaad hoger staan dan zoals het hoort en van voren staat ie iets lager dat heb ik gedaan omdat ik dat persoonlijk veel mooier en sportiever vind
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
vandaag een nieuwe hoes van de aandrijfas laten monteren en een hele reflectieplaat gedemonteerd nu heb ik alleen een aanbod gehad van iemand die m’n bx wilde kopen en tevens een aanbod gehad om een andere weer te kopen wat nu :
Ik heb een 1.9tzi met alle ass. en kan kopen een gti orgineel uit belgie met airco????? : :
ben ff de weg kwijt ops:
en het is weer technisch weer dus knutselen aan de bx:
Olie ververversen met vooraf een flusch (dat is het inwending schoonmaakmiddel), m’n km teller wijkte erg veel af (gaf te weinig aan) daar om nu gestest met een nw overbrengings tandwielvan 17 tanden ipv 18.
en ik ga nu beginnen om een reflectieplaat te upgraden van type 1 naar type 2.
lekker aan de hobby.
- C5 2.0 16v HDi Break
stan schreef:en het is weer technisch weer dus knutselen aan de bx:
Olie ververversen met vooraf een flusch (dat is het inwending schoonmaakmiddel), m’n km teller wijkte erg veel af (gaf te weinig aan) daar om nu gestest met een nw overbrengings tandwielvan 17 tanden ipv 18.en ik ga nu beginnen om een reflectieplaat te upgraden van type 1 naar type 2.
lekker aan de hobby.
Die tellerafwijking komt zeker door je velgen die een grotere omtrek hebben dan origineel?
Ik zat ook al eens te denken, als je grotere velgen monteert wordt de omtrek groter, dus een iets hogere snelheid bij hetzelfde toerental, dus een iets lager verbruik. Alleen kan je dat verbruik moeilijk berekenen omdat je kilometerteller/dagteller nog steeds hetzelfde aan zullen geven, terwijl je in werkelijkheid iets meer kilometers hebt gereden dan je teller aangeeft
Die tellerafwijking komt zeker door je velgen die een grotere omtrek hebben dan origineel?
nou nee mijn vermoeden is dat er ooit een andere versnellings bak onder gekomen is maar dat ze de teller overbrangen niet hebben aangepast.
er zitten 195/50/15 ipv 185/65/14
met deze bandenmaat zou de km telles meer moeten aangeven maar de teller gaf dus teweinig aan 100km/h ipv120km/h (gemeten met tomtom)
dus 20km te weinig en dat is erg veel.
ik ga straks kijken of het met het andere tandwiel beter zal zijn.
- C5 2.0 16v HDi Break
stan schreef:Die tellerafwijking komt zeker door je velgen die een grotere omtrek hebben dan origineel?
nou nee mijn vermoeden is dat er ooit een andere versnellings bak onder gekomen is maar dat ze de teller overbrangen niet hebben aangepast.
er zitten 195/50/15 ipv 185/65/14
met deze bandenmaat zou de km telles meer moeten aangeven maar de teller gaf dus teweinig aan 100km/h ipv120km/h (gemeten met tomtom)
dus 20km te weinig en dat is erg veel.
ik ga straks kijken of het met het andere tandwiel beter zal zijn.
Jah dat klopt. 20 km, dat is wel een gigantisch verschil.. Ik hoop dat het nu minder is geworden.
kleine update ik 2 tweeters ingebouwd die uit een cx komen deze passen perfect en klinken zeer goed grappig dat het allemaal philps is.
Nu had ik vorige week zo’n 30 lampjes vervangen van het dashboard nu was er eentje defect dus ook maar gelijk ff vervangen, maar wat een verschil zeg die oude of de nieuwe
zo vandaag is er weer een nieuwe apk opgekomen kleine lekkage in de lhm retoerleiding van de achter-as en gelijk een nieuwe brandstoffilter laten plaatsen.
melding voorste banden begonnen slecht te worden maarja dat mag ook wel de eerste 20.000 onder de zx 16v daarna 25.000 onder de zx diesel en nu alweer 10.000km onder de bx 55.000km dat is nog al wat.
vorige week de motor een treatmend gegeven met een flusch dwz dat er bij de oude motor olie een chemies zooitje word gegooit waarna de wage 1/2 uurtje met een hoger stationair toerental draait waardoor de motor zich reinigd. (dat verschil is duidelijk te merken)
vervolgens nw filtertje en verse total olie en hoppa dat draait als een naaimachine zo soepel.
kunnen we weer ff vooruit.
en we hebber weer gehobbyed, ik vond vrij recent een gave reflectieplaat
alleen was deze helemaal rood (wel fijn want deze verkleuren niet zo).
Dus ben ik gaan shoppen bij de automateriaalen zaak en heb een busje met groene achterlichten spray gekocht en ben aan het klussen gegaan.
en zie het resultaat:
ben er wel redelijk tevreden over.
stan schreef:en we hebber weer gehobbyed, ik vond vrij recent een gave reflectieplaat
alleen was deze helemaal rood (wel fijn want deze verkleuren niet zo).
Dus ben ik gaan shoppen bij de automateriaalen zaak en heb een busje met groene achterlichten spray gekocht en ben aan het klussen gegaan.
en zie het resultaat:ben er wel redelijk tevreden over.
ziet er goed uit niet te onderscheiden van nieuw
Ik kan me voorstellen dat je tevreden bent, want het oog strak in combinatie met je carrosseriekleur. Nu vind ik dat het bovenste deel van je achterlichten eigenlijk ook nog wat donkerder zouden mogen zijn om het af te maken.
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wooow nice!!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
B_iks Geplaatst: 10 Jun 2007 11:49 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Ik kan me voorstellen dat je tevreden bent, want het oog strak in combinatie met je carrosseriekleur. Nu vind ik dat het bovenste deel van je achterlichten eigenlijk ook nog wat donkerder zouden mogen zijn om het af te maken.
dat zou wel kunnen maar dat de kleur donkerder is uitgevallen komt vanwege de donkerrode ondergrond dus het zou lastig worden om er een geheel van te maken en daarbij de apk keurmeester geilt op dat soord mod’s wand dan zegt ie “afgekeurd en die uitspraak vind ik niet tof daarom laat ik het zo
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Of met bruin getinte achterlichten erin valt met verschil misschien minder op.
Deze zitten vaak in de ‘92 modellen.
Ziet er verder heel netjes uit
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge