Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik er een deauville bij gekocht. Van de eerste eigenaar en ziet eruit als nieuw. Complete onderhoudshistorie etc.
Maar…. heb nog niet kunnen genieten van deze auto want hij valt alsmaar stil.
Na de eerste keer stil te zijn gevallen, gaan zoeken. Na het vervangen van het ontstekings moduul en gasklep positiesensor draaide hij als een zonnetje. na ongeveer 500 meter stopte hij ermee, met het gas onderin in zen 1 (10 km/h) kon ik op mijn werk terug raken. Inmiddels staat ze voor de deur dmv de auto ambulance. Na verder zoeken en componenten vervangen, computer verv, bobine verv, injector verv, brandstofpomp verv, ontstekingshuis (hall- gever) verv nogalsnaar geen verbeteringen.
Hij start heel moeilijk, eenmaal draaiend loopt hij perfect en draait makkelijk een half uur. Wanneer ik er mee ga rijden dan raak ik de straat niet uit. Met veel schokken en stoten stopt hij en weigert nog iets te doen. Na 5 minuten wachten starten met een beetje gas, draait hij een seconde of 7 en dan stopt hij.
Hij vonkt en spuit in. Als ik een klein beetje kruipolie erbij spuit wilt hij dan ook aanslaan.
Wie heeft tips of een zelfde ervaring : :
Groeten Michel
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Massa’s controleren/schoonmaken en stekkers controleren. Daarna kijken naar draadbreuken ed.
- BX SPORT
- 2CV Special
abxsport schreef:Massa’s controleren/schoonmaken en stekkers controleren. Daarna kijken naar draadbreuken ed.
Zoiets had ik ook in mijn achterhoofd al. Maar zit eerst te denken om misschien het benzinefilter ook te vervangen
- BX SPORT
- 2CV Special
Inmiddels weer wat wijzer.
Benzinefilter vervangen nog.
Starte alsmaar, reed een poos goed maar weer stilgevallen
Apk ook al verlopen inmiddels, maar te mooi en te goed voor de sloop.
Ik heb de gehele injectie zooi eraf gedaan en een carburateur gemonteerd.
Overgezet van een ax 1.1, waarschijnlijk is deze carburateur iets te klein maar het is om te proberen. De elektrische pomp in de tank pompt te veel dus gaat er uit.
Hij loopt momenteel goed, start meteen dus ik heb een goed gevoel
Nu 2 vraagjes:
Ik wil de mechanische pomp overzetten, zijn de nokkenassen bij een injectie nog voorzien van een nok voor de brandstofpomp :
Zijn de carburateurs van een 1,1 en een 1,4 indentiek :
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
michel-16v schreef:Inmiddels weer wat wijzer.
Benzinefilter vervangen nog.
Starte alsmaar, reed een poos goed maar weer stilgevallen
Apk ook al verlopen inmiddels, maar te mooi en te goed voor de sloop.Ik heb de gehele injectie zooi eraf gedaan en een carburateur gemonteerd.
Overgezet van een ax 1.1, waarschijnlijk is deze carburateur iets te klein maar het is om te proberen. De elektrische pomp in de tank pompt te veel dus gaat er uit.Hij loopt momenteel goed, start meteen dus ik heb een goed gevoel
Nu 2 vraagjes:
Ik wil de mechanische pomp overzetten, zijn de nokkenassen bij een injectie nog voorzien van een nok voor de brandstofpomp :
Zijn de carburateurs van een 1,1 en een 1,4 indentiek :
de sproeiers lijken me te klein voor een 1.4 maar patje is een Bx 14TE met carb aan het slopen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
McDean schreef:
de sproeiers lijken me te klein voor een 1.4 maar patje is een Bx 14TE met carb aan het slopen
Klopt, PB anders even als je belangstelling hebt.
- BX SPORT
- 2CV Special
PB is verstuurd.