Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
patrickvdeurzen schreef:Ontzettend gaaf! Ben erg benieuwd hoe ze er schoon uit zal zien
En welke kleur het gaat zijn
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja ik ben nog niet zeker welke kleur dat de wagen is omdat hij in de kelder onder het stof staat…
Feit is de prestige is in bovengemiddelde staat met perfect leer de ds daar ga ik eens voor rondhoren als ik die kan verkopen….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Zo de auto staat nu goed bij walter, maar er zijn een paar rare dingen aan
de wagen is in belgie ingeschreven 4 januari 1974 dus zou je vermoeden dan het een eind 1973 model is blijkt op chassis nummer dat begint met SD en dan een nummer in de 300 (erg laag dus) dus het moet een eind 1972 zijn hij heeft witte achteruitrijlampen dus is het wel zeker een belg.
Ook heeft ze volledig heldere wielschelen wat ik ook nog nooit heb gezien, het zijn geen opgekuiste dus ben er bijna zeker van dat die origineel zijn geleverd zo.
Ook heef de wagen sloten samen met de klink, nu dit zou kunnen vermits dit een late 72 er is volgens het chassisnummer
De vorige eigenaar heeft in 78 wel nog nieuwe deuren gekocht en laten spuiten dus die kunnen dan wel geleverd zijn vermits citroën nooit de deuren leverde met apart sleutelgat…
Wat denken jullie ervan?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik zie net de foto van je SM in je profiel! Waanzinnig mooi!!!
Wat zijn wielschelen? Dat lijkt me een Vlaams woord, dat we in Nederland onder een andere naam kennen, want het zegt me niks… ops:
Succes verder met alles wat je er nog aan gaat doen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ik zou hem origineel naar bouwjaar laten en niet naar datum van inschrijving
@XBXG : wielschelen zijn wieldeksels
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja bij jullie is dat enjoliveurs zeker?
Nu de wagen is ingevoerd 4jan74
maar volgens chassis is hij eind 72
waar heeft die wagen dan 2 jaar geweest? zeker niet in belgie maar in frankrijk geloof ik ook niet….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bxsport schreef:
waar heeft die wagen dat 2 jaar geweest? zeker niet in belgie maar in frankrijk geloof ik ook niet….
in de showroom? op handelaarsplaten?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
is onmogelijk
Wagen is ingevoerd op 4 jan74 dus toen is hij het ijzerplein brussel gepasseerd hij kan daarvoor niet in een showroom of rondgereden hebben.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bxsport schreef:is onmogelijk
Wagen is ingevoerd op 4 jan74 dus toen is hij het ijzerplein brussel gepasseerd hij kan daarvoor niet in een showroom of rondgereden hebben.
PB me je volledig chassisnumer eens door johan.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja ik heb dat niet, ligt bij walter maar ik zal het zo rap mogelijk doorsturen
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport schreef:Zo de auto staat nu goed bij walter, maar er zijn een paar rare dingen aan
de wagen is in belgie ingeschreven 4 januari 1974 dus zou je vermoeden dan het een eind 1973 model is blijkt op chassis nummer dat begint met SD en dan een nummer in de 300 (erg laag dus) dus het moet een eind 1972 zijn hij heeft witte achteruitrijlampen dus is het wel zeker een belg.
Ook heeft ze volledig heldere wielschelen wat ik ook nog nooit heb gezien, het zijn geen opgekuiste dus ben er bijna zeker van dat die origineel zijn geleverd zo.
Ook heef de wagen sloten samen met de klink, nu dit zou kunnen vermits dit een late 72 er is volgens het chassisnummer
De vorige eigenaar heeft in 78 wel nog nieuwe deuren gekocht en laten spuiten dus die kunnen dan wel geleverd zijn vermits citroën nooit de deuren leverde met apart sleutelgat…
Wat denken jullie ervan?
De chassisnummers met ” SD ” zijn enkele voor auto’s met een 3.0 liter carbu motor!! Een injectie nummer heeft de code SM-SC.
Dus, als jij een SD chassisnummer hebt klopt er echt iets niet!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bxsport schreef:Zo de auto staat nu goed bij walter, maar er zijn een paar rare dingen aan
De vorige eigenaar heeft in 78 wel nog nieuwe deuren gekocht en laten spuiten dus die kunnen dan wel geleverd zijn vermits citroën nooit de deuren leverde met apart sleutelgat…
Wat denken jullie ervan?
roesten die deuren zo snel :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
waterman771 schreef:bxsport schreef:Zo de auto staat nu goed bij walter, maar er zijn een paar rare dingen aan
de wagen is in belgie ingeschreven 4 januari 1974 dus zou je vermoeden dan het een eind 1973 model is blijkt op chassis nummer dat begint met SD en dan een nummer in de 300 (erg laag dus) dus het moet een eind 1972 zijn hij heeft witte achteruitrijlampen dus is het wel zeker een belg.
Ook heeft ze volledig heldere wielschelen wat ik ook nog nooit heb gezien, het zijn geen opgekuiste dus ben er bijna zeker van dat die origineel zijn geleverd zo.
Ook heef de wagen sloten samen met de klink, nu dit zou kunnen vermits dit een late 72 er is volgens het chassisnummer
De vorige eigenaar heeft in 78 wel nog nieuwe deuren gekocht en laten spuiten dus die kunnen dan wel geleverd zijn vermits citroën nooit de deuren leverde met apart sleutelgat…
Wat denken jullie ervan?
De chassisnummers met ” SD ” zijn enkele voor auto’s met een 3.0 liter carbu motor!! Een injectie nummer heeft de code SM-SC.
Dus, als jij een SD chassisnummer hebt klopt er echt iets niet!
Tja dan moet het echt wel een SC zijn maar ik zou de papieren er eens bij moeten nemen…
want het is wel degelijk een injectie,
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bxsport schreef:waterman771 schreef:bxsport schreef:Zo de auto staat nu goed bij walter, maar er zijn een paar rare dingen aan
de wagen is in belgie ingeschreven 4 januari 1974 dus zou je vermoeden dan het een eind 1973 model is blijkt op chassis nummer dat begint met SD en dan een nummer in de 300 (erg laag dus) dus het moet een eind 1972 zijn hij heeft witte achteruitrijlampen dus is het wel zeker een belg.
Ook heeft ze volledig heldere wielschelen wat ik ook nog nooit heb gezien, het zijn geen opgekuiste dus ben er bijna zeker van dat die origineel zijn geleverd zo.
Ook heef de wagen sloten samen met de klink, nu dit zou kunnen vermits dit een late 72 er is volgens het chassisnummer
De vorige eigenaar heeft in 78 wel nog nieuwe deuren gekocht en laten spuiten dus die kunnen dan wel geleverd zijn vermits citroën nooit de deuren leverde met apart sleutelgat…
Wat denken jullie ervan?
De chassisnummers met ” SD ” zijn enkele voor auto’s met een 3.0 liter carbu motor!! Een injectie nummer heeft de code SM-SC.
Dus, als jij een SD chassisnummer hebt klopt er echt iets niet!
Tja dan moet het echt wel een SC zijn maar ik zou de papieren er eens bij moeten nemen…
want het is wel degelijk een injectie,
Ja! Dat begint een raar verhaal te worden!! kan je nouw nergens het complete chassisnummer bemachtigen? Dan kan ik volgens een lijst van Artaud,kijken of ik het echte verleden niet terug vind van uwe SM!
SD nummers,zijn inderdaad 3.0 carbu’s!! Wat citroen23 aanhaalt,vind ik ook raar!! Stel de wagen is van eind 73 en in 78 zitten er al 2 nieuwe deuren in!! Das amper 5 jaar later???
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bxsport schreef:hij heeft witte achteruitrijlampen dus is het wel zeker een belg.
Wat denken jullie ervan?
Die plastieken dekseltjes van de achtruitrijlichten zijn er zo vlug af als op geschroefd!dus konden er gemakkelijk oranje opgezeten hebben!!
Waar ik ook nog aan denk: zou dit geen transit wagen geweest zijn? Op het forum van de Franse SM club,heeft er ook iemand zo een geval van dat hij een SM heeft gekocht die ook ongeveer 2 jaar spoorloos is geweest,tot onlangs bekend werd dat de eerste eigenaar er mee op Mali heeft gewoond en dan mee naar Frankrijk is verhuist!! Dus die wagen is nieuw geleverd in Mali en daarna opnieuw ingevoerd in Frankrijk.na invoering,had de man terug originele Franse papieren