BX19TZI schreef:Ik heb hem in ieder geval al verzekerd vanaf zaterdag.
Het is trouwens wel een gedoe om je auto te laten schorsen zeg. Ik denk vandaag ff naar het postkantoor en ik vertel even dat ik er t/m vrijdag nog in wil kunnen rijden. Helaas was dat kansloos. Schorsen is per direct dus dan schors ik hem zaterdag maar even als ik tijd heb.
Waarom niet al meteen geschorst? Schijnbaar neem je het namelijk toch niet zo nauw? De auto heeft geen geldige APK, maar je wil er wel tot vrijdag mee rijden? En dan vanaf zaterdag pas verzekeren, terwijl de auto al op je naam staat? Dan praat je al niet eens meer over een boete, maar over een misdrijf (incl bijbehorende veroordeling). Om nog maar niet te spreken over rijden (t/m vrijdag) zonder verzekering (vanaf zaterdag)?
Ik ga maar hopen dat ik het verkeerd begrepen heb?!
Desalniettemin gefeliciteerd met je aankoop, ik hoop dat je de dingen snel voor elkaar hebt!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Waarom niet al meteen geschorst? Schijnbaar neem je het namelijk toch niet zo nauw? De auto heeft geen geldige APK, maar je wil er wel tot vrijdag mee rijden? En dan vanaf zaterdag pas verzekeren, terwijl de auto al op je naam staat? Dan praat je al niet eens meer over een boete, maar over een misdrijf (incl bijbehorende veroordeling). Om nog maar niet te spreken over rijden (t/m vrijdag) zonder verzekering (vanaf zaterdag)?
Ik ga maar hopen dat ik het verkeerd begrepen heb?!
Je hebt het idd verkeerd begrepen. Willem heeft het er over dat zijn nieuwe aanwinst (de 16v dus) vanaf zaterdag verzekerd is. En dat zijn 19 TZi vanaf vrijdag geschorst word en de stalling in gaat tot er een nieuw baasje voor hem is gevonden. Hij wou hem vandaag dus schorsen voor as vrijdag. Maar schorsen kan alleen per direct. Zo is het hopelijk wat duidelijker?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
mssl schreef:hel1 schreef:PrutsyLJ schreef:Voorlopig verveel ik me nog niet. Maar mocht dat tijdperk eens aanbreken dan sluit ik zon project idd niet uit . Een vuile kleppert is wel ultiem, en skirts komen er dan niet op Daan. De ultieme wolf in schaapskleren
maar dan wel 6j velgen..
Ach…..LJ moet van 6J velgen afblijven ...lekker origineel 122pk en dromen over 160pk (dromen is het mooiste hoor!)
Nou geen offtopic gezwam meer van mijn kant ops:
Jij bent gewoon bang dat ik je:
- straks voorbij blaas
- meer luxe heb
- dat de GTi mooier is
Nu ook geen offtopic geblaat meer van deze kant ops:
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Je hebt het idd verkeerd begrepen.
Gelukkig maar…!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:PrutsyLJ schreef:Je hebt het idd verkeerd begrepen.
Gelukkig maar…!
Sorry. Ben soms beetje onduidelijk maar gelukkig is het al verhelderd. Nog 2 dagen en ik heb er zin in. Het gaat mijn droom auto worden.
Over die GTI teller: daar heb ik zeker wel intresse in. Maar ik hoop nog ergens een orginele 16v teller te scoren. Maar laat maar weten wat je voor de teller van de GTI wil hebben.
En dan nog 1 ding: een 16v stuur zoek ik ook nog steeds. Wie wat heeft laat het maar horen!!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
GTI teller en 16V teller zijn hetzelfde, behalve het rode gebied van de toerenteller. ik zou zelf het liefst een toerenteller hebben zonder rood gebied, maar dat is er helaas niet. maar àls ik er één vind dan mag je mijn toerentellervoorkantje hebben dus die GTI teller is geen gekke optie
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Vandaag heb ik samen met PrutsyLJ mijn bx naar de stalling gebracht. Ik ga de auto wel missen. Hij heeft me nooit is de steek en de laatste weken werkte echt alles helemaal super.
Maar morgen komt er weer een prachtige bx voor terug. We gaan redelijk optijd weg en we gaan hem langzaam maar zeker weer helemaal orgineel maken. Het wordt geen eendags project maar met de tijd wordt de auto weer helemaal top. Ik zit er zelfs aan te denken om hem compleet te laten reviseren.
In een zin samengevat: Ik mis mijn tzi nu al, maar laat de 16v maar komen!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
ik wens je net zoveel en meer plezier met je 16v.
ben erg benieuwt naar de foto’s.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
we zullen het de komende tijd allemaal wel horen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Zo, als het goed is staat de BX nu bij Willem voor de deur. Het is niet allemaal even vlekkeloos verlopen mede door de carterpan van mijn BX . Maar goed, de aandrijfas heeft zich prima gehouden op de terugweg. De nieuwe ligt hier al klaar en die gaat er waarschijnlijk maandag onder. Nou ja, de rest van het verhaal laat ik maar over aan Willem. Hier zijn al wel vast de foto’s:
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
en verschilt het veel qua vermogen 110 of 155pk hihihi en toch vind ik persoonlijk de achterspoiler van de tzi mooier ops:
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Staan best goed eigenlijk, die xsara VTS velgen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
stan schreef:en verschilt het veel qua vermogen 110 of 155pk hihihi en toch vind ik persoonlijk de achterspoiler van de tzi mooier ops:
Willem heeft hem niet boven de 3000 toeren gehad ivm klapperende homokineet. Dus dat verschil heeft tie nog niet echt ervaren
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooie wagen! Dat zilver op het dashboard is mooi gedaan!
Toch raar dat de TZI nog noet verkocht is.. het is echt een pracht auto!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”