Als ik toch aan de auto ga rommelen kan ik dit waarschijnlijk ook wel gelijk meenemen:
Ik heb wat speling in het stuur, en ik heb stuurbekrachtiging. De kans is dan geloof ik klein dat het probleem in het stuurhuis zit, maar meer waarschijnlijk dat ik naar de stuurstangkogels moet kijken.
Iemand een idee hoe ik dit het makkelijkst kan controleren?
Verder hebben veel auto’s met stuurbekrachtiging een soort stelschroef om speling die toch is ontstaan in het stuurhuis te corrigeren… (werkt met tandwielen die je strakker kan stellen…). Weet iemand of dit stelmechanisme ook op ZX-en is geleverd??
Als je verder nog ideen heb mbt wat ik kan controleren hoor ik het graag!
ZX-Cruiser schreef:Stuurstang koppelingen zou ik eens checken, heb het eerder gehoord dat die speling geven.
Inderdaad, volgens mij was het Gompy die dat probleem had.
Hij heeft geen stuurbekrachteging, maar na het vervangen van die koppeling was hij het geklapper/speling in het stuur kwijt. Dat ding is niet zo duur, Gompy had er iets van 60 a 70 euro voor betaald.
PS: Over Gompy gesproken, waar is hij? heb al een tijdje niets meer van hem gehoord :
Met stuurstang koppelingen bedoel je die kogels bij het fuseestuk?
Gompy heeft toch die tandwielverbinding boven het stuurhuis vervangen?
theiz schreef:Met stuurstang koppelingen bedoel je die kogels bij het fuseestuk?
Gompy heeft toch die tandwielverbinding boven het stuurhuis vervangen?
Gompy had het over een soort kruiskoppeling onderaan de stuurstang.
Dat bedoel ik