Nieuwe lak?
Sucette multicolore
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 03 juni 2007 02:11 AM

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb n.l. een vraagje en denk hier antwoord te kunnen krijgen. Sinds 1992 rijd ik in een BX GTI, de voiture (ja, mijn BX is geen auto maar een voiture! Klinkt een stuk beter vind ik.Very Happy ) was toen twee jaar en zag er splinternieuw uit. Dat is nu eigenlijk nog steeds het geval. Van binnen dan… De buitenkant is n.l. zo een beetje zes kleuren rood. Mijn vriend noemt mijn BX “de Franse toverbal” (=sucette multicolore) Ze is eigenlijk te vaak gepoetst en de lak is compleet op. Om het laatste beetje lak te sparen heb ik haar ook al zo’n anderhalf jaar niet gewassen (Ja, lach maar, ik weet zelf ook wel dat dat onzin is.) De voiture ziet er dus niet uit. Ik heb nogal wat technische problemen gehad maar heb ‘r 3 jaar geleden voor 2900 euro laten opknappen (o.a nieuwe veerbollen en zuigerset, die niet standaard bleek te zijn). Ik werd door mijn omgeving voor gek verklaard. Sindsdien geen problemen meer gehad. Nu zit ik toch een beetje in mijn maag met de lak. Ik zou de voiture eigenlijk willen laten overspuiten. Maar weer word ik voor gek verklaard. Nu dus mijn vraag, na een wat lange inleiding, Is ‘t het waard om mijn BX te laten spuiten of heeft mijn omgeving gelijk?
Ik hoop iets van jullie te horen!

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 03 juni 2007 02:23 AM
  [ # 1 ]

Re: Nieuwe lak?

Kan je hem niet laten polijsten ofzo? Soms is het de blanke lak die dof wordt, en niet zozeer de rode lak.. Spuiten kost meteen een hele hoop geld..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 03 juni 2007 02:31 AM
  [ # 2 ]

Re: Nieuwe lak?

deur63 schreef:

Kan je hem niet laten polijsten ofzo? Soms is het de blanke lak die dof wordt, en niet zozeer de rode lak.. Spuiten kost meteen een hele hoop geld..

Deze auto heeft geen blanke lak dus dat wordt gewoon overspuiten; als je op de grondlak bent aangekomen wordt ie geel ipv rood en dat ziet er nog vreemder uit. Kost zeker wel een boel centjes maar je kent je auto niet meer terug.

Als je dan toch de stap neemt zou ik er wel overwegen er blanke lak overheen te laten spuiten, dan blijft de auto zo mooi als ie was direct na het spuiten en het is een stuk minder onderhoud. Wel weer duurder uiteraard.

En ja, gek of niet gek, jij bepaalt zelf of je het er voor over hebt of niet.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 03 juni 2007 02:39 AM
  [ # 3 ]

Als jij het ervoor wilt betalen, gewoon doen! Misschien kun je zelf ook wat voorbereidend werk doen om de kosten enigszins te drukken.

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 03 juni 2007 03:04 AM
  [ # 4 ]

kosten liggen zo rond de 1000 a2000 euro ligt eraan wie waar en hoe.
ik heb het al vaker (laten) doen

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 juni 2007 03:18 AM
  [ # 5 ]

Natuurlijk heeft je omgeving gelijk!  Laughing  Maar, so what!!! (je bent citrofiel of niet…) Als je een betrouwbare BX hebt, waaraan je gehecht bent, dan maakt het toch niet uit of een uitgave economisch verantwoord is? Jij moet het het waard vinden.
Ik denk dat er hier heel wat leden te vinden zijn die in ander mans ogen onverantwoordelijke uitgaven hebben gedaan aan hun wagen, simpelweg omdat ze het zelf de moeite waard vonden.

Welkom op het forum trouwens.  Very Happy

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 03 juni 2007 03:23 AM
  [ # 6 ]

kan me voorstellen dat je wel erg van die wagen moet houden,15 jaar heb je hem al - technisch op punt gezet

waarschijnlijk heb je ook geen verkoop in het achterhoofd dus waarom zou je hem dan niet laten spuiten?

en wat is gek? nieuwe kar kopen van 20000?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

Sucette multicolore
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 03 juni 2007 03:30 AM
  [ # 7 ]

Het is inderdaad mijn eerste auto, meteen in gaan rijden toen ik mijn rijbewijs haalde. Ik ben nu 33 en lerares Frans, Franse juffen horen is BXen toch? Sorry, ik “droom” even af van het onderwerp…

Indien ik ‘m eventueel zou laten spuiten, zijn er dan mensen op dit forum die een goed adres weten in of om Amsterdam?

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 03 juni 2007 03:43 AM
  [ # 8 ]

Ik weet er een te Ede die ik wel goed vind. Er is er vast een in en om amsterdam. Kom op jonges laat de herssens eens kraken. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 juni 2007 11:41 AM
  [ # 9 ]
Sucette multicolore schreef:

Het is inderdaad mijn eerste auto, meteen in gaan rijden toen ik mijn rijbewijs haalde. Ik ben nu 33 en lerares Frans, Franse juffen horen is BXen toch? Sorry, ik “droom” even af van het onderwerp…

Indien ik ‘m eventueel zou laten spuiten, zijn er dan mensen op dit forum die een goed adres weten in of om Amsterdam?

als franse juf, ga je dan ook binnenkort op vakantie met deze auto naar frankrijk?

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 juni 2007 12:26 PM
  [ # 10 ]

als franse juf, ga je dan ook binnenkort op vakantie met deze auto naar frankrijk?

Laat me raden, in St Martien zit nog een goede spuiter?  Wink

Jeroen

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 juni 2007 12:52 PM
  [ # 11 ]

nou nee, da’s nou niet een klaar-terwijl-u-wachtklus wel?
misschien kan ze me frans leren. heb ik nog altijd wat moeite mee.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook