Joep26 schreef:weet niet welke type motor ik heb een xu of tu. hoe kun je dat zien??
maar igg als student zijnde is het een leuk autootje om mee te beginnen en stuk minder duur in belasting verzekering en bezine dan een 2.0 i 16v
De 1.6i in een ZX is een XU motor, kenmerken zijn dat de motor 30 graden achterover gekanteld ligt, inlaat aan de voorkant en uitlaat aan de achterkant.
De 1.6 TU vind je o.a. in de 206, 306, 307, Saxo, Xsara, C4, C3, C2, etc.
Deze motor staat rechtop, inlaat aan de achterkant en uitlaat aan de voorkant die middels een downpipe onder de motor naar achteren gaat.
Verder is de 1.6TU veel makkelijker en goedkoper om aan te sleutelen
nadat mijn vriendin haar clio tegen een lantaarnpaal parkeerde, ben ik op zoek naar een zx 1.4 voor haar.
Omdat ik er zelf ook 1 heb ,weet ik waar ik en beetje op moet letten.
1.4 is een leuke auto die goed meekomt in het verkeer met een vriendelijk verbruik 1:15 redelijk makkelijk te halen.
Sleutelen is meestal ook geen probleem, de meeste dingen zijn goed te doen met een vraagbaak of haynes onder handbereik
Paar van de bekende problemen zijn :
lekke binnenradiator á €35,—en 8 uur werk voor je.
gasklephuis €50 op sloop wel uit een schade auto nemen, dit onderdeel zit ook in peugeot. Bosch zou het ook kunnen ruilen , heb ik gehoord.
koppakking , de koppensneller van dit forum vragen
obicham schreef:koppakking , de koppensneller van dit forum vragen
Thanx
Binnenkort een ZX uit 97 met 1.4i multipoint injectie onder het mes
de mijne moet ook onder het mes :
Toch blij met mijn belgische automonteurs cursus .
Nieuwe drukgroep +koppelingsplaat en een homokineet die op zijn laatste pootjes loopt
Een leuk praktijk opdrachtje
weer een zxje die van eigenaar is gewisseld, we hebben vanaf komende zaterdag 2 zxjes voor de deur staan.
Nou hopen dat ze geen lantaarnpaaltjes en of andere dingen meer opzoekt