Heb een 35 LH jumper die ik enkel gebruik om met vakantie te gaan (als eenvoudige camper).
Ik vind de vering véél te hard en springerig!
Ik zou luchtgeveerde voorstoelen kunnen installeren, maar mijn kinderen op de achterbank schokken dan wel lekker door…
Zijn er andere oplossingen?
Kan ik zonder aanpassingen een blad van de bladveer verwijderen (zijn er nu twee per kant)?
M.a.w. ik ben op zoek naar COMFORT!
Dank!
je rijd nu leeg, dus geen extra belasting.
als je op vakantie gaat, heb je extra lading, dus gewicht, dus meer veercomfort.
als je de veren nu verzwakt, zal je tijdens je vacantie een doorgezakte tuut hebben…
ergo,, gooi eens 150 KG achterin,, en bekijk dan eens hoe hij veert.
mvgr wupke
Jumper met harde vering :
Ik heb zo een ding gereden voor me werk, die veerde echt niet hard hoor, was lekker comfortabel.
Hier lag wel c.a. 500 a 1000kg aan belading in, dat zal dus wel het verschil uitmaken zoals Wuppo zegt
PS: 35 LH uitvoering?? is dat de normale, ik had een verhoogde en verlengde uitvoering.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
als je er goed voor hebt, kijk hier eens : http://www.as-airsuspension.com/
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ZX1.4i schreef:Jumper met harde vering :
Ik heb zo een ding gereden voor me werk, die veerde echt niet hard hoor, was lekker comfortabel.
Hier lag wel c.a. 500 a 1000kg aan belading in, dat zal dus wel het verschil uitmaken zoals Wuppo zegtPS: 35 LH uitvoering?? is dat de normale, ik had een verhoogde en verlengde uitvoering.
een bus veert het beste als er 50% van de max belading inligt. en aangezien een bus redelijk wat mag laden over het algemeen, zit je dus als je leeg bent helemaal aan de voorkant van het compromis wat de afstelling van de vering is.
35 staat voor extra laadvermogen, dus een bijkomend blad achteraan t.o.v. de 33.
LH: lang hoog, dus de langste versie en verhoogd (188cm binnenhoogte).
Heb er al een 300 kg in gehad en veert echt hard.
Het is bedoeld als eenvoudige camper, niet als mobilhome waar je alle comfort meesleurt…
Dieter schreef:35 staat voor extra laadvermogen, dus een bijkomend blad achteraan t.o.v. de 33.
LH: lang hoog, dus de langste versie en verhoogd (188cm binnenhoogte).
Ah dan is dit de uitvoering waarin ik de omgeving van Gouda onveilig maakte
Met een 2.8HDI motor over de polderweggetjes denderen, Mercedessen, BMW’s en SUV’s gingen gewoon aan de kant
verenpakket uitwisselen met die van de 33 dan is mijn eerste idee.
bladveren daarentegen zijn altijd stuiterig.
of je krijgt van die zeepkisten zoals de Ford Carpi en meer van die modellen, welke de naam hadden en hebben zeer instabiel weggedrag achteraan te hebben..
mijn plan zou zijn , inruilen en een 4 wiel onafhankelijk geveerd exemplaar op de kop tikken.
maar dat is wupke…..
mn 2e plan zou zijn, om een dunner verenpakket te laten maken, en sensotrac schokdempers eronder te ploppen.
mn 3e en daarmee eerste ingave en plan zou zijn,,,,, Als het geen Hydropneumatisch veersysteem heeft , wil ik hem niet…
mvgr wupke:die anders geen idee heeft.
kreazyV8wuppo schreef:
of je krijgt van die zeepkisten zoals de Ford Carpi en meer van die modellen, welke de naam hadden en hebben zeer instabiel weggedrag achteraan te hebben..
hm capri heeft ook achter aandrijving .........
bladveren dienen nog steeds om grote lasten te dragen vandaar dat ze uit de busjes nog niet weg zijn (evenals omdat het minder plaats inneemt dan een spiraalveer)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017