bx 14 deauville problemen: ombouw naar carburateur
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 15 maart 2007 09:15 PM

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik er een deauville bij gekocht. Van de eerste eigenaar en ziet eruit als nieuw.  Complete onderhoudshistorie etc.
Maar….  heb nog niet kunnen genieten van deze auto want hij valt alsmaar stil.

Na de eerste keer stil te zijn gevallen, gaan zoeken. Na het vervangen van het ontstekings moduul en gasklep positiesensor draaide hij als een zonnetje. na ongeveer 500 meter stopte hij ermee, met het gas onderin in zen 1 (10 km/h) kon ik op mijn werk terug raken. Inmiddels staat ze voor de deur dmv de auto ambulance. Na verder zoeken en componenten vervangen, computer verv, bobine verv, injector verv, brandstofpomp verv, ontstekingshuis (hall- gever) verv nogalsnaar geen verbeteringen.

Hij start heel moeilijk, eenmaal draaiend loopt hij perfect en draait makkelijk een half uur. Wanneer ik er mee ga rijden dan raak ik de straat niet uit. Met veel schokken en stoten stopt hij en weigert nog iets te doen. Na 5 minuten wachten starten met een beetje gas, draait hij een seconde of 7 en dan stopt hij.

Hij vonkt en spuit in. Als ik een klein beetje kruipolie erbij spuit wilt hij dan ook aanslaan.

Wie heeft tips of een zelfde ervaring ConfusedConfused:

Groeten Michel

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 15 maart 2007 09:25 PM
  [ # 1 ]

Massa’s controleren/schoonmaken en stekkers controleren. Daarna kijken naar draadbreuken ed.

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 15 maart 2007 11:01 PM
  [ # 2 ]
abxsport schreef:

Massa’s controleren/schoonmaken en stekkers controleren. Daarna kijken naar draadbreuken ed.

Zoiets had ik ook in mijn achterhoofd al. Maar zit eerst te denken om misschien het benzinefilter ook te vervangen Idea

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 02 juni 2007 04:55 PM
  [ # 3 ]

Inmiddels weer wat wijzer.
Benzinefilter vervangen nog.
Starte alsmaar, reed een poos goed maar weer stilgevallen Evil or Very Mad
Apk ook al verlopen inmiddels, maar te mooi en te goed voor de sloop.

Ik heb de gehele injectie zooi eraf gedaan en een carburateur gemonteerd.
Overgezet van een ax 1.1, waarschijnlijk is deze carburateur iets te klein maar het is om te proberen. De elektrische pomp in de tank pompt te veel dus gaat er uit.

Hij loopt momenteel goed, start meteen dus ik heb een goed gevoel

Nu 2 vraagjes:

Ik wil de mechanische pomp overzetten, zijn de nokkenassen bij een injectie nog voorzien van een nok voor de brandstofpomp Confused:

Zijn de carburateurs van een 1,1 en een 1,4 indentiek Confused:

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 02 juni 2007 05:19 PM
  [ # 4 ]
michel-16v schreef:

Inmiddels weer wat wijzer.
Benzinefilter vervangen nog.
Starte alsmaar, reed een poos goed maar weer stilgevallen Evil or Very Mad
Apk ook al verlopen inmiddels, maar te mooi en te goed voor de sloop.

Ik heb de gehele injectie zooi eraf gedaan en een carburateur gemonteerd.
Overgezet van een ax 1.1, waarschijnlijk is deze carburateur iets te klein maar het is om te proberen. De elektrische pomp in de tank pompt te veel dus gaat er uit.

Hij loopt momenteel goed, start meteen dus ik heb een goed gevoel

Nu 2 vraagjes:

Ik wil de mechanische pomp overzetten, zijn de nokkenassen bij een injectie nog voorzien van een nok voor de brandstofpomp Confused:

Zijn de carburateurs van een 1,1 en een 1,4 indentiek Confused:

de sproeiers lijken me te klein voor een 1.4 maar patje is een Bx 14TE met carb aan het slopen Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 juni 2007 06:10 PM
  [ # 5 ]
McDean schreef:

de sproeiers lijken me te klein voor een 1.4 maar patje is een Bx 14TE met carb aan het slopen Wink

Klopt, PB anders even als je belangstelling hebt.

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 03 juni 2007 03:21 PM
  [ # 6 ]

PB is verstuurd.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook