Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van mijn eerste cx, een type 1 2500 diesel bouwjaar 1980! Hij heeft op marktplaats gestaan. Twee weken terug ben ik in Friesland wezen kijken en heb hem meteen maar meegenomen. Wat een apparaat! Hij rijdt echt fantastisch, relaxt interieur en lekkere diesel voorin.
Het plaatwerk is niet om over naar huis te schrijven. Roest onderaan de voordeuren, en 2 gaten in de wielkassen. Maargoed, deuren zijn vervangbaar en die gaten kunnen ook weer dicht. Ook de achter wielschermpjes kunnen er niet in, omdat aan 1 kant de bevestiging is weggerot Daarom ziet ie er dus wat kaal uit. Maar echt een beginners CX denk ik. Niet mooi, ook niet duur Hij is in 2005 geimporteerd naar nederland vanuit Frankrijk.
Ik heb net nog wat foto’s gemaakt.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
geweldig! een smalspoor. zo mooi.
met asbakje???
grenouille heet dat hier in frankrijk geloof ik.
veel plezier ermee
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Zelfs met deuken en roest blijft het mooi, dat heeft ook z’n charme
Mooie auto hoor, wellicht zie ik hem hier nog eens in de buurt…
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik zag bij delft in de buurt toch ook regelmatig een witte smalspoor?
Mooie wagen, super. Gefeliciteerd!
En hoe bevalt de diesel, rijdt gewoon vlot mee in het verkeer, toch?
Veel plezier ermee.
Martin
CX 2200D
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Ik zeg: een geweldige wagen! Die deuken zijn gewoon Frans en charmant… De uitstraling is er niks minder om. Wel even flink de lastoorts hanteren om erger te voorkomen, zo te lezen. Onze smalspoor-apparaten worden schaar…
Corrosion sympa!
Leuk project!,opknappen en dieselen!.
Heb ook nog meegeboden op die cx,uiteindelijk heb ik voor een belastingvrije break gekozen (met veel meer werk!)
Veel plezier met je cx,kom je nog wel op het forum tegen.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
leuke cx ,veel zweefplezier
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Mooie cx, mooie kleur, mooi interieur en sterke motor (niet stuk te krijgen)... Ik wil de pret niet bederven, maar verkijk je niet op de reparatieplaatsen, deze zijn niet simpel…Indien je de deuren wil vervangen moet je de sierlijsten eventueel vervangen (dus er ook afhalen). Nu heb je enigzins wel geluk dat ze niet van dat verdomde plastic zijn (mijn GTI van ´80 heeft er). De jouwe kan je er nog enigzins affrunniken…
Maar in ieder geval, de motor is zo sterk als een beest…
Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Mooimooimooi Heb ook nog even nagedacht om dagelijks te gaan dieselen met deze of andere vroege CX diesels. Ik heb met een 2 kleine kids + drukke baan gekozen voor iets meer (theoretische ) zekerheid: gewoon de Punto MultiJet voor dagelijks gediesel en een echte hobby-CX erbij (de 2400ie C-matic). Nu is het geen ramp als de CX ooit kuren vertoont, waarbij ik bijv. op zeldzame C-matic delen moet wachten.
Maar als ik geen kinderen had gehad, had ik wellicht ook de keuze gemaakt om dagelijks klassiek te gaan touren Succes met de voiture!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
leuke wagen maar verkijk je echt niet op het pknappen ben ook bezig met een 80 maar ben al bijna een jaar bezig ops:
hoe zit dat nou met dat smalspoor want ik heb een 80 breedspoor
Ik heb vorig jaar wat DS-plaatwerk gekocht van de verkoper van deze CX. Hij had deze wagen toen net een paar dagen. Geinige kar, maar zoals je zelf al aangeeft zit er wel een hoop werk aan. Check ook ff de voetenbak aan de bestuurderskant; die was toen goed rot.
Animal triste post coitum
citroenc2 schreef:leuke wagen maar verkijk je echt niet op het pknappen ben ook bezig met een 80 maar ben al bijna een jaar bezig ops:
hoe zit dat nou met dat smalspoor want ik heb een 80 breedspoor
in 1980 zijn ze volgens mij overgegeaan in een breedspoor , ook wel te herkennen aan bredere wielkasten…
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:citroenc2 schreef:leuke wagen maar verkijk je echt niet op het pknappen ben ook bezig met een 80 maar ben al bijna een jaar bezig ops:
hoe zit dat nou met dat smalspoor want ik heb een 80 breedspoor
in 1980 zijn ze volgens mij overgegeaan in een breedspoor , ook wel te herkennen aan bredere wielkasten…
breedspoor was er al eerder dan 80 volgens mij en heeft nix met de schermen te maken toch maar met de wielbasis
citroenc2 schreef:xm'metje schreef:citroenc2 schreef:leuke wagen maar verkijk je echt niet op het pknappen ben ook bezig met een 80 maar ben al bijna een jaar bezig ops:
hoe zit dat nou met dat smalspoor want ik heb een 80 breedspoor
in 1980 zijn ze volgens mij overgegeaan in een breedspoor , ook wel te herkennen aan bredere wielkasten…
breedspoor was er al eerder dan 80 volgens mij en heeft nix met de schermen te maken toch maar met de wielbasis
ja idd de wielbasis met bredere spatschermen maar was er volgens mij niet eerder als ‘80
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
volgens mij zelfs in 1981, begin dan. mei ofzo, want daar heeft citroen wel een handje van, om veranderingen in mei door te voeren