dat is zeker komisch: “we” hadden gisteren iemand (naam is me fff ontschoten) die een DS injection handgeschakelde 5 bak had die kwam met het probleem dat ie niet meer in z’‘n achteruit wou….....
dit is zeker sterk: zelfde symptomen/injection/5 bak doch het gaat om iemand anders
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
....
De DS 2.1 IE was voorheen een 2.3 IE die jullie gisteren op weg hebben geholpen (ik stond zelf ietsje verderop).
Die DS IE die in Leek weer op het goede schakelspoor is gezet komt bij een ander clublid vandaan. En de huidige standplaats van die DS is Assen of omgeving, daar heb ik even naar gevraagd toen we de boel weer in elkaar gingen knutselen rondom de luchttunnel…..
Evengoed, dit soort sleuteldagen zijn een uitkomst, met name als er ervaren sleutelaars zijn en als er voldoende onderdelen verkrijgbaar zijn…. Het is leuk, gezellig, je kunt een hoop verschillende DS’en zien….
Wat betreft die injecties, er stonden er gisteren 4, en toch alle 4 in kleine of grote details verschillend….
Misser van de dag, de LHM lekkage onder de eigen HD pomp….. want die zat er in Leek dus ook al, en die had ik gisteren moeten verhelpen, ipv er thuis mee gaan zitten klungelen….. Dat wordt volgende weke weer ene extra klusdag voor de DS…
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Hoi allemaal,
Hierbij wat foto’s, misschien herkend iemand deze DS.
Ik heb vandaag eens onder de motorkap gekeken, naar de kabel van de versnellingsbak. Er zat veel ruimte op de draaipunt van het hefboompje, de moer vastergedraaid hetgeen enige verbetering opleverde. Morgen zal ik proberen de kabel not wat te verstellen.
Ik ben nog wel een schakelaar voor op de bak tegengekomen waar niets op aangesloten is, iemand enig idee! Ook zit er een electrisch aangedreven fan achter de radiator welke niet aangesloten is. Is dit origineel of zelf bouw. Overigens leuk te zien dat het injectie systeem vrijwel gelijk is als het injectie systeem van mijn Volvo 142 uit 1971.
Groeten,
Mathieu.
Oei… wel een mooie auto hoor !
Gefeliciteerd.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mathieu schreef:Hoi allemaal,
Hierbij wat foto’s, misschien herkend iemand deze DS.
Ik heb vandaag eens onder de motorkap gekeken, naar de kabel van de versnellingsbak. Er zat veel ruimte op de draaipunt van het hefboompje, de moer vastergedraaid hetgeen enige verbetering opleverde. Morgen zal ik proberen de kabel not wat te verstellen.Ik ben nog wel een schakelaar voor op de bak tegengekomen waar niets op aangesloten is, iemand enig idee! Ook zit er een electrisch aangedreven fan achter de radiator welke niet aangesloten is. Is dit origineel of zelf bouw. Overigens leuk te zien dat het injectie systeem vrijwel gelijk is als het injectie systeem van mijn Volvo 142 uit 1971.
Groeten,
Mathieu.
Die auto ken ik wel, ze heeft jaren op de keizrsgracht in amsterdam onder de bomen gestaan….Ik heb precies zo’n Ds gehad, en zette mijn auto er wel eens naast als ik in mijn straat niet kon parkeren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Schakelaar voor op de bak vermoedelijk voor de achteruit rijd lampen?
De tweede fan moet WEL aangesloten zijn. die werkt op een thermocontact. Een 2100 en vooral 2300 blok wil wel eens erg warm worden…. Vandaar een koelsysteem onder druk (met drukvat) voor injectie 3 rijenradiateur en een extra koelfan, die bij een te hoge bedrijfstemperatuur aan gaat.
Dat is de theorie. De praktijk…. als de bedrading goed zit en het thermocontact goed is fincioneert het net als in een moderne auto. De extra fan is wel te testen op werking an sich, door de draadjes even kort te sluiten volgens mij. Maar, hoe het precies aangesloten moet zitten, daarvoor heb je een electrisch schema nodig. Kan best zijn dat het al wel aangesloten zit.
Zolang je niet in de file staat met heel warm weer, 30+, niet echt noodzakelijk, maar ik zou er wel snel wat aan proberen te doen.
Succes met je bak bediening!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Die extrre fan kun je ook op een relai aansluiten en daar dan een schakelaartje aankoppelen in je dashbord, heb jezelf de controle over die fan, werkt bij mij prima
die schakelaar voor op je bak is inderdaad de achteruitrijschakelaar.
en die extra fan is orgineel nou alleen nog fff aansluiten over het thermocontact (zit naast je luchtfilter in de radiateur gedraaid) en klaar is kees is inderdaad wel noodzakelijk bij file rijden en 30+ temperaturen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.